Öva upp reaktions förmågan?

Permalänk
Medlem

Öva upp reaktions förmågan?

Hej

Jag skulle vilja öva upp min reaktionsförmåga lite och undrar om någon har några tips?

http://home5.swipnet.se/NisseM/reaktion.html
sånna saker finns ju men det är inte så kul i längden, hade runt 200 förut men nu har jag inte spelat så mycket på ett tag, och det jag har spelat är Minecraft på en server som jag desutom har 350 ping till
Testade typ 3ggr och fick över 300ms och det är jag absolut inte nöjd med, mitt mål ska vara 150 (Jag har oftast ganska mycket tålamod )

Tack i förväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Hej

Jag skulle vilja öva upp min reaktionsförmåga lite och undrar om någon har några tips?

http://home5.swipnet.se/NisseM/reaktion.html
sånna saker finns ju men det är inte så kul i längden, hade runt 200 förut men nu har jag inte spelat så mycket på ett tag, och det jag har spelat är Minecraft på en server som jag desutom har 350 ping till
Testade typ 3ggr och fick över 300ms och det är jag absolut inte nöjd med, mitt mål ska vara 150 (Jag har oftast ganska mycket tålamod )

Tack i förväg

winterbells

*edit*

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Den enda metoden som faktiskt är hållbar i längden (ingen vill som sagt sitta och nöta tester likt det du länkade) är att spela spel (eller pyssla med sport) som kräver snabb reaktion.

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Den enda metoden som faktiskt är hållbar i längden (ingen villl som sagt sitta och nöta tester likt det du länkade) är att spela spel (eller pyssla med sport) som kräver snabb reaktion.

Något tips?
kanske ska spela lite cod igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Något tips?
kanske ska spela lite cod igen

Quake 3 Tournament

Öva mot svåraste bot:arna med insta-gib.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Något tips?
kanske ska spela lite cod igen

CS
Quake 3 Arena (Instagib och Clan Arena är två moddar som är väldigt snabba, speciellt på små trånga banor)
Fightingspel (blocks och counter attacks kräver snabba reflexer)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Mupp:

du gjorde mig spelberoende! kan inte sluta spela

TS:

spela spel som så som counter strike och andra fps spel där du måste ha hög koncentrations nivå, sen kan även träning av fotboll, innebandy med mera hjälpa reaktionsförmågan

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Att reaktionsförmågan blir sämre med åren går nog inte att göra nåt åt. Du kan träna upp den nästintill den teoretiskt högsta reaktionsförmågan. Men den försämras antagligen för varje år som går efter 20 lr nåt skulle jag tro

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

du gjorde mig spelberoende! kan inte sluta spela

TS:

spela spel som så som counter strike och andra fps spel där du måste ha hög koncentrations nivå, sen kan även träning av fotboll, innebandy med mera hjälpa reaktionsförmågan

haha jag var helt beroende av winterbells förut ett tag mitt rekord är över 20000 per bjällra det då satt jag i 17 minuter var jätte svettig om handen och ville ta en paus men det går ju inte

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Hej

Jag skulle vilja öva upp min reaktionsförmåga lite och undrar om någon har några tips?

http://home5.swipnet.se/NisseM/reaktion.html
sånna saker finns ju men det är inte så kul i längden, hade runt 200 förut men nu har jag inte spelat så mycket på ett tag, och det jag har spelat är Minecraft på en server som jag desutom har 350 ping till
Testade typ 3ggr och fick över 300ms och det är jag absolut inte nöjd med, mitt mål ska vara 150 (Jag har oftast ganska mycket tålamod )

Tack i förväg

Hehe, fick rätt så bra på det testet.
Fick 0.047

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Geffel:

Hehe, fick rätt så bra på det testet.
Fick 0.047

Hur i hela h******* fick du det?!
Efter några snabba 10 försök blev rekordet 0.350 för mig :S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Hur i hela h******* fick du det?!
Efter några snabba 10 försök blev rekordet 0.350 för mig :S

Satt fokuserad som fan och höll inne musknappen utan att släppa den, det gör att man tjänar en del tid men sen så vet jag inte varför det blev så snabbt.
Testade typ 10 ggn och fick runt 240-300.

här är en printscreen på det
http://i.imgur.com/8IiOZ.png

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk

Kör med medelvärde istället. http://hem.ektv.nu/~ekt000851/reaktion.html

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Jag tor inte att det går att träna reaktionsförmågan. Det enda som skiljer då jag gör det är att jag hittar en teknik för att accelerera mitt mus tryck så snabbt som möjligt tills jag hamnar runt 0.2 som genomsnitt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Geffel:

Satt fokuserad som fan och höll inne musknappen utan att släppa den, det gör att man tjänar en del tid men sen så vet jag inte varför det blev så snabbt.
Testade typ 10 ggn och fick runt 240-300.

här är en printscreen på det
http://i.imgur.com/8IiOZ.png

Det säger ju dock inte speciellt mycket:

Eller varför inte:

Detta är självfallet ett mycket bättre test, och på riktigt:

Permalänk
Medlem

Spela Quake Live så klart!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Spela Quake.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Mental_chronometry

"Simple reaction time is the motion required for an observer to respond to the presence of a stimulus. For example, a subject might be asked to press a button as soon as a light or sound appears. Mean RT for college-age individuals is about 160 milliseconds to detect an auditory stimulus, and approximately 190 milliseconds to detect visual stimulus."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Dugligt c:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av HElephant:

Tjänade ungefär 0.1-0.05sek på att hålla musknappen nere och släppa ist för att "trycka".. ><

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Tjänade ungefär 0.1-0.05sek på att hålla musknappen nere och släppa ist för att "trycka".. ><

Lol, smart där!

EDIT: Fungerade mycket bättre och visar bättre resultat. Hade ca 2,8-3,1 tidigare som medelvärde.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║