Permalänk

3 skärmar på 6870?

Halloj
jag inhandlade precis en tv och en hdmi kabel. Jag har redan 2 dvi-skärmar kopplade till datorn och när jag försöker extenda skrivbordet till tredje skärmen, alltså tvn så kan jag inte apply. Fungerar dock om jag inaktiverat en datorskärm. Kan man bara ha två skärmar samtidigt?
Har två stycken ati 6870 som jag kör i crossfire.

Permalänk

Jag har ett 6870 och kör just nu med tre skärmar. Dock så kör jag inte Eyefinity även ifall det ska gå (även ifall det inte var frågan).

EDIT: Jag kör med 1 DP, 1 DP->VGA och en DVI->VGA

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Kör du alla skärmar på samma kort? För mig fungerar bara skärmarna i den primära GPU:n då Crossfire är aktiverat.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Kör du alla skärmar på samma kort? För mig fungerar bara skärmarna i den primära GPU:n då Crossfire är aktiverat.

Skärmar i två stycken dvi och en tv med hdmi. Har jag allt i primära kan jag bara använda två skärmar samtidigt, men alla skärmar hittas. Ansluter jag hdmi till andra grafikkortet hittas tvn inte alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag kör 6870 och 3 skärmar i eyefinity. kolla specs i sign för mer info om hårdvaran
fungerar även utmärkt att inte köra i eyefinity.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Låter ju nice, men varför tror ni det inte fungerar för mig? När jag försöker öppna min ccc så kommer inget upp. Använder därför desktop managern. Kan det vara så enkelt att min mjukvara fuckar bara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du måste ha en Displayport adapter för att använda 3 bildskärmar samtidigt eftersom en av DVI utgångarna på grafikkortet delar på samma signal som HDMI utgången.

Om du har en normal stor Displayport på grafikkortet så passar denna adapter bra för dig http://www.inet.se/produkt/5408938/adapter-displayport-till-d...

Och om du har en Mini Displayport på grafikkortet så passar denna adapter http://www.inet.se/produkt/5409067/adapter-aktiv-minidisplayp...

Edit: Om du har en Displayport ingång på en av bildskärmarna så fungerar även en DP-DP kabel.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Du måste ha en Displayport adapter för att använda 3 bildskärmar samtidigt eftersom en av DVI utgångarna på grafikkortet delar på samma signal som HDMI utgången.

Om du har en normal stor Displayport på grafikkortet så passar denna adapter bra för dig http://www.inet.se/produkt/5408938/adapter-displayport-till-d...

Och om du har en Mini Displayport på grafikkortet så passar denna adapter http://www.inet.se/produkt/5409067/adapter-aktiv-minidisplayp...

Edit: Om du har en Displayport ingång på en av bildskärmarna så fungerar även en DP-DP kabel.

ofan, stort tack! Kommer skärmen som är kopplad displayport påverkas negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

ofan, stort tack! Kommer skärmen som är kopplad displayport påverkas negativt?

Displayport klarar upplösningar upp till 2560x1600 och även 120Hz så den har ingen negativ påverkan på bilden men om du köper någon av DP-DVI adaptrar som jag länkade så är upplösningen maximalt 1920x1200 och 60Hz via dessa adaptrar.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Displayport klarar upplösningar upp till 2560x1600 och även 120Hz så den har ingen negativ påverkan på bilden men om du köper någon av DP-DVI adaptrar som jag länkade så är upplösningen maximalt 1920x1200 och 60Hz via dessa adaptrar.

Stort tack!