Grafik kort vill inte användas använder moderkortets grafik istället! HJLP!

Permalänk

Grafik kort vill inte användas använder moderkortets grafik istället! HJLP!

Tja min kompis skaffade sig ett nytt grafik kort XFX Radeon HD 6870 men det vill inte användas igår funkade det men sen när han stängde av datorn för vi skulle flytta den till hans rum så började problemet igen datorn vill bara använda moderkortets grafik kort vi har drivers och skit men är det någon inställning kanske?

Permalänk

kolla om det inte finns någon inställning i bios

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem

Han har precis stoppat in grafikkortet, det funkar. Sedan flyttar han datorn... Låter ju som att det inte är fastskruvat eller någon kontakt glappar. Öppna upp och ta loss och tryck dit allt igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av XBlasterXx:

Tja min kompis skaffade sig ett nytt grafik kort XFX Radeon HD 6870 men det vill inte användas igår funkade det men sen när han stängde av datorn för vi skulle flytta den till hans rum så började problemet igen datorn vill bara använda moderkortets grafik kort vi har drivers och skit men är det någon inställning kanske?

Lång mening där, använd punkt.....
Eftersom det funkade igår men det slutade när ni flyttade den, kan nog de flesta räkna ut att den glappar, ta loss och sätt i rätt!

Permalänk

Låter som ni satt in skärmsladden i fel uttag tycker jag.

Visa signatur

Asrock Z790m-itx/ac : I5 14400 : Asus RTX 2070 DUAL ADVANCED 8 GB : Corsair Vengance RGB 32GB (2x16GB@6000MHz) : Fractal Design 202 : Silverstone SFX-L W : Kingston KC3000 M.2 1TB :AOC P2770q : Mionix Naos 7000 : Cooler Master SK630 : BeQuiet Dark Rock LP : Audio Technica ATH-M20XBT :

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Djungeltrumma:

Låter som ni satt in skärmsladden i fel uttag tycker jag.

Om det mot förmodan inte är detta, så kan ett glapp skapa problem. Såsom att BIOS väljer integrerade grafiken som mainkrets, och använder det vanliga grafikkortet som en video-output bara.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

inget glappar! det är jag säker på! 100 % men vad för inställningar i bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeltrumma:

Låter som ni satt in skärmsladden i fel uttag tycker jag.

Tror på detta jag med. Är ruskigt vanligt, till och med mycket vanligare än vad man kan tro att folk stoppar in skärmsladden i moderkortet istället för grafikkortet.

@TS: sitter skärmsladden i ett lodrätt eller ett vågrätt uttag i datorn?

Permalänk
Medlem

Ni lär inte få någon bild på moderkortets integrerade grafik ifall skärmsladden sitter ikopplad i grafikkortet..

Permalänk
Medlem

Drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Du kan inte använda moderkortets grafik om skärmsladen är inkopplad till grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av XBlasterXx:

inget glappar! det är jag säker på! 100 % men vad för inställningar i bios?

Det är bättre att kolla för att vara säker istället för att vara säker utan att kolla

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|