Permalänk
Skrivet av fabbelucious:

tror nog det, det här är ett gtx 580 http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4058#sp

det här är ett gtx 570 Soc http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3876#sp

Som du kan se är Core clocken på gtx 570 Soc 845 MHz

och på ett gtx 580 är det 795 MHz

sen är shader clocken också högre på ett gtx 570 Soc

sen är minnet på ett gtx 580 lite högre men men ...

kanske att du får klockfrekvenserna högre. Men prestandan från ett 580 toppar nog prestandan från ett 570 oavsett hur mycket du överklockar 570:an. (580 har ju mera streamprocessorer/cuda kärnor)

Edit: Märkte att flera redan hade påpekat detta.

Till TS: Amd har fortfarande mycket prisvärda alternativ i medelklassen. Lönar sig att kolla på dessa i första hand. Intel må vara bättre i enthusiast nivån, men du verklar vilja ha en uppgradering så billigt som möjligt. (nåt att tänka på är även att grafikkortet gör störst skillnad i spel, en duglig amd prolle och en dyr intel prolle lär inte skilja sig i spel allt för mycket. Några fps hit och dit.)

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

kanske att du får klockfrekvenserna högre. Men prestandan från ett 580 toppar nog prestandan från ett 570 oavsett hur mycket du överklockar 570:an. (580 har ju mera streamprocessorer/cuda kärnor)

Edit: Märkte att flera redan hade påpekat detta.

Till TS: Amd har fortfarande mycket prisvärda alternativ i medelklassen. Lönar sig att kolla på dessa i första hand. Intel må vara bättre i enthusiast nivån, men du verklar vilja ha en uppgradering så billigt som möjligt. (nåt att tänka på är även att grafikkortet gör störst skillnad i spel, en duglig amd prolle och en dyr intel prolle lär inte skilja sig i spel allt för mycket. Några fps hit och dit.)

Beror helt på vilka spel man spelar, i en del spel blir skillnaden betydligt mkt större och i andra så syns den knappt. Men i5:an är helt klart ett bättre val än amd om man har budget för den.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Skrivet av NonnePonne:

kanske att du får klockfrekvenserna högre. Men prestandan från ett 580 toppar nog prestandan från ett 570 oavsett hur mycket du överklockar 570:an. (580 har ju mera streamprocessorer/cuda kärnor)

Edit: Märkte att flera redan hade påpekat detta.

Till TS: Amd har fortfarande mycket prisvärda alternativ i medelklassen. Lönar sig att kolla på dessa i första hand. Intel må vara bättre i enthusiast nivån, men du verklar vilja ha en uppgradering så billigt som möjligt. (nåt att tänka på är även att grafikkortet gör störst skillnad i spel, en duglig amd prolle och en dyr intel prolle lär inte skilja sig i spel allt för mycket. Några fps hit och dit.)

Japp så billigt som möjligt men kanske ska bli en amd.. som du sa, det gör inte så stor skillnad när man spelar typ bf3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbelucious:

Det där såg riktigt bra ut
Men har för mig att AMD är bättre än Intel ?

Ptja de är bättre på integrerad grafik vad mig beträffar. Men när det kommer till ren beräkningsprestanda i CPU så vinner Intel atm.
AMD har ju dock lägre priser på många processorer så det är ju en fråga om hur mycket man behöver.

Permalänk
Skrivet av mrali95:

Beror helt på vilka spel man spelar, i en del spel blir skillnaden betydligt mkt större och i andra så syns den knappt. Men i5:an är helt klart ett bättre val än amd om man har budget för den.

som sagt vet inte än ska bog fråga om lite råd av en jag känner .

Permalänk
Medlem

Ja GTX570 är ett bra kort sålänge du ger ett bra pris för kortet, under 1500:-.

Nja att köpa buldozer är inget att reka då den ligger långt bakom Intel, köp hellre en Intel i5 2320/2500 eller 2500k om du vill klocka så får du mycket bättre prestanda, Buldozer är en mindre flopp.

För 4000:- får du en bra dator, låt oss säga att du ger under 1500:- för GTX570 kortet och inte kommer överklocka processorn, då räcker det mer en i5 2320 som har 4kärnor på 3ghz, samt ett billigt men dugligt moderkort, och 4GB i minne,du landar då runt 4000:- totalt,
du kan då spela alla spel på höga inställningar, även många på ultra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1688545/2012-04-13

Personligen hade jag laggt till ett par hundra över 4000:- och valt i5 2500K då den går att överklocka ordentligt, enbart K modellerna går att klocka.

Tyvär är amd en bra bit bakom intel när det gäller processorer.

Din X3 processor duger fortfarande sålänge du har ett ok grafikkort, min media dator har en X3 på 3ghz samt ett Geforce GTX460 kort och jag kan spela BF3 på medel inställningar på 1360x768 dock utan AA och det flyter helt ok.
Men om du har pengarna så ska du såklar uppgradera systemet

Vad har du för nätaggregat? då den kommer belastas mer då hårdvaran kräver mer.

Skrivet av NonnePonne:

Tror inte att du får en 570 överklockat så högt att den far förbi ett 580...

Skrivet av FribBe:

Inte för att 570 är dåligt men det går inte att överklocka till 580-nivåer. Det är inte bara frekvenserna som räknas.

Skitsnack, man kan utan problem överklocka nästan alla GTX570 kort till GTX580 prestanda, det går även med många GTX560ti 448 kort.
http://www.overclockers.com.au/article.php?id=985628&P=2

Jag ägde ett GTX560ti 448 och fick samma prestanda vid hög överklockning med det kortet i BF3/metro 2033 som jag får med mitt GTX580.

Tragiskt att folk trycker gilla på felaktig info

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbelucious:

Japp så billigt som möjligt men kanske ska bli en amd.. som du sa, det gör inte så stor skillnad när man spelar typ bf3

Intel är snabbare i bf3, just hur stor skillnaden är kmr jag inte ihåg men vet att jag läst det. Sen beror det ju helt på vilken typ av spel du spelar, spelar du mkt cpu krävande spel som t.e.x högt grafikupplösta spel liknande starcraft, wow osv... kmr de flesta amd cpu:er förlora riktigt stort, beroende på vilken intel cpu du jämför med förstås.

Om du inte tänkt lägga ut mer än 4k så satsa på amd, dom har trots allt prisvärda alternativ.

Jag kör bf3 med allt på ultra, 1920x1080, maxad AA osv... i ~50-60 fps normalt med bra ping, lägre har jag aldrig fått med bra ping. (kan flyta på bra i 70-80fps vissa matcher också, men inte vanligt). Körde en fraps bench nyss och fick 54fps avg, dock så låg min ping ofta på 80-300 vilket är värdelöst och oftast o spelbart, men ville testa eftersom jag inte gjort det på några månader. I singleplayer ligger fps:en på ~70-90 (ibland stadigt över 100fps), kan droppa till under 60 i väldigt udda situationer. Pga av min värdelösa telia router så får jag dock ofta dåliga ping. Har två routrar över som jag nyligen försökt koppla in, men utan framgång än så länge 570 är absolut inget dåligt kort, men jag önskar jag hade iaf 2gb grafikminne, då gta iv modat med allt ni kan komma på kan bli lite texture löst ibland och speciellt efter långa spel perioder. Självklart är 580 bättre och är inte helt hundra på om man kan få 570 att gå snabbare än 580, har inte lyckats iaf.

Om jag var du skulle jag försöka få tag på en i5 2500k så billigt som möjligt och ett hyfsat billigt moderkort. Även dom billigatse moderkorten duger, skillnaden är ofta inte så stor i prestanda beroende på vad du ska göra. Ska du klocka, köp ett dyrare med bra strömfördelning och välfyllt bios. Men om budgeten inte räcker till så är AMD fortfarande inte dåligt.

EDIT: Ber om ursäkt för dom helt felskrivna FPS:en tidigare (ändrat nu!), var trött som fan igår och blandade ihop siffrorna totalt. Btw jag är ingen Intel fanboy, tycker bara att dom är bättre (är redan bevisat i vilket intel vs amd test som helst så vrf ljuga), om amd kommer om i framtiden så byter jag kanske sida, men vem vet.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Suck vilka inlägg.

Skrivet av fabbelucious:

Japp så billigt som möjligt men kanske ska bli en amd.. som du sa, det gör inte så stor skillnad när man spelar typ bf3

Jo det gör det, AMDs processorer ligger långt bakom intels topp processorer,inte i alla spel men i många, det är länge sen AMD var bättre.

Jo det gör stor skillnad i BF3 för vissa processorer, över 30% till fördel för i5 2500K gent imot FX-6100, även i3 är snabbare,
FX-8150 därimot ligger bara några % bakom när grafikkortet flaskar, men så är det inte när processorn får jobba som hårdast, då drar intel ifrån ordentligt och ger nästan dubbel prestanda.

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Skrivet av fabbelucious:

som sagt vet inte än ska bog fråga om lite råd av en jag känner .

Då gäller det att han vet vad han pratar om vilket tyvärr många inte gör även om dom tror det.
Bättre att ta en kunnig person här på Sweclockers.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Ja GTX570 är ett bra kort sålänge du ger ett bra pris för kortet, under 1500:-.

Nja att köpa buldozer är inget att reka då den ligger långt bakom Intel, köp hellre en Intel i5 2320/2500 eller 2500k om du vill klocka så får du mycket bättre prestanda, Buldozer är en mindre flopp.

För 4000:- får du en bra dator, låt oss säga att du ger under 1500:- för GTX570 kortet och inte kommer överklocka processorn, då räcker det mer en i5 2320 som har 4kärnor på 3ghz, samt ett billigt men dugligt moderkort, och 4GB i minne,du landar då runt 4000:- totalt,
du kan då spela alla spel på höga inställningar, även många på ultra.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1688545/2012-04-13

Personligen hade jag laggt till ett par hundra över 4000:- och valt i5 2500K då den går att överklocka ordentligt, enbart K modellerna går att klocka.

Tyvär är amd en bra bit bakom intel när det gäller processorer.

Din X3 processor duger fortfarande sålänge du har ett ok grafikkort, min media dator har en X3 på 3ghz samt ett Geforce GTX460 kort och jag kan spela BF3 på medel inställningar på 1360x768 dock utan AA och det flyter helt ok.
Men om du har pengarna så ska du såklar uppgradera systemet

Vad har du för nätaggregat? då den kommer belastas mer då hårdvaran kräver mer.

Skitsnack, man kan utan problem överklocka nästan alla GTX570 kort till GTX580 prestanda, det går även med många GTX560ti 448 kort.
http://www.overclockers.com.au/article.php?id=985628&P=2

Jag ägde ett GTX560ti 448 och fick samma prestanda vid hög överklockning med det kortet i BF3/metro 2033 som jag får med mitt GTX580.

Tragiskt att folk trycker gilla på felaktig info

Sidan du länkar till visar ganska gamla spel. Vore intressant att se hur den presterar i nyare spel som diablo 3, sc2, bf3 m.m.
Känns som något ändå är lite fuffens, men om det nu går att överklocka en 570 till 580 prestanda så måste jag väl erkänna att jag haft fel. Mycket skeptisk är man dock.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

va?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bulltazar:

Vad har du för nätaggregat? då den kommer belastas mer då hårdvaran kräver mer.
Skitsnack, man kan utan problem överklocka nästan alla GTX570 kort till GTX580 prestanda, det går även med många GTX560ti 448 kort.
http://www.overclockers.com.au/article.php?id=985628&P=2

Jag ägde ett GTX560ti 448 och fick samma prestanda vid hög överklockning med det kortet i BF3/metro 2033 som jag får med mitt GTX580.

Tragiskt att folk trycker gilla på felaktig info

Det går ju att ÖK ett GTX580 också!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av mrali95:

Intel är snabbare i bf3, just hur stor skillnaden är kmr jag inte ihåg men vet att jag läst det. Sen beror det ju helt på vilken typ av spel du spelar, spelar du mkt cpu krävande spel som t.e.x högt grafikupplösta spel liknande starcraft, wow osv... kmr en amd cpu förlora riktigt stort, beroende på vilken intel cpu du jämför med förstås. Själv skulle jag aldrig köpa en amd, då jag redigerar mkt ibland och älskar att multitaska. köra firefox i 100+ flikar (bl.a youtube i antal), server, skype, spotify, windows mail och bf3 igång samtidigt är det inte alla cpu:er som klarar. Men samtidigt är det inte bara cpu som spelar in. Mitt största problem är 8mbit/s internet, räcker inte alltid till kan jag ju säga. En investering som gör riktigt stor skillnad är en ssd, har inte skaffat en själv än, men blir ett måste snart allting blir sååååååååå mkt snabbare.

Om du inte tänkt lägga ut mer än 4k så satsa på amd, dom har trots allt prisvärda alternativ.

EDIT: Jag kör bf3 med allt på ultra, 1920x1080, maxad AA osv... i ~70-80 fps normalt med bra ping. I singleplayer ligger fps:en på ~100-110, kan droppa till typ 80 i väldigt udda situationer. Pga av min värdelösa telia router så får jag dock ofta dåliga ping. Har två routrar över som jag nyligen försökt koppla in, men utan framgång än så länge 570 är absolut inget dåligt kort, men jag önskar jag hade iaf 2gb grafikminne, då gta iv modat med allt ni kan komma på kan bli lite texture löst ibland och speciellt efter långa spel perioder.

Om jag var du skulle jag försöka få tag på en i5 2500k så billigt som möjligt och ett hyfsat billigt moderkort. Även dom billigatse moderkorten duger, skillnaden är ofta inte så stor i prestanda beroende på vad du ska göra. Ska du klocka, köp ett dyrare med bra strömfördelning och välfyllt bios.

Hatar att jag skriver så mkt, men när man väl börjar kan man inte sluta

Nej skriv på det är kul när folk angagerar sig mrn då blir det förmodligen en intel 2500k prolle med kanske nått gigabyte mobo . Vet dock inte om man fÅr ett gtx 570 soc för 1500 dom kostar 3000:- nya nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Skrivet av fabbelucious:

Men är dom som har en nöjda med den, och är dom bra till att överklocka ?

Överklocksvänlig? Det skulle jag nog påstå. Strömsnål? Absolut inte.

En kommentar till ett inlägg som SweC la upp på facebook:
"Alla barnen hade strömsnåla datorer, utom klassens loser, han hade en överklockad bulldozer".

Vart jävla roligt, men även ifall den drar mycket ström, så bryr jag mig inte

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fabbelucious:

Eftersom de ändå inte har det inne så kanske du skall ta detta istället: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx570_1280mb_pci-e_oc-...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Suck vilka inlägg.

Jo det gör det, AMDs processorer ligger långt bakom intels topp processorer,inte i alla spel men i många, det är länge sen AMD var bättre.

Jo det gör stor skillnad i BF3 för vissa processorer, över 30% till fördel för i5 2500K gent imot FX-6100, även i3 är snabbare,
FX-8150 därimot ligger bara några % bakom när grafikkortet flaskar, men så är det inte när processorn får jobba som hårdast, då drar intel ifrån ordentligt och ger nästan dubbel prestanda.

http://www.sweclockers.com/recension/15375-amd-fx-6100-och-fx...

Då gäller det att han vet vad han pratar om vilket tyvärr många inte gör även om dom tror det.
Bättre att ta en kunnig person här på Sweclockers.

hahahahhahah tro mig, han vet vad han pratar om

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Eftersom de ändå inte har det inne så kanske du skall ta detta istället: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx570_1280mb_pci-e_oc-...

Dom har det inte heller på lager Om ni inte har sett det så har det varit översvämning i typ indien så alla grafikkort pris har gått upp regält

Permalänk
Medlem
Skrivet av NonnePonne:

kanske att du får klockfrekvenserna högre. Men prestandan från ett 580 toppar nog prestandan från ett 570 oavsett hur mycket du överklockar 570:an. (580 har ju mera streamprocessorer/cuda kärnor)

Edit: Märkte att flera redan hade påpekat detta.

Till TS: Amd har fortfarande mycket prisvärda alternativ i medelklassen. Lönar sig att kolla på dessa i första hand. Intel må vara bättre i enthusiast nivån, men du verklar vilja ha en uppgradering så billigt som möjligt. (nåt att tänka på är även att grafikkortet gör störst skillnad i spel, en duglig amd prolle och en dyr intel prolle lär inte skilja sig i spel allt för mycket. Några fps hit och dit.)

I tyngre spel som BF3 och Total Warserien kan dock processorn bli flaskhals

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Snacker:

I tyngre spel som BF3 och Total Warserien kan dock processorn bli flaskhals

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan det, mycket sant. Men då är ju frågan om det är värt det.

Vore jag TS skulle jag kollat helt enkelt vilka spel jag spelar och sedan se ifall processorn blir en stor flaskhals. Ifall det skiljer sig några procent så skulle jag kört på amd. iIfall det sen är, som vissa säger, att prestandan kan bli det dubbla med en bättre (läs intel processor) så kör på en sådan. Förutsatt att pengarna räcker till.

När man bygger med en budget så får man helt enkelt prioritera, inte svårare än så. Orsaken till att jag skulle gått på amd i detta fall är för att det skulle bli billigare. Men detta är dock min subjektiva åsikt. Allt handlar om vad man prioriterar.

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Avstängd

Jag som sitter på en Phenom2, 955a kan säga att det duger inte. Inte ens klockad i 4GHZ klarar den att dra sig fram tillräckligt snabbt. Jag sitter på ett HD6850@900/1150, och processorn dunkar 90-99% på 64Player maps i BF3, samt grafikkortet på 99%. Det sagt, så får jag dock ut 60fps stadigt med en mix utav high och ultra utan HBAO/SSAO - fov 100x129.

That said, jag hade kört på ett _sandy_bridge system i dagsläget. En 2500k är helt klart att rekommendera. Kör på ett 8GB ramkit, nytt moderkort och en eftermarknadskylare+pasta så är du good to go ett antal år framöver. Bara att klocka, genom att du var intresserad utav det.
2500k är extremt simpel att överklocka. Bara hosta på den så har skiten uppe i 4.5, mer eller mindre garanterat.

Hoppas att du väljer ett sandybridgesystem! Du kommer inte att bli besviken.

Skrivet av fabbelucious:

Dom har det inte heller på lager Om ni inte har sett det så har det varit översvämning i typ indien så alla grafikkort pris har gått upp regält

Ne. Det var thailand som översvämmades och höjde priserna på hårddiskar. Att grafikkorten har gått upp lite (om de nu har det), beror väl mer på efterfrågan utav de nyare kortet (läs 7serien och 6serien), då PCBer har börjat ta slut.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd

Varför köpa ett 570 för 3000kr? Känns helt puckat imo, lägg på 500 och få ett 670 eller så köper du ett 7950 istället.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

I början verkade detta vara lite seriöst, men sen postade du fler inlägg än du får svar, du har över 5 dubbel postar i denna tråd som är med 4 minuters mellanrum?!
Ett tips, nästa gång tänk igenom vad du ska skriva, kolla igenom alla svar du fått och gör en multi quote istället för att posta 10 gånger med olika quotes, när du tror att du har allt du vill skriva, vänta 5 minuter till, du kommer garanterat komma på något mer.
När du sen efter ytterligare 10 minuter kommer på något annat att skriva, klicka på den lilla knappen där det står "redigera" under ditt inlägg,

För att gå ontopic tycker jag du ska köpa en intel
Men det är inte ofta processorn flaskar om du har en relativt bra processor
Tack och hej

Permalänk
Medlem

Absolut inte värt att köpa ett 570 för 2500-3000 kr. Köp hellre ett 7870 eller lägg på 800 kr och köp ett 670 med en tyst och bra kylare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Intel är snabbare i bf3, just hur stor skillnaden är kmr jag inte ihåg men vet att jag läst det. Sen beror det ju helt på vilken typ av spel du spelar, spelar du mkt cpu krävande spel som t.e.x högt grafikupplösta spel liknande starcraft, wow osv... kmr en amd cpu förlora riktigt stort, beroende på vilken intel cpu du jämför med förstås. Själv skulle jag aldrig köpa en amd, då jag redigerar mkt ibland och älskar att multitaska. köra firefox i 100+ flikar (bl.a youtube i antal), server, skype, spotify, windows mail och bf3 igång samtidigt är det inte alla cpu:er som klarar. Men samtidigt är det inte bara cpu som spelar in. Mitt största problem är 8mbit/s internet, räcker inte alltid till kan jag ju säga. En investering som gör riktigt stor skillnad är en ssd, har inte skaffat en själv än, men blir ett måste snart allting blir sååååååååå mkt snabbare.

Om du inte tänkt lägga ut mer än 4k så satsa på amd, dom har trots allt prisvärda alternativ.

EDIT: Jag kör bf3 med allt på ultra, 1920x1080, maxad AA osv... i ~70-80 fps normalt med bra ping. I singleplayer ligger fps:en på ~100-110, kan droppa till typ 80 i väldigt udda situationer. Pga av min värdelösa telia router så får jag dock ofta dåliga ping. Har två routrar över som jag nyligen försökt koppla in, men utan framgång än så länge 570 är absolut inget dåligt kort, men jag önskar jag hade iaf 2gb grafikminne, då gta iv modat med allt ni kan komma på kan bli lite texture löst ibland och speciellt efter långa spel perioder.

Om jag var du skulle jag försöka få tag på en i5 2500k så billigt som möjligt och ett hyfsat billigt moderkort. Även dom billigatse moderkorten duger, skillnaden är ofta inte så stor i prestanda beroende på vad du ska göra. Ska du klocka, köp ett dyrare med bra strömfördelning och välfyllt bios.

Hatar att jag skriver så mkt, men när man väl börjar kan man inte sluta

Sant att du skriver för mycket, och massa skit också, lura inte på han att ett 570 klarar bf3 ultra med 60fps+, mitt Överklockade gtx 580 droppar enkelt under 60 fps, ge mig lite benchmarks på att du ligger på 70-80 fps.
Edit: Det där med AMD också, han ska köpa intel, no questions. (Inte fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Sant att du skriver för mycket, och massa skit också, lura inte på han att ett 570 klarar bf3 ultra med 60fps+, mitt Överklockade gtx 580 droppar enkelt under 60 fps, ge mig lite benchmarks på att du ligger på 70-80 fps.
Edit: Det där med AMD också, han ska köpa intel, no questions. (Inte fanboy)

Ursäkta mitt helt fel formulerade och felskrivna inlägg, ändrat nu. Var så himla trött igår när jag skrev det, kanske inte ska skriva när jag är så trött Du har helt rätt i att 570 inte klarar 60+ fps i bf3 på ultra avg, ska försöka göra ett nytt bench försök när internet pallar det är ju inte menat att man ska lyckas komma upp i 300 ping och tro att det är spelbart.

När det gäller Intel vs AMD så är Intel bättre det vet väl vem som helst och speciellt till spel. När det kommer till videoredigering får du mer prestanda ur AMD för en lägre prislapp än Intel, men om man har råd så är en ngt dyrare Intel fortfarande bättre på alla punkter. No need to be a fanboy!!!
Jag skrev väl ändå inte att "han ska köpa intel, no questions" Jag skrev bara vad jag skulle gjort, men sen begränsar ju självklart budgeten.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Var bor du? För jag har nog ett 570 till salu beroende på var du bor! Det är ett MSI TwinFrozr III, riktigt bra

Permalänk
Skrivet av Focal:

Var bor du? För jag har nog ett 570 till salu beroende på var du bor! Det är ett MSI TwinFrozr III, riktigt bra

jag bor i skellefteå

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Varför köpa ett 570 för 3000kr? Känns helt puckat imo, lägg på 500 och få ett 670 eller så köper du ett 7950 istället.

Hehe Whooops Kanske går på ett Gtx 670 ist men som sagt vet inte riktigt än + ska jag säga en grej som är riktigt kul ? jag var med en kompis igår och han har BF3 på dator och då lånade jag det installerade det och spelade lite Det funkade faktiskt på ett GTS 8800 dock med allting på low men ändå !!

Permalänk
Medlem

Ignorerade du posterna om att inte dubbelposta, eller?
Redigeringsfunktionen finns av en anledning

Skickades från m.sweclockers.com