Är min Barbarian ok? Dålig dps?

Permalänk

Är min Barbarian ok? Dålig dps?

Hej

Jag är Level 35 med min Barbarian. Är på act2 nightmare och känner att det är rätt tufft asså. Behöver slå säkert en 5-6slag på en vanlig skeleton eller vad dem nu heter. Detta känns inte ok.

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Steget från act 1 till act 2 är stort i alla svårighetsgraderna. Jag köpte ett 2handsvapen med den högsta dps jag kunde hitta sen var det toklätt hela nightmare. Möjligt jag var lite högre lvl än dig i act 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

Hej

Jag är Level 35 med min Barbarian. Är på act2 nightmare och känner att det är rätt tufft asså. Behöver slå säkert en 5-6slag på en vanlig skeleton eller vad dem nu heter. Detta känns inte ok.

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Tack på förhand

360DPS är väldigt lågt. När jag kom till Nightmare med min Munk hade jag ca 2400dps. Se dig om efter ett vapen på AH eller så kanske du har någon schysst kompis som kan donera lite gear?

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

hmm, min polare lirar en barbar och jag en monk (alts). Båda två är level 30, han har närmare 500 i dps och typ 1300 i defence och jag har typ 1300 defence och 650 i dps.
Du bör därmed kontrollera din utrustning lite. Vi dödade precis diablo och ska börja på nightmare nu.

Kontrollera AH, där kan man få tag i riktigt bra grejjer för inte allt för mycket pengar.

Edit: Kanske ska tillägga att jag enbart sprungit igenom alla nivåer för att komma till nightmare där det börjar bli lite roligare. Därmed ej varit inne och köpt några vapen på AH.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Tror din dps är lite låg. Jag har 1 36 barbarian och ligger på ca750 dps och har inga problem att döda mobsena i act1-2 nightmare kanske tar 2-3 slag

Kör 2h och cleave på mobs, sedan shouts som gör armor.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk

Ja, din dps verkar lite låg. Min lvl 42 Wizard är i slutet av Act II Nightmare och har ca 1300 dps. Tror jag låg nånstans runt 800 dps vid din level. Försök köpa/hitta ett socketed vapen med hög damage, som du slänger in en perfect ruby el dylikt i för ännu mer damage. Och rubys i all socketed gear för strength.

Permalänk
Skrivet av sirk:

360DPS är väldigt lågt. När jag kom till Nightmare med min Munk hade jag ca 2400dps. Se dig om efter ett vapen på AH eller så kanske du har någon schysst kompis som kan donera lite gear?

2400 dps i början av nightmare? Holy guacamole Batman! Stats på vapnet plz, man blir ju nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Låter lite lågt ja... Min demon hunter hade runt 1000dps på lvl 30. Då hade jag iofs förhållandevis bra gear, de flesta av polarna låg runt 600-800.

Kolla om du har skills som förbättrar attackspeed eller +% damage.

Samt se till att uppgradera till attackspeed och strength.

Skrivet av sirk:

360DPS är väldigt lågt. När jag kom till Nightmare med min Munk hade jag ca 2400dps. Se dig om efter ett vapen på AH eller så kanske du har någon schysst kompis som kan donera lite gear?

Detdär har jag svårt att tro på utan bild. Förutsatt att jag inte missförstår. "kom till Nightmare" brukar betyda = lvl 28-30 om jag inte minns fel...

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Låter lite lågt ja... Min demon hunter hade runt 1000dps på lvl 30. Då hade jag iofs förhållandevis bra gear, de flesta av polarna låg runt 600-800.

Kolla om du har skills som förbättrar attackspeed eller +% damage.

Samt se till att uppgradera till attackspeed och strength.

Detdär har jag svårt att tro på utan bild. Förutsatt att jag inte missförstår. "kom till Nightmare" brukar betyda = lvl 28-30 om jag inte minns fel...

måste vara 30 för nightmare om jag inte minns fel

men ja det låter väldigt högt min WD på 53 har inte mer än 3000dps utan buffs men men han kanske haft tur med gems och drops eller har en main som plockat gear i början.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Ta en tur på AH, för 5000 - 10 000 får du mycket skoj.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Har 2100 Dps med min lvl 43 Wizard... Act 2 Nightmare.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Min barbar fick en enorm uppgradering när jag märkte att gems inte hade level requirement.
Köpte gems för ca 500g styck och de ger bra med STR på vanlig gear, men främst av allt +damage på vapen.
Köp ett riktigt bra vapen och släng in en bra ruby i den!

Permalänk

Jag körde igenom nightmare i går med min barb. Bara droppade grejer, ingen AH. Har gear mellan level 25 och 32. Hade runt 600 dps i början och slutade med runt 800 dvs ganska lågt.
Det går alltså att klara nightmare med en jäkligt lågt speccad gubbe men då krävs att du spelar på rätt sätt. Min build har jag snott från detta forum. Cleave på vänster musknapp, revenge på höger musknapp. War cry på 1, threatening shout på 2, ignore pain på tre och wrath of the berserker på 4.
Kanske inte den bästa builden men den funkar jäkligt bra när man inte vill slösa guld på AH.

Jag valde grejer med vit istället för damage. Tog Diablo utan att dricka en enda potion genom att bara stå och slå ... (vilket fick mig att inse att barb är skittråkig att spela med).

Permalänk

nä nu blir jag deprimerad. Alla verkar ha det dubbla i dps

jag har ett socketed svärd just nu som ger ca 45dps och den slängde jag i för ett tag sen en perfect ruby. detta gav mig runt 65dps om jag inte minns fel. så min damage är inte hög.

Jag försökte köpa en ruby igår men det fanns inga på ah. det var helt tomt! :S

sen en dum fråga, vad är gear?

Permalänk

jag kollade lite rare svärd och så att jag kanske kunde köpa ett svärd med ca 75dps (80 om man har mkt gold, vilket jag inte har).

Så om jag tex tar ett svärd med 75dps och slänger in en prefect eller 1 steg högre ruby, hur mycket borde jag kunna få ut?

Permalänk
Medlem

Kika på saker med buyout under 10k. Det gjorde jag med min barbar.

Gick från 400dps till 980dps. Tror jag la ut runt 25 000 på nytt gear. Satsade på mycket strenght på allt.

Är lvl 33 och har precis börjat nightmare.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

Jag försökte köpa en ruby igår men det fanns inga på ah. det var helt tomt! :S

De hade stängt ned handel med alla "commodities", dvs allt utom rustning/vapen/equipment.

Läser du inte announcements vid login?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

måste vara 30 för nightmare om jag inte minns fel

men ja det låter väldigt högt min WD på 53 har inte mer än 3000dps utan buffs men men han kanske haft tur med gems och drops eller har en main som plockat gear i början.

25 för nightmare, 50 för hell och 60 för inferno är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

nä nu blir jag deprimerad. Alla verkar ha det dubbla i dps

jag har ett socketed svärd just nu som ger ca 45dps och den slängde jag i för ett tag sen en perfect ruby. detta gav mig runt 65dps om jag inte minns fel. så min damage är inte hög.

Jag försökte köpa en ruby igår men det fanns inga på ah. det var helt tomt! :S

sen en dum fråga, vad är gear?

tror inte det är vapnet det är fel på då, min barb är 34 och jag springer runt med ett 1h med 63dps och en sköld och jag har 568 damage helt obuffad och ca 820 damage buffad i combat vilket är nog skada för att kötta sig igenom saker utan problem

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ringar med skada kan även öka ens DPS rejält.

Finns ringar med 6-12 skada + 8-13% attack speed på AH för rätt så billiga priset; kring 10-30k.

Gems med strength + uppdaterat vapen + nya ringar lär göra susen.

Permalänk
Medlem

Min barbar är lvl 42 eller nåt har svärd o sköld o min dps ligger på omkring 800-900 nånstans obuffad. Har inte möjlighet o kolla nu heller. Act 2 på nightmare för övrigt. Själv siktar ja på o köra lite som "Kungen", alltså tåla rejält men mindre dps trots att jag spelar i normal och inte hc. Men har inte dött 1 gång på nightmare, dog väl 15ggr minst på normal ^^ när man körde 100% dps rakt in i högar med fiender

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin_opell:

måste vara 30 för nightmare om jag inte minns fel

men ja det låter väldigt högt min WD på 53 har inte mer än 3000dps utan buffs men men han kanske haft tur med gems och drops eller har en main som plockat gear i början.

Hmm låter som lite lite damage? Kör DH lvl 51 och har 20 000hp samt 5000 damage och då säger polaren att jag "byggt" fel och borde ha högre dps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hmm låter som lite lite damage? Kör DH lvl 51 och har 20 000hp samt 5000 damage och då säger polaren att jag "byggt" fel och borde ha högre dps

Skickades från m.sweclockers.com

beror på hur man kör, man kan köra defensivt också och då har man inte alltid mycket skada, min wizard hade upp till 5000 damage(pröva lite olika specs och ofc hitta lita nytt) tills han dinga 60

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heltstörd:

Hej

Jag är Level 35 med min Barbarian. Är på act2 nightmare och känner att det är rätt tufft asså. Behöver slå säkert en 5-6slag på en vanlig skeleton eller vad dem nu heter. Detta känns inte ok.

Jag har ca 1400 i defence och bara 360dps. Är Damage för låg eller? Hur ska jag förbättra den avsevärt, för jag ser inte att man kan köpa sig till så mycket bättre saker pga level gränsen och gold så klart?

Tack på förhand

Hoppla! Jag har 2144 dps med min WD och har inte avslutat Act 1 än. Kolla AH, finns bra saker där för inga guld alls nästan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

vad är gear för nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heltstörd:

vad är gear för nåt?

Utrustning för din karaktär.

Permalänk
Medlem

Egentligen är det "växel" som i "den fjärde växeln".
I spelhammanhang är det utrustning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Bouxer:

25 för nightmare, 50 för hell och 60 för inferno är det

aha tackar för rättning

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Är en Lv 59 Wich Doctor, Act 3 på Hell och har precis över 8.000 i DPS (serverns är nere så jag kan inte kolla exakt hur mycket). Är det lågt?? Själv misstänker jag det, när jag spelar med andra plöjer dom igenom fienderna som om det är ingenting. Sen har man hört om folk som har 60.000 DPS.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

2400 dps i början av nightmare? Holy guacamole Batman! Stats på vapnet plz, man blir ju nyfiken

Har dessvärre inte vapnet kvar.

Var lvl 33 eller så när jag började köra NM och typ all gear rare, hade även ringar med +dmg och ias. Även väldigt mycket dex.

Ligger nu på lvl 60 och har bara ca 7200dps, har dock 47k liv självbuffad och över 5k armor

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |