DotA 2 - Europe without Russians

Permalänk
Medlem

DotA 2 - Europe without Russians

http://www.petitionbuzz.com/petitions/ewr

Citat:

Hi there fellow european players!!!

Don't you feel like it's time that Valve added a new region to Dota2, East Europe (former ussr).
This region is meant for those player who doesnt even know how to write in the simplest of english and only use their own language when playing a game that we all love so much.

This new region would probably solve a lot of our daily problems that we have playing DotA 2, by giving the russian players an option to play with their own folks and communicate the best they can with them using their own language.

If you think this might be a solution then please sign this petition so i can hand it in to Valve and show them what the community actually feel about a divided Europe scene.

Best Regards
Your friendly neighbourhood gamer

Detta är en petition för att försöka få valve att llägga till en till region för oss Europeer, East Europe, så att alla ryssar (ussr) kan spela för sig själv.
Detta ska inte vara något på tvingat dom, utan ett alternativ så att dom kan spela med sina kompisar enbart.

Sprid detta gärna vidare i så många "kanaler" som ni kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwad:

http://www.petitionbuzz.com/petitions/ewr

Detta är en petition för att försöka få valve att llägga till en till region för oss Europeer, East Europe, så att alla ryssar (ussr) kan spela för sig själv.
Detta ska inte vara något på tvingat dom, utan ett alternativ så att dom kan spela med sina kompisar enbart.

Sprid detta gärna vidare i så många "kanaler" som ni kan

Ryssarna må prata o skriva mycket på ryska men jag har inget problem med att spela med dem....har störe problem med såna som klagar på alla i chaten hur dåliga de andra är(för många som tror/påstår att de är bra och försöker lära andra spelare att spela när de inte kan lira själv).

Att göra ett förslag att ryssland ska ha en egen server för att <-p18 inte klarar av att lira med dem är att sjunka väldigt lågt. Jag har sätt mycket klagande på ryssar jag tycker det e tragiskt...det är som de yngre vill reta upp ryssarna och inte förstår att det är korkat och olämpligt...skapa hat. Jag tycker ni ska tänka tillbaka på 40 talet vad hände då i europa.

Nu må jag va sur o bitter jämte men försök tänk lite.....

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Ryssarna må prata o skriva mycket på ryska men jag har inget problem med att spela med dem....har störe problem med såna som klagar på alla i chaten hur dåliga de andra är(för många som tror/påstår att de är bra och försöker lära andra spelare att spela när de inte kan lira själv).

Att göra ett förslag att ryssland ska ha en egen server för att <-p18 inte klarar av att lira med dem är att sjunka väldigt lågt. Jag har sätt mycket klagande på ryssar jag tycker det e tragiskt...det är som de yngre vill reta upp ryssarna och inte förstår att det är korkat och olämpligt...skapa hat. Jag tycker ni ska tänka tillbaka på 40 talet vad hände då i europa.

Nu må jag va sur o bitter jämte men försök tänk lite.....

Kan säga så här från egen erfarenhet efter ha jobbat mycket med spel communities är att ryssar ofta skapar ett problem.
De kommunicerar oftast enbart på sitt eget språk som ingen annan människa kan förstå sig på och de fuskar väldigt ofta också, detta är dock av egen erfarenhet som sagt och kan tyvärr inte styrka det med någon statistik.

Denna extra "region" är för att de själva ska få ett alternativ så att de kan få spela med deras egna vänner och landsmän (och andra akryliska grannländer).
Detta är heller inte något obligatorisk för dom utan de ska kunna spela fritt på vilken region dom vill, men ger dom ett alternativ så har jag ofta sett att dom väljer det alternativet.

Exempel på spel där dom har en extra region för europa är t.ex. LoL. Det nya mmo:et Tera online har till och med ipbannat alla länder i östeuropa från att spela på de euroeiska servrarna

Permalänk
Keeper of Traditions

Det hade varit helt underbart, måste jag säga... Går knappt att räkna hur många matcher som förstörts av dessa människor.

Inte för att dra alla över en kam, men det brukar inte vara någon höjdare att spela med ryssar i något spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nikwad:

http://www.petitionbuzz.com/petitions/ewr

Detta är en petition för att försöka få valve att llägga till en till region för oss Europeer, East Europe, så att alla ryssar (ussr) kan spela för sig själv.
Detta ska inte vara något på tvingat dom, utan ett alternativ så att dom kan spela med sina kompisar enbart.

Sprid detta gärna vidare i så många "kanaler" som ni kan

Är det du som startat insamlingen?

Gå in på IRC'n och visa upp den där, och in på det officiella forumet där folk faktiskt kommer se den.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sluta spela på lågnivå? där var det avklarat. måste du spela på låg nivå? ja då kanske du ska ta inse fakta att det inte bara är ryssar som förstör games. Svenskar som leker ryssar har börjat bli poppis.

Permalänk
Medlem

Påminner mig om World of Tanks med alla öst-Europeér som vägrar prata engelska...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Noobenu:

Spaniorer är nog de värsta av alla. Ryssar är änglar om jag jämför med dem.

Spanjorer har jag aldrig haft några som helst problem med...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Är det du som startat insamlingen?

Gå in på IRC'n och visa upp den där, och in på det officiella forumet där folk faktiskt kommer se den.

Det stämmer bra att det är jag som startat insamlingen.
Har faktiskt helt glömt bort det officiela forumet, blir nog till att leta runt och skriva ett par topics i de större communties.

Permalänk

Helt seriöst, jag skämms när jag ser såna här trådar. I europa gnäller vi på rysaar och i usa gnäller de på brazisianare. Det folk inte förstår, är att det de egentligen gnäller på är att det går dåligt för de själva. Hur många gånger har ni sett någon skrika efter wards eller nåt, precis efter att de har dött, även om de som dödade honom var där och syntes hela tiden.

Det kommer inte bli mindre gnäll för att ryssarna försvinner, för då kommer folk hitta något nytt att gnälla på.

Det är nästan lika bra att ingen i laget kan engelska, eftersom det minimerar risken för att folk whinea. Enligt mim erfarenhet så är det en större andel av de svenska spelarna som whinear än de ryska som inte kan engelska.

Men för all del, spela på USE om ryssar är så jobbiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tror definitivt det finns många ryssar som är riktigt bra och trevliga, men de vet nog om att ryssar inte är så populära och håller tyst om det. Men sen kommer det ju alltid någon i teamet som man inte kan prata med alls. Jag vet inte hur många dåliga startlanes jag fått av den anledningen, eller andra idioter som gör att man får två junglare. Samtliga fall ryssar.

Låt ryssarna spela tillsammans och vi som kan engelska tillsammans. Det är så oerhört viktigt att kunna kommunicera snabbt i dota.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Helt seriöst, jag skämms när jag ser såna här trådar. I europa gnäller vi på rysaar och i usa gnäller de på brazisianare. Det folk inte förstår, är att det de egentligen gnäller på är att det går dåligt för de själva. Hur många gånger har ni sett någon skrika efter wards eller nåt, precis efter att de har dött, även om de som dödade honom var där och syntes hela tiden.

Det kommer inte bli mindre gnäll för att ryssarna försvinner, för då kommer folk hitta något nytt att gnälla på.

Det är nästan lika bra att ingen i laget kan engelska, eftersom det minimerar risken för att folk whinea. Enligt mim erfarenhet så är det en större andel av de svenska spelarna som whinear än de ryska som inte kan engelska.

Men för all del, spela på USE om ryssar är så jobbiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag framför med detta är inte deras nivå på spelande, utan det faktum att de inte ens kan enkel engelska utan enbart pratar (skriver) på sitt egna språk som ingen annan förstår sig på.
Jag vill också ännu en gång påminna att det inte heller ska vara något måste för dom att spela på sin egna "East Europe" region, utan detta ska vara ett alternativ för dom.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _MmattiasS_:

Mutea dem om du blir så nervös av att höra språk du inte förstår?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte det det handlar om.

Ryssarna pratar sitt egna språk, dem tror att vi andra förstår oss på dem, dem blir arga när vi inte gör som dem vill (eftersom vi inte fattar vad dem vill), dem börjar gapa (caps i chatten, högljutt i mikrofonen) och bete sig illa, och sen förlorar ens lag för att ingen har samarbetat med någon.

Det är alltid samma visa när det är ryssar i ens lag. Dem spelar för sig, och vi andra spelar för sig, trots att vi är i samma lag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av nikwad:

Det jag framför med detta är inte deras nivå på spelande, utan det faktum att de inte ens kan enkel engelska utan enbart pratar (skriver) på sitt egna språk som ingen annan förstår sig på.
Jag vill också ännu en gång påminna att det inte heller ska vara något måste för dom att spela på sin egna "East Europe" region, utan detta ska vara ett alternativ för dom.

Min poäng var att det finns många ryssar som kan engelska och framförallt att kommunikationen i chatten faktiskt inte är så viktig som många tror. Testa att spela ett spel utan att skriva en enda grej i chatten, och dra /ignore på alla i laget. Det enda du gör är att pinga på kartan. Det brukar funka ganska bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det hade varit helt underbart, måste jag säga... Går knappt att räkna hur många matcher som förstörts av dessa människor.

Inte för att dra alla över en kam, men det brukar inte vara någon höjdare att spela med ryssar i något spel.

Håller inte med. Både i L4D2 & Bad Company 2 är det kung att lira tillsammans med våra vodka-halsande grannar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Wow...skulle föredra en armada av ryssar, än att ha en av dig. Vilken otroligt omogen och vinklad attityd!

Det är inte ryssarna som förstör spelet, det är du och dina likasinnade.

Skickades från m.sweclockers.com

Han har faktiskt en poäng. Om du kör Dota 2 så får du ofta se ryssar som inte ens försöker kommunicera på engelska vilket gör det extremt frustrerande.
Det är ofta premade och bara spammar chatten och för att man inte kan kommunicera med dem så slutar det med att dom feedar eller så bara sticker dom.
Samma sak hände i League of Legends, norden blev indelat i eu east och resultatet blev att man var tvungen att lära sig ryska eller byta till west.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Det är inte det det handlar om.

Ryssarna pratar sitt egna språk, dem tror att vi andra förstår oss på dem, dem blir arga när vi inte gör som dem vill (eftersom vi inte fattar vad dem vill), dem börjar gapa (caps i chatten, högljutt i mikrofonen) och bete sig illa, och sen förlorar ens lag för att ingen har samarbetat med någon.

Det är alltid samma visa när det är ryssar i ens lag. Dem spelar för sig, och vi andra spelar för sig, trots att vi är i samma lag.

Det är dåligt, det håller jag med om, men var ärlig, tycker du att det är fler ryssar än andra som vägrar teamplaya? enligt min erfarenhet så är det mest andra (mycket svenskar, men det beror nog på att jag kommer i samma games som många svenskar pga ping) som skriver gg i wont help you, eller liknande, om de dör 2ggr på rad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Min poäng var att det finns många ryssar som kan engelska och framförallt att kommunikationen i chatten faktiskt inte är så viktig som många tror. Testa att spela ett spel utan att skriva en enda grej i chatten, och dra /ignore på alla i laget. Det enda du gör är att pinga på kartan. Det brukar funka ganska bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi säger såhär, en ryss i ditt lag feedar för att han inte förstår vissa grejer i spelet såsom abilities osv. Om du drar en /ignore på honom så vill jag gärna se dig försöka få honom att förstå vad det är han gör för fel med bara pings. Man kan försöka ganka lanen men det slutar ofta med doubletap för deras lag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Grymt bra initiativ, jag har efterfrågat detta länge! Hoppas den blir stor och att valve får nysning om den

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

Jag har faktiskt aldrig haft problem med ryssar.
Inte mer problem än Spanjorer, tyskar, fransmän och italienare som inte kan engelska.

Men det är ju deras brist på engelska, inte deras nationalitet som gör det lite svårare.

Sedan är ju deras gaming-nivå alltid olika.

...

Polacker däremot

....

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det finns bra ryssar och det finns dåliga ryssar när det gäller spel. Jag kan hålla med om att det hade varit en bra idé att fixa en för EAST EU elr liknande som när det hände på LOL spelet blev såååå mkt bättre då! Fast å andra sidan så ska man ändå inte dra alla över en kant! Vi svenskar är fan inte så bra heller på alla spel även om vi kan engelska!

Permalänk
Skrivet av runicgol:

Vi säger såhär, en ryss i ditt lag feedar för att han inte förstår vissa grejer i spelet såsom abilities osv. Om du drar en /ignore på honom så vill jag gärna se dig försöka få honom att förstå vad det är han gör för fel med bara pings. Man kan försöka ganka lanen men det slutar ofta med doubletap för deras lag.

Du vet väl om att man kan sätta spelet på vilket språk som helt? dvs ryssar kan läsa vad sina spells gör på ryska?
Problemet med dota och alla dess kloner, är just att folk försöker få andra att förstå vad de gör fel, fast på fel sätt. "OMG NOOB TINY STOP FEEDING", är ju å ena sidan en uppmaning att sluta dö, men å andra sidan så hjälper det inte på något sätt, eftersom det inte säger hur han ska göra det, och framför allt gör det honom i 9 av 10 fall bara sur. Det är att folk gnäller som förstör spelet, inte vad de gnäller på.

Att många inte kan engelska kan jag gå med på, frågan är hur mycket det påverkar att han inte kan det, och hur mycket det påverkar att andra ragear på att han inte han det, men att de spelar allmänt sämre an andra? Har du någon källa på det, eller är det bara din erfarenhet? Enligt min, alldeles för bra erfarenhet (3000 games+), så spelar ryssar överlag inte sämre än någon annan. Du kan inte kolla på vad de kommer ifrån, och utifrån det få en bild av hur bra de spelar. Man kan inte ens kolla på statsen i många fall, även om de ger en helt okej bild av ungefär på vilken nivå spelaren ligger.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _MmattiasS_:

Det är dåligt, det håller jag med om, men var ärlig, tycker du att det är fler ryssar än andra som vägrar teamplaya?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Utan tvekan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För mig har det varit så att nästan alla (INTE ALLA, men många) från öst europa har varit skit kaxiga och skiter i vad man säger, även om man säger som t.ex. "come gank bot" bara... då skriver han ngt på ryska och gör ngt annat! samma sak om man feedar och man skriver vad han ska göra istället (vilken combo han ska använda osv) så blir han skit lack och ignorerar ens tips och går och där igen! inte kul... Och om man skulle mutea honom så har man i princip förlorat en spelare i laget, 4v5 kan vara svårt att vinna och den saknade speleran bara feedar ändå...

Många ryska kan spela dota men det är deras attityd som är så jobbig, hatar det.

bra att man delar upp europa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av runicgol:

Han har faktiskt en poäng. Om du kör Dota 2 så får du ofta se ryssar som inte ens försöker kommunicera på engelska vilket gör det extremt frustrerande.
Det är ofta premade och bara spammar chatten och för att man inte kan kommunicera med dem så slutar det med att dom feedar eller så bara sticker dom.
Samma sak hände i League of Legends, norden blev indelat i eu east och resultatet blev att man var tvungen att lära sig ryska eller byta till west.

Klart han har en poäng, men det är framförandet och attityden i hans inlägg som framhäver anledningen till varför spelets community är vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Visst det finns många flamers som bara spammar i onödan men om man säger till sin teammate att köra careful och vänta på att man ska ganka så vill man helst att de förstår det. Inte att de omedelbart springer fram till tornet, dör och sedan spammar chatten med kyrilliska bokstäver följt av disconnected. Samma problem finns med alla folk men det är svårare när man inte kan förstå varandra. Dessutom vad är problemet att ryssar kör med ryssar? Om norden hade blivit indelat i sin egen server hade jag inte haft några problem med det. Man hade kunnat förstå varandra enklare och få ett roligare game.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Wow...skulle föredra en armada av ryssar, än att ha en av dig. Vilken otroligt omogen och vinklad attityd!

Det är inte ryssarna som förstör spelet, det är du och dina likasinnade.

Skickades från m.sweclockers.com

Säger bara som det är, skrev tydligt att jag inte har något emot ryssar har faktiskt flertalet vänner som är från ryssland. Men jag kan nog inte räkna hur många gånger ryssar har förstört spelkvällar för mig och mina polare bara för att dom vägrar samarbeta.

Om du tror min syn är vinklad borde du ta en titt på Rysslands syn på er. Det heter inte Mother Sverige om jag minns rätt?

Skrivet av _MmattiasS_:

Mutea dem om du blir så nervös av att höra språk du inte förstår?

Skickades från m.sweclockers.com

När skrev jag att jag blev nervös av ett främmande språk?
Läste du ens vad jag skrev?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Problemet som vissa verkar tycka, är nog inte att ryssarna spelar sämre. Detta stämmer ibland, ibland inte. Problemet är att de inte förstår och har svårt att uttrycka sig på engelska. Eftersom detta är ett lagspel så är samarbete i fokus, vilket gör att det är väldigt viktigt att kunna kommunicera.

När det gäller folk som vägrar att teamplaya och som beter sig som ett gäng bortskämda tolvåringar, så är det svenskar som är absolut värst. Skiter fullständigt i om laget behöver en support, pickar bara gondar/riki (eller någon annan carry även om laget redan har 3 stycken) och skiter i hur det går för resten utav laget så länge individen själv får kills. Detta är min personliga åsikt/uppfattning.

/ tykoZ

Visa signatur

Dota 2!

Permalänk

99% av alla ryssar jag mött på LoL har inte kunnat spela what so ever och inte heller kunnat engelska, utan trollar chatten med sina små krusiduller till bokstäver. Visst, inget ont om ryssar egentligen, det är bara att jag upplevt att de flesta rent ut sagt bara förstör... Vore bra om det fanns Ryssland som server region

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Jag tycker språkproblemet är nog skäl till en uppdelning, man kan inte spela ett lagspel utan att kunna prata med varandra. Jag tror de flesta "ryska idioter" folk pratar om bara är folk som inte alls kan prata engelska. Sen tror jag i ärlighetens namn att antalet so faktiskt är riktiga rötägg är ganska jämnt fördelade över olika nationaliteter.

Men att lösa språkproblemet genom att låta ryssarna spela själva tror jag är ett gott steg på vägen att höja nivån överlag för dota2. Allteftersom fler släpps in i spelet kommer det ju finnas bättre möligheter att göra indelningar. Nu är det ju fortfarande några minuters väntan för ett game, delar vi upp kommer det fördubblas. Sen måste man ju förstå att spelet fortfarande är under utveckling, en uppdelning kanske redan är planerad i framtiden.