Permalänk
Medlem

Hylla till dreamhack, funderingar?

Tjenare!

Tröttnat på den tråkiga och grymt trånga platsen på Dreamhack, så tänkte bygga mig en hylla.

Jag har dock lite funderingar, speciellt ang. tolkandet av denna regel:

§ 6.3 Det är inte tillåtet att på något sätt bygga egna bord eller att bygga ut de befintliga borden.

Så som jag tolkar det, så får man alltså inte bygga I de existerande borden, eller bygga ut dem.

Men en hylla på sin egna plats verkar dem inte ha något emot?
Skulle verkligen behöva detta då jag suttit med en Sugo 05B senaste åren och tyckte det vart trångt med burken, så med ett P280 så lär det verkligen behövas.
Sitter i mitten med polare på båda sidor, i B hallen ifall det skulle göra någon skillnad.

Funderingar ang. regeln?
Tips till bygget?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Är nog enklast om du kontaktar crew med detta, fråga om det är okej att ha med sig en "mobil" hylla eller liknande som inte behövs skruvas fast, vet att några i från mina trakter har haft något liknande men de kan varit undantag eller blivit ändringar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmoddare

Alla har ju typ hyllor på DH. De är lugnt, har haft de själv.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medzii:

Är nog enklast om du kontaktar crew med detta, fråga om det är okej att ha med sig en "mobil" hylla eller liknande som inte behövs skruvas fast, vet att några i från mina trakter har haft något liknande men de kan varit undantag eller blivit ändringar.

Skrivet av C4B12:

Alla har ju typ hyllor på DH. De är lugnt, har haft de själv.

Slängde iväg ett mail förra veckan, inte fått svar än

@C4B2: Det var just det jag tänkte på Den kommer ju inte skruvas fast i borden eller något sånt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

i vintras välte personen bakom mig sin hylla varefter hans bitfenix colossus föll ner först på bordet och sedan ner i golvet. det tog honom en timme att få ihop alla delar som flygit åt fanders och hårddiskarna var förstörda och jag vet inte vad mer. hylla är en risk som är onödig imo

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Skrivet av cluffen:

i vintras välte personen bakom mig sin hylla varefter hans bitfenix colossus föll ner först på bordet och sedan ner i golvet. det tog honom en timme att få ihop alla delar som flygit åt fanders och hårddiskarna var förstörda och jag vet inte vad mer. hylla är en risk som är onödig imo

det är anledningen till att utbyggnad av bord inte är tillåtna kunde blivit så att någon fått hyllan och datorn över sig och då kunde dreamhack fått med lite otur ett ganska fett skadestånd till personen som blev skadad.

iom att det du säger hände förra året är de troligen hårdare på nästa dh med att inte tillåta hyllor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

det är anledningen till att utbyggnad av bord inte är tillåtna kunde blivit så att någon fått hyllan och datorn över sig och då kunde dreamhack fått med lite otur ett ganska fett skadestånd till personen som blev skadad.

iom att det du säger hände förra året är de troligen hårdare på nästa dh med att inte tillåta hyllor.

det var efter dh slutat och alla packade ihop som han och hans kompis skulle plocka ner den och råkar putta till hyllan så att ena benet på den går ner i ett kabeldragningshål som de hade benet stående i princip halvt över så =P åt idioti när folk vill spexa med krimskrams och därför sätter dubbla 32"are(eller något) och en sådan där LEDslinga som blir varm som helvetet självt. men det är ändå onödigt med en hylla med tanke på restriktionerna av utrymmet.

Visa signatur

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Permalänk
Medlem

Platserna är obegripligt små, jag var på DH första gången i vintras och satt på Telias Viprad.
När jag hade dukat upp allt mitt så märkte jag att jag satt på 3 platser, jag satt dock kvar på alla 3 och fick behålla dem hela helgen!