Grafikkortet verkar inte fatta att jag installerar drivrutin.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet verkar inte fatta att jag installerar drivrutin.

Jag har ett 6950 som funkat finfint och jag har uppdaterat drivrutinerna flera gånger. Fram till 12.3. Jag har installerat och gått igenom installationen för 12.4 nästan 10 gånger nu men fortfarande står det att kortet har 12.3 och jag får påminnelser om att uppdatera till 12.4.
Har någon en aning om vad detta kan bero på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

det är amd, vad annars?

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

det är amd, vad annars?

Otroligt korkat...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har du glömt att radera filer som hörde till de gamla drivrutinerna? Just nu äger jag ett GeForce och det är en ganska omständligt process med DriverSweeper och Windows Felsäkert Läge för att få bort allt det gamla. Dock kan jag inte ge någon ingående beskrivning för AMD kort ><

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Jag har ett 6950 som funkat finfint och jag har uppdaterat drivrutinerna flera gånger. Fram till 12.3. Jag har installerat och gått igenom installationen för 12.4 nästan 10 gånger nu men fortfarande står det att kortet har 12.3 och jag får påminnelser om att uppdatera till 12.4.
Har någon en aning om vad detta kan bero på?

Sorry för oft men namnet på tråden är det bästa jag har sätt på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

det är amd, vad annars?

<sarkasm> bra svar! </sarkasm>

(½: ladda ner driver sweeper alternativt om du vill lägga ut pengar, köp drivercleaner.net)
1: gå in på ta bort/avinstallera program i kontrollpanelen, välj ändra på "AMD Catalyst Install Manager"
2: se till och välja "express uninstall ALL AMD software" i avinstallationen
3: starta om datorn i felsäkert läge, kör igång något av ovanstående progam och välj alla amd releterade saker, och rensa om det kommer upp något
4: tanka ner NYA drivrutiner (kan ju hända att dina du tankat blivit korrupta osv osv, sen finns de en ny drivrutin ute )

se om de fungerar...

(edit: hade egentligen rekommenderat att avinstallera drivrutinerna med revo uninstaller, men upptäckte att amd´s install manager inte fanns me i den listan )

edit2: nehe, hade visst inte kommit någon senare än 12.4.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Otroligt korkat...

is it? is it really?

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Har du glömt att radera filer som hörde till de gamla drivrutinerna? Just nu äger jag ett GeForce och det är en ganska omständligt process med DriverSweeper och Windows Felsäkert Läge för att få bort allt det gamla. Dock kan jag inte ge någon ingående beskrivning för AMD kort ><

ehh ok? why? i gforce drivare efter typ 280.xx så kan man välja clean install under advancerade installationen vilket gör samma sak som DriverSweeper fast automatiskt under installationen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Får ta och prova den där driver sweeper. Har aldrig behövt göra något sånt innan utan det har bara funkat finfint, men antar att det är dags. Provar den och återkommer när jag är klar

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU