Powercolor Radeon HD 7970 X2 på bild

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy_h:

Förstår verkligen inte varför folk bryr sig om sånt? Det är ju inte som när man köper en ny bil som man glider runt och ser cool ut i, eller går du genom stan och bär på datorn "heeeeey baby check out the cooler on my brand new GFX, feelin horny?"

Gillar själv att både utvändigt och insidan av mitt chassi ser snyggt ut.. Vad spelar det för roll? Att klanka ner på att andra har en annan smak än sig själv är barnsligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Ser ut som det är gjort av/i LEGO ?
Designavdelningen gone fishing .?

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy_h:

Förstår verkligen inte varför folk bryr sig om sånt? Det är ju inte som när man köper en ny bil som man glider runt och ser cool ut i, eller går du genom stan och bär på datorn "heeeeey baby check out the cooler on my brand new GFX, feelin horny?"

*Dubbelpost*

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Tumnus:

Jesus man, what have we done!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sjukt kort detta...

Den röda pluppströmbrytaren har de satt ditt för att Jonas och Emil skall kunna värma sitt kaffe till Fredagspanelerna, den har nämligen inbyggd värmare, bara ställ koppen ovanpå fläktarna och sätt på strömbrytaren så väcker man den inbyggda djävulen som med sin glödgade treudd håller kaffet varmt och gott

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Massor av trams, påhopp och off-topic bort. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Dat pcb

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

3x8-Pin = 3x150W = Upp till 450W strömförbrukning

Så kan du inte räkna, och om du måste räkna så så måste du lägga till 75W från PCI-E 16x, men 6 och 8-pin kontakter kan dra en bra bit över spec, därför t.ex. graffen med 1x 6-pin kan dra 200+ watt vid överklockning, sen är det dock vanligare att kort med t.ex. 8+6 aldrig kommer över 200, när den i teorin skulle kunna dra "150+75+75" om man räknar så, vilket man inte riktigt kan göra. Det är en bra riktlinje men en bra bit från sanningen.

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Ja jävlar! De skulle bytt ut de tecknade gubbarna mot de vanliga mem-figurerna!

kanske tryckt in en massa "LE" också

Permalänk
Skrivet av Chosz:

3 8-pin strömkontakter vad i helvete har dom skapat?!?!

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Även om det var ett rosa grafikort med bumbibjörnarna på?

Sexigt!

Skulle lätt kunna tänka mig ett sånt med ett Phantom Rosa!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd

Varför tycker folk att grafikkortet är helt jävla skit som ni påstår?! Ni tycker att TDPn är helt åt helvete och att det är fult (Vilket jag fan i mej inte förstår...men Backplate behövs, vilket säkert kommer sen!) Jag tycker att det är häftigt att nån här i världen vågar göra nått stort!! Dessutom är ju tråden full av P12or som skriker uttryck som nämnts tusen ggr i tråden!! SKÄRPNING SWEC!!! BÖRJAR JU FAN BLI SOM NÅT FJORTIS FORUM *suck*

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Den här tråden var ett nytt lågvattenmärke för Swec

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det ser lite hemmasnickrat ut? Skavt på kanten på den röda delen. Lampan där bak ser ut att komma från en elektronik-kurs jag hade i gymnasiet. Jag får lite fake-vibbar.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk

Undrar just vad det väger...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Är det bara jag som tycker det ser lite hemmasnickrat ut? Skavt på kanten på den röda delen. Lampan där bak ser ut att komma från en elektronik-kurs jag hade i gymnasiet. Jag får lite fake-vibbar.

Engineering sample?
Inte för att jag vet om det är det, men kan ju tänkas vara
ett grovt utkast av vad som komma skall.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Men vad har bilar med datorer att göra? Jag trodde att man använde datorn till arbete, spel etc och inte för att ha som prydnad. Då kan du lika gärna pimpa ett tomt chassi och ha som prydnad. (OBS!!! Min åsikt)

En "vanlig" bil är väl mest för att åka runt med, likadant en "vanlig" dator är till för att arbete/underhållning, men t.ex. jag bygger datorer för att det är kul och för att jag gillar att försöka bygga snygga datorer. Min dator är mer en prydnad än en dator, då jag lagt ner 10K+ kr och planerar att lägga ner dubbelt så mycket till trots att jag inte ens behöver prestandan.

Skrivet av landahl:

Kan du förklara för mig varför det är positivt med backplate?

Den skyddar grafikkortet, mindre risk för fysiska skador och ESD då man slipper ta direkt på PCBn, det är enligt de flesta snyggare, det kan på vissa grafikkort kyla minnesmoduler som sitter på baksidan av kortet, vilket detta hade.

Permalänk
Medlem

När man har vanligt 7970 i cf så är det ju en jävla massa microstuttering så detta kommer väl antagligen inte att vara annorlunda.. bara varmare och fulare..

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Mmmm jag tror det är en rejäl skillnad mellan att se tapeter,byrå,garderob,taklampa tillskillnad ett grafikkort som sitter inne i en plåtburk omsluten.

Vissa kör fönster och försökter matcha färger på RAM minnen, moderkortets PCB osv..
Vilket jag kan förstå, men jag har även full förståelse för de som har allt innesluten och aldrig ser det och bara bryr sig om hur det presterar (:

det här kortet lär ju folda som en gud

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Varför tycker folk att grafikkortet är helt jävla skit som ni påstår?! Ni tycker att TDPn är helt åt helvete och att det är fult (Vilket jag fan i mej inte förstår...men Backplate behövs, vilket säkert kommer sen!) Jag tycker att det är häftigt att nån här i världen vågar göra nått stort!! Dessutom är ju tråden full av P12or som skriker uttryck som nämnts tusen ggr i tråden!! SKÄRPNING SWEC!!! BÖRJAR JU FAN BLI SOM NÅT FJORTIS FORUM *suck*

Börjar bli?
Det har det varit ett bra tag nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Tre kort tar bort största delen av all micro stutter

Cool, kan inte swec göra test på detta så det blir "officiellt". Man blir juh lite ledsen när CF inte är så gött som det är på papper.. Har också skummat igenom lite om tri-lösningar. 6990 + 6970 = glada miner? inkl elbolagen? :B

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk

instegsmodell till GTX 690

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk

LemonPowered!

Skrivet av linus.klang:

instegsmodell till GTX 690

1 lemon: 0.9 volts x 0.0003 amperes = 0.00027 watts

22222223 lemon = 600W
bara att inhandla ^^

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

omg längtar tills sweclockers kan testa det här vs 690

men speciellt intressant är om amd har mindre microstuttering... det är ju något som borde vara VÄLDIGT intressant att fixa så att deras monster kort inte ser ut att lagga

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Ska börja dra lite kablar till Forsmark då!

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Skrivet av Crakso:

Så kan du inte räkna, och om du måste räkna så så måste du lägga till 75W från PCI-E 16x, men 6 och 8-pin kontakter kan dra en bra bit över spec, därför t.ex. graffen med 1x 6-pin kan dra 200+ watt vid överklockning, sen är det dock vanligare att kort med t.ex. 8+6 aldrig kommer över 200, när den i teorin skulle kunna dra "150+75+75" om man räknar så, vilket man inte riktigt kan göra. Det är en bra riktlinje men en bra bit från sanningen.

För fan, sluta citera mig på det där, jag vet!
Sedan så påstår jag mig inte kunna räkna exakt strömförbrukning, utan jag gav en teoretisk bild av det hela.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Det finns inga genvägar till den perfekta spelupplevelsen, men det här kortet är ett steg i rätt riktning!

Fast nä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Fast nä.

Okej kanske lite hög ljudnivå

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Varför i hela världen skulle någon vilja ha detta framför ett GTX 690?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Försekommer fortfarande. En polare till mig har ett GTX690.. Och han lider av Microstuttering utan dess nåde. Så att de skulle ha eliminerat MS är ju inte direkt sant.

Om din kompis lider av MS utan dess nåde på ett 690 borde alla Crossfire-spelare få epilepsianfall eller i bästa fall inte kunna spela alls. 690 har minimal MS alls medan mina gamla 580 SLI microstutterade en del och min sambos 6870 i CF microstuttrar som in i h*****e.

Det finns gott om trådar om MS på 680 SLI / 690 och de korten är utan tvekan bäst på den biten i dagsläget. Både användare och tester säger samma sak. Din polare kanske borde se över sin rigg eller så har han fått ett defekt kort för om han lider av "MS utan dess nåde" är det något som inte står rätt till.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)