Permalänk
Medlem

GPU Scaling på HD6970

Jag har ett förbannat irriterande problem. Min skärm stödjer inte omställning till 4:3 (för när jag spelar CS då och då) utan jag behöver göra det via GPU Scaling i CCC. Det funkar rätt så bra, tills det att något gör att den inställningen ändras eller att jag uppdaterar drivrutinen.
Sen slutar det bara funka rakt upp och ner. Jag klickar i och jag klickar ur men det gör ingen skillnad. Jag avinstallerar drivrutinerna, kör driver sweeper och installerar en annan (12.1 för närvarande). Det gör ingen skillnad.

Enda sättet jag vet att få tillbaka 4:3 i CS är att installera om Windows helt från grunden, då funkar det med vilken drivrutin som helst.

Jag har läst att det är buggigt med GPU Scaling när jag googlat men inte hittat några bra tips, så jag vänder mig till er: Har ni några tips att ge mig för att få 4:3 i CS igen? Det skulle verkligen uppskattas!

Detta är inställningar som har och bör ge mig 4:3 i CS:

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

CS är väl sedan länge patchat för att stödja 16:9 och 16:10?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

CS är väl sedan länge patchat för att stödja 16:9 och 16:10?

ja precis, varför spela på 4:3?? lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

CS är väl sedan länge patchat för att stödja 16:9 och 16:10?

Skrivet av Granter:

ja precis, varför spela på 4:3?? lol

CS (det är 1.6 vi snackar om här) spelas optimalt på mellan 640x480 till 1024x768 upplösning i 4:3. Folk som spelar relativt seriöst spelar inte det spelet i widescreen även om det nu finns upplösningar som stödjer det. Jag personligen har ingen önskan att spela spelet i något annat än 4:3 och det skall vara fullt möjligt med GPU scaling.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!