Permalänk
Medlem

Idéer till kommande Projekt!

Har i slutet av månaden tänkt mig att investera i ett NZXT 410 White i anledning av att jag gillar formen helt enkelt. Men till råga på allt så känner jag inte för att ha ett stockchassi, utan moddas ska där. Gärna i ett nice tema / färgkombination på diverse detaljer / Sleeves och liknande. Ingenting är för stort eller för litet som det ser ut nu, dock kommer det vara mer Utseende än prestanda som det ser ut just nu.

Setup kommer vara:
Moderkort: Gigabyte 970a-ud3
Processor: AMD FX6100 Black Edition
Ram: Crosair Vengeance 2x4gb med kanske upgrade till 16gb totalt
Nätagg: Corsair CX600
Grafik: 1x Sapphire HD6770, Med tanke på att köra Crossfire.
HDD: Just nu bara 2x 250gb Sata vanliga Men SSD ska inhandlas till Systemdisc.
Kylning: Corsair h60 med NZXT 120mm PushPull , samt 120mm NZXT fläktar på samtliga platser i boxen.

Jag har en idé om 3D effekter alá den gröna bilen i en av Fast and Furios filmerna, dock en knytnäveslag och sparkar , utan kanske nått mer skumt. Typ ett halvt Kranie (inte riktigt såklart) på nått vänster komma ur burken, med kanske likvärda händer av ben ?

Kom med lite idéer så man kan välja , vraka och kanske kombinera allt eftersom.

Detta kommer va ett projekt över ett tag, då Ekonomin för tillfället inte låter mig inhandla allt på en och samma gång.

I ordning kommer saker se ut så här:
Chassi
1x Grafikkort
Ram minne
HDD
Kylning
Moddning när alla delar har anlänt / inhandlats.

Sitter på dem flesta av grejjerna som är i lådan atm förutom ramminnena och 1 grafik kort till. Så där e lite investering att sköta.

Meen, detta var nog vad jag kan komma på just nu. Idéer är mer än välkommna

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate