Permalänk

Förpacka Grafikkort.

Hej, jag ska skicka tillbaka mitt grafikkort idag eftersom det är defekt. jag köpte datorn kompakt så det finns ingen speciell låda för grafikkortet, går tex en plastlåda bra eller måste man ha en kartong? tack för seriösa svar!

Permalänk
Medlem

be företaget skicka ut antistat påse och packningsmaterial då du inte har det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

det tar sån tid, vill kunna använda datorn igen så snabbt som möjligt, tror du en glasslåda fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddeee97:

det tar sån tid, vill kunna använda datorn igen så snabbt som möjligt, tror du en glasslåda fungerar?

Ja du kan ju inte bara lägga det som det är i en glasslåda och skicka det
fixa en atistatpåse och lägg det o sen massa bubbelplast eller liknande runt sen kan du lägga det i vad du känner för (glasslådan eller skokartong eller vad du har hemma:P )

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

aa det har du rätt i, men jag har en sorts bubbelplast hemma så jag skickar den inlindat i det sedan i en skokartong:) Tack för hjälpen!

Tråd kan låsas!

Permalänk
Medlem

Gick det åt skogen när du höjde volten?

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1112149-hur-hojer...

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddeee97:

det tar sån tid, vill kunna använda datorn igen så snabbt som möjligt, tror du en glasslåda fungerar?

Nu har du redan fått svar, men plasten i en glasslåda (iallafall de jag åt glass ur som barn) genererar när den gnids ohemula mängder statisk elektricitet. Så den där antistatpåsen är ett måste. Skokartongen som faktiskt användes är ett bra mkt bättre val

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luddeee97:

aa det har du rätt i, men jag har en sorts bubbelplast hemma så jag skickar den inlindat i det sedan i en skokartong:) Tack för hjälpen!

Tråd kan låsas!

Nej absolut inte! Alla i denna tråden har skrivit att du ska lägga det i en antistatpåse men du verkar inte fatta det. Vad du lägger det i sen är ju helt oviktig bara det klarar sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det här är nästan komiskt. Nej och åter nej, antistat är det enda som gäller!

Permalänk
Medlem

Här har du en vettig antistatpåse du kan köpa o lägga det i https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-064-21&t...

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Okej, jag lägger kortet i en antistatpåse i en skokartong med massa bubbelplast, Klart!

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Och nej, försökte inte ens, langade kortet till en kompis och han fick samma problem. då förstod jag att det var hårdvaran

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddeee97:

Och nej, försökte inte ens, langade kortet till en kompis och han fick samma problem. då förstod jag att det var hårdvaran

Om du har klockat korten har du ingen garanti bara fyi

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddeee97:

Hej, jag ska skicka tillbaka mitt grafikkort idag eftersom det är defekt. jag köpte datorn kompakt så det finns ingen speciell låda för grafikkortet, går tex en plastlåda bra eller måste man ha en kartong? tack för seriösa svar!

Många svar har du fått som är de bästa, men om du vill köra billigt alternativ så har jag hört att tidningspapper fungerar.

Tänk på också att paketera det BRA. Tänk att posten tar inte direkt omtåligt om alla paket, tänk att det kommer kanske få sig några stötar alla fall, och du vill inte att transporten ska ta sönder produkten mera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcorc:

Om du har klockat korten har du ingen garanti bara fyi

Vem är dum nog att erkänna det då? Haha.
Grafikkorten testas genom att dom provar det i två öppna riggar, är det fel så kasseras kortet och ett nytt ges ut. Man försöker inte ens hitta anledningen till felet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Grafikkorten testas genom att dom provar det i två öppna riggar, är det fel så kasseras kortet och ett nytt ges ut. Man försöker inte ens hitta anledningen till felet.

Det är synd att de slösar på det viset, och att korten är defekta när de kommer från fabrik. Eller så hade de otur och skadades vi transport.

Posten, kan ni införa en dekal för elekronik och sluta kasta paket? :3

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Det är synd att de slösar på det viset, och att korten är defekta när de kommer från fabrik. Eller så hade de otur och skadades vi transport.

Posten, kan ni införa en dekal för elekronik och sluta kasta paket? :3

Dom bryr sig ändå inte. Posten har en regel som säger att paketet får falla från max 1m (höjden till den övre grinden i en av deras vagnar) om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Dom bryr sig ändå inte. Posten har en regel som säger att paketet får falla från max 1m (höjden till den övre grinden i en av deras vagnar) om jag inte minns fel.

Jag trodde givetvis att posten skulle regga sig på Swec, läsa min post och försöka förbättra sig Äh mina drömmar blev krossade igen