FLAC-->Apple Lossless till Ipod?

Permalänk
Medlem

FLAC-->Apple Lossless till Ipod?

Nybörjare på Apple här.

Jag har skaffat en Touch för att ha i bilen.
Dock är i princip all min musik i FLAC-format, vilket iPoden inte stödjer.

Läste mig till att konvertera musiken till Apple lossless skulle gå bra.

Man jag kan inte importera FLAC i Itunes, och därför inte konvertera till Apple LL.

Hur gör man detta?
Kör Itunes på pc, senaste och ipoden kör ios 4.2.1

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Googla Apple Lossless converter. Till OSX finns gratisprogrammen XLD och Max som gör jobbet. Vet inte hur det ser ut på Windows-fronten.

Permalänk
Medlem

Ok, får kolla runt mer.
Sedan tycker jag inte om musik-appen, inte i liggande läge.
Någon som vet en annan musikspelare till detta?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Vet inte hur mkt bättre den musikappen är men det finns en som heter eQu.

Permalänk

"dBpoweramp music converter" verkar vara det mest rekommenderade programmet om man googlar runt lite. Jag använder det själv till att konvertera just FLAC till Apple lossless - fungerar perfekt.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Vet inte hur mkt bättre den musikappen är men det finns en som heter eQu.

Det verkar vara en EQ?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Det verkar vara en EQ?

Jodå, det fungerar som det också. Jag vet inte exakt vad du är ute efter. Men den spelar ditt musikbibliotek också. Förutom att ge EQ möjligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Jodå, det fungerar som det också. Jag vet inte exakt vad du är ute efter. Men den spelar ditt musikbibliotek också. Förutom att ge EQ möjligheter.

Ok, ska testa.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Jag rekommenderar programmet XLD.Jättesmidigt program för att göra det du vill samt att det är gratis. http://tmkk.pv.land.to/xld/index_e.html

Permalänk
Medlem

Jag använder appen Flac player för att spela flac filer på både min ipod touch och ipad. Fungerar klockrent. Tycker att den är värd de 75kr den kostar.

http://itunes.apple.com/se/app/flac-player/id390532592?mt=8