Assange utlämnad till Sverige.

Permalänk
Medlem

Assange utlämnad till Sverige.

http://www.aljazeera.com/news/europe/2012/05/2012530943399602...

Vad tycker ni om detta? Tror ni Sverige kommer döma honom skyldig eller utlämna honom till USA?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Foliehatt på! Allt är en konspiration. Han kommer utlämnas till Mars.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Bra. Han är anklagad för ett brott och då ska han ställas inför rätta. Att han lyckats förbanna hela USA är ingen ursäkt att undslippa rättegång. Hans problem, inte vårat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara den, och klart människan ska ha sitt straff. Men jag tror nog att det är slöseri med våra skattepengar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Liv&helvete:

Jag vill inte vara den, och klart människan ska ha sitt straff. Men jag tror nog att det är slöseri med våra skattepengar.

Än så länge är det väl mest britternas skattepengar som slösas iof.

Hur som helst har domen inte vunnit laga kraft än på grund av några tekniska fekalier. Finns fortfarande en chans/risk att han slipper undan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte Storbritannien lämna ut Assange till USA om det skulle vara så. De har ju mer likriktade juridiska system samt avtal sinsemellan och det är inte precis första gången Storbritannien utlämnar misstänkt brottsling.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Än så länge är det väl mest britternas skattepengar som slösas iof.

Javisst. Det jag skulle ha skrivit var "jag tror nog att det kommer att bli slöseri med våra skattepengar.". Och ingenting annat. Så du har så rätt så.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Javisst. Det jag skulle ha skrivit var "jag tror nog att det kommer att bli slöseri med våra skattepengar.". Och ingenting annat. Så du har så rätt så.

Hur är det slöseri att ta upp en misstänkt våldtäkt?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Hur är det slöseri att ta upp en misstänkt våldtäkt?

Det jag menade var, och ville ha sagt, det var väl bara det att när en tex tjej blir våldtagen och hon lämnar in en anmälan för just våldtäkt då brukar den mer eller mindre bli nerlagt innan hon har lämnat polishuset. Så vad är det då som säger att han ska bli dömd ?

Så i mina ögon så hela den här cirkusen totalt bortkastade skattepengar om och när han nu blir överförd till Sverige.

Men jag antar väl att det är den manliga könet som vinner i rättsfall som denna, i våldtäktsfall. Något jag tycker är käpprätt åt helvete fel.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Liv&helvete:

Det jag menade var, och ville ha sagt, det var väl bara det att när en tex tjej blir våldtagen och hon lämnar in en anmälan för just våldtäkt då brukar den mer eller mindre bli nerlagt innan hon har lämnat polishuset. Så vad är det då som säger att han ska bli dömd ?

Så i mina ögon så hela den här cirkusen totalt bortkastade skattepengar om och när han nu blir överförd till Sverige.

Men jag antar väl att det är den manliga könet som vinner i rättsfall som denna, i våldtäktsfall. Något jag tycker är käpprätt åt helvete fel.

Så det är fel att våldtäktsfall läggs ner direkt och att killar alltid vinner i alla domstolar och samtidigt är det slöseri med skattemedel när våldtäktsfall tas upp? Det känns som om du säger emot dig själv där. Om det ska bli någon ändring på de sjuka förhållande som gäller vid våldtäkt behövs ju lite domar. Tas fallen inte upp kommer det aldrig bli några fällande domar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så det är fel att våldtäktsfall läggs ner direkt och att killar alltid vinner i alla domstolar och samtidigt är det slöseri med skattemedel när våldtäktsfall tas upp? Det känns som om du säger emot dig själv där. Om det ska bli någon ändring på de sjuka förhållande som gäller vid våldtäkt behövs ju lite domar. Tas fallen inte upp kommer det aldrig bli några fällande domar.

Det känns som om du säger emot dig själv där
Jo, jag kom på det jag med. Det var väl kanske inte så där jätte lyckat från min sida.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad har snubben gjort förresten? Är det överfallsvåldtäkt eller? Ganska osmidigt i så fall i hans ställning... Någon som är insatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Vad har snubben gjort förresten? Är det överfallsvåldtäkt eller? Ganska osmidigt i så fall i hans ställning... Någon som är insatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du lite läsning http://www.scribd.com/doc/48110314/Facsimile-from-Forsvarsadv...

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Get him!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Njae, så kul ska vi inte ha det. Men jag googlade lite och fann förhören vara ganska underliga.

Jag förringar inte det som ev. hänt, men var det där verkligen våldtäkt?

"Han var redan inne i henne Och hon lät honom fortsätta. Hon orkade inte säga till honom en gång till".

???????

Tog sönder kondomen? Han fick bo kvar hos henne efter att hon blivit "våldtagen"?

Jag har liksom under hela den här tiden trott att det var liksom regelrätta våldtäkter (med våld inblandat alltså) som Wikileaks-snubben gjort sig skyldig till.

Blev liksom lite mindre intressant nu.

Edit: Här läste jag en bit ner.

http://undermattan.blog.com/2012/05/14/assange/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Jag har liksom under hela den här tiden trott att det var liksom regelrätta våldtäkter (med våld inblandat alltså) som Wikileaks-snubben gjort sig skyldig till.

Blev liksom lite mindre intressant nu.

Edit: Här läste jag en bit ner.

http://undermattan.blog.com/2012/05/14/assange/

Skickades från m.sweclockers.com

Våldtäkter utan synligt våld är mindre intressant? Visst ser det konstigt ut, men sen finns det tyvärr fall efter fall där fysiskt våld har använts, offret är sönderslaget, och det klassas inte som våldtäkt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Våldtäkter utan synligt våld är mindre intressant? Visst ser det konstigt ut, men sen finns det tyvärr fall efter fall där fysiskt våld har använts, offret är sönderslaget, och det klassas inte som våldtäkt.

Du har rätt i det du säger, men jag tyckte faktiskt hela fallet blev lite mindre intressant när den förmodade brottslingen inte gjort det jag trodde att han hade gjort... Men ett brott är så klart ett brott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Än så länge är det väl mest britternas skattepengar som slösas iof.

Hur som helst har domen inte vunnit laga kraft än på grund av några tekniska fekalier. Finns fortfarande en chans/risk att han slipper undan.

Du är medveten om att fekalier är ett fint ord för bajs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fizzdan:

Du är medveten om att fekalier är ett fint ord för bajs?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag är väl medveten om att jag skrev tekniskt skit. Jag skriver tekniska fekalier istället för teknikaliteter i vissa lägen för att det har ett visst humorvärde.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja jag är väl medveten om att jag skrev tekniskt skit. Jag skriver tekniska fekalier istället för teknikaliteter i vissa lägen för att det har ett visst humorvärde.

Hum. Ja, det var på gränsen till roligt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.