Köra CS på windows 8 tablet?

Permalänk

Köra CS på windows 8 tablet?

Kan man köra spel som CS, halo 1 eller LoL på en windows 8 tablet om man kopplar in en docka och en mus?
Om man kan är det ett givet köp.

Permalänk
Medlem

Beror på processorarkitekturen, och de flesta enheter som MS vill deala med på tablet-fronten är ARM-baserade, så då kommer det inte att fungera.. Om du får tag i en tablet med en intel/amd processor dock, så kommer det däremot att fungera.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

om det inte är ARM varianten av win8 så fungerar cs, dock var det problem med EAC på den förra versionen men möjligt att det fixats till versionen som släpptes nyligen...

Permalänk
Medlem

edit: ^^ beaten som fan

dom flesta tablets brukar köra arm processorer och då lär inte typ CS och LoL funka, men om tableten i fråga har en x86 cpu så låter det ju rimligt att det skulle gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

edit: ^^ beaten som fan

dom flesta tablets brukar köra arm processorer och då lär inte typ CS och LoL funka, men om tableten i fråga har en x86 cpu så låter det ju rimligt att det skulle gå.

Beaten ja .. men ändå repeterar du vad jag sagt .. lol

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Ska komma en hel del surfplattor / laptophybrider med x86 till vintern, vad jag har læst.

Permalänk
Keeper of Traditions

Även om arkitekturen skulle tillåta det, så är det väl ändå tveksamt om det finns tillräckligt med kraft för att driva de spelen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Även om arkitekturen skulle tillåta det, så är det väl ändå tveksamt om det finns tillräckligt med kraft för att driva de spelen.

Varken CS eller Halo har särskillt avancerade krav har för mig systemkravet för halo var pentium III eller så.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varken CS eller Halo har särskillt avancerade krav har för mig systemkravet för halo var pentium III eller så.

Vet inte hur det står till med halo, men CS och LoL är jag tveksam till att det skulle fungera bra. Det är väldigt svaga processorer som sitter i, får man tänka på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vet inte hur det står till med halo, men CS och LoL är jag tveksam till att det skulle fungera bra. Det är väldigt svaga processorer som sitter i, får man tänka på.

Men en mobil i5 dualcore bör la klara CS (pratar om 1,6) det gick ju ändå få ut 20-30 fps ur min gamla netbook med atom. Har dock inte testat dessa plattor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så det kommer inte att gå att emulera x86 program på en arm-platta med win8 då? Jag trodde det var det stora med Win8 att man kunde köra x86 apps på ARM.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Så det kommer inte att gå att emulera x86 program på en arm-platta med win8 då? Jag trodde det var det stora med Win8 att man kunde köra x86 apps på ARM.

Nope. Microsoft har till och med uttryckligen gått ut och förklarat att program ej skrivna för arm arkitekturen inte kommer fungera på arm versionen av Win8. Så mycket gammalt kan man glömma. Många nya program tror jag dock kommer få stöd och cross compilers som kompilerar samma källkod för både x86 och arm tror jag kommer vara en del av Visual Studio. Mer avancerade spel tror jag dock att vi kommer få vänta ett bra tag på innan de rullar kommer till arm. De kommer nog kräva unika kodbaser under överskådlig framtid.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men en mobil i5 dualcore bör la klara CS (pratar om 1,6) det gick ju ändå få ut 20-30 fps ur min gamla netbook med atom. Har dock inte testat dessa plattor.

en tablet med nya atom har sämre prestanda än dom gamla vad det verkar, men drar såklart mindre ström

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jOnÄTÄn:

Men en mobil i5 dualcore bör la klara CS (pratar om 1,6) det gick ju ändå få ut 20-30 fps ur min gamla netbook med atom. Har dock inte testat dessa plattor.

Fast en surfplatta har väl ändå ett svagare batteri än en laptop, och därav lär prestandan inte vara lika hög(?).

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

en tablet med nya atom har sämre prestanda än dom gamla vad det verkar, men drar såklart mindre ström

Jo så kanske det är men finns plattor med I5or också ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1072250
http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+i5-... googlade lite och den processorn ser inte ut att vara helt värdelös dock kanske det inte går spela pga GPUn vet ej.
Det var ju inte direkt billigt heller och ska man ha något portabelt att spela på så är det nog smartare att skaffa en vanlig laptop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jag har en Samsung Series 7 Slate och jag spelar Bioshock,Stalker och den typen av spel på den med relativt hög upplösning.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/15495-asus-gor-transformer-m...

Borde klara det, tänker själv köpa en om den inte blir för dyr.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.