Permalänk
Medlem

Nu är det kaos

Vi kan väl börja från början, fick hem min nya dator förra veckan. Det första den gjorde var att hänga sig när jag öppnade webbläsaren (valfri färg och inget händer). Så har den gjort ett par ggr o tänkte att jag väntar då på nya drivrutiner. När nu 12.6 betan släpptes tänkte jag att det skulle funka med den, dock så hade jag då inget ljud istället och catalyst gick inte att öppna pga nån implementation eller vafasen det hette.
Gick då åter då till 12.4 med fungerande ljud men tänkte att det var väl fasen om det inte ska funka med 12.6 o har installerat fram och tillbaks ett par gånger.
Sista gången skulle jag ha låtit bli för då tog jag även bort en mapp med amd grejer i så det hela började med att datorn sen startade med att AMD AVT's kdbsync.exe inte kunde hittas, det förstod jag dock som att det kvittar? Tog bort den från autostarten iaf så slipper meddelandet.
Fick sedan installera drivrutiner från "längesen" eftersom i 12.4 installationen säger att inte nån inf kan hittas?
Nu funkar allt utom CCC som inte startar (dock utan felmeddelandet inget händer bara) men jag har ju ännu äldre drivrutiner..

Va ska jag ta mig till för att iaf få tillbaks iaf 12.4?

Vore väldigt tacksam om nån kunde hjälpa för nu går jag bet snart..

EDit: Kortet kanske jag ska nämna är ett XFX Radeon HD7950 3GB

Edit 2: Nu tog jag uppdatera manuellt i enhetshanteraren och den fick in drivare från 22/5 vilket jag har för mig ska vara senaste 12.6 versionen. Men då kvarstår ju problemet med att inte ljudet funkar längre plus att catalyst inte startar?

Edit 3: CCC körs visst ser jag i aktivitetshanteraren, dock så går det inte att få upp den så jag ser eländet

Edit 4: Avinstallerade Cataclyst, driver sweeper på drivrutinerna både i normal o felsäkert läge. Rensade backupen på driver sweepern. Installerade om ifrån med medföljande XFX skiva med drivisar, sen in med 12.6. Nu funkar bild o catalyst men fortfarande inget ljud, nån som har nån idé på hur jag ska få ljud?

Edit 5: Nu är det fungerande Catalyst program, Senaste drivrutinerna till kortet och helt plötsligt tyckte ljudet att det var dags o fungera. Varför det funkade vet jag inte men nu pillar jag inte mer.

Edit 6: Nu är det inget ljud igen helt plötlsligt.....2 min senare.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö