Har ni något garanti ärende ni är väldigt nöjda med? Jag har

Permalänk

Har ni något garanti ärende ni är väldigt nöjda med? Jag har

För ca 2 veckor sedan lade min G500 mus av helt och ville inte fungera i varken en annan USB port eller en annan dator, väldigt tråkigt då jag tyckte mycket om den, gjorde inget mer åt det för stunden men valde efter en vecka att maila Logitechs support och fråga vad jag kunde göra åt det och jag förklarade att jag var väldigt nöjd med produkten som jag för övrigt hade haft i 1år.

Sagt och gjort mailade jag dem, fick till svars att dem inte gjorde några reparationer (frågade i mitt mail om du kunde reparera den) men undrade vart jag hade köpt den och om jag hade kvittot kvar och i så fall skulle jag bifoga det i ett svars mail. Jag rotade fram kvittot, fotade det med min telefon och mailade det till dem. I ett svarsmail bad supporten mig att fylla i lite information om namn och gatuadress osv. 4 arbetsdagar senare kom musen med bud hem till dörren!

Det jag vill med denna tråden är främst att ge Logitech eloge för det bra mottagandet och grymma supporten. Sen vore det kul att höra från andra om dem har något garanti ärende dem är nöjda med och få kännedom om vilka företag som har bra support, för det tycker jag är en viktig faktor när jag väljer produkter.

Om det finns en liknande tråd så ber jag om ursäkt har inte tänkt på att kolla upp det, kom på det just i denna stund när jag var färdig med denna, men då har jag i alla fall fått berätta min lilla historia!

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Jag har en jag är mycket nöjd med! I julas, Annandagen vill jag minnas, så gav mitt mobo upp. Det var ett ASUS P6X58D Premium, det bara slutade fungera från den ena dagen till den andra. Systemet hade blådumpat ett par tillfällen utan att jag gjort nån förändring, så det kanske var nåt som varit på G. Hur som fick jag lite halvpanik där, julledigt och ingen dator och BF3 att spela! Efter lite letande så hittade jag ett Asus X58 Sabertooth hos JME Data i Malmö, så det var bara att sätta sig i bilen och köra ner till Malmö, 10 mil drygt.
Väl hemma och mobo utbytt så funkade maskinen prima igen. Det ursprungliga mobot var inhandlat på Inet, så jag gjorde en RMA-anmälan, och skickade in kortet. Efter några dar mailar Inet och säger att de konstaterat att kortet är dött och att garantin täcker det, men att just det moderkortet utgått. Jag förklarar att jag i desperation redan skaffat ett annat mobo, och han säger att jag kan välja något annat för motsvarande värde, eller dyrare och betala mellanskillnaden. Jag hade sneglat på en Revodrive 3 ett tag och tänkt att det var lika bra att slå till. Sagt och gjort. Toknöjd med allt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Jag har en jag är mycket nöjd med! I julas, Annandagen vill jag minnas, så gav mitt mobo upp. Det var ett ASUS P6X58D Premium, det bara slutade fungera från den ena dagen till den andra. Systemet hade blådumpat ett par tillfällen utan att jag gjort nån förändring, så det kanske var nåt som varit på G. Hur som fick jag lite halvpanik där, julledigt och ingen dator och BF3 att spela! Efter lite letande så hittade jag ett Asus X58 Sabertooth hos JME Data i Malmö, så det var bara att sätta sig i bilen och köra ner till Malmö, 10 mil drygt.
Väl hemma och mobo utbytt så funkade maskinen prima igen. Det ursprungliga mobot var inhandlat på Inet, så jag gjorde en RMA-anmälan, och skickade in kortet. Efter några dar mailar Inet och säger att de konstaterat att kortet är dött och att garantin täcker det, men att just det moderkortet utgått. Jag förklarar att jag i desperation redan skaffat ett annat mobo, och han säger att jag kan välja något annat för motsvarande värde, eller dyrare och betala mellanskillnaden. Jag hade sneglat på en Revodrive 3 ett tag och tänkt att det var lika bra att slå till. Sagt och gjort. Toknöjd med allt!

Låter ju bra! Behövs att man tänker lite på dem bra tillfällena man haft som konsument med, tycker man lägger alldeles för mycket krut på att prata om dem negativa..

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Jag har även ett jag är nöjd med!

Det är typ ett garanti-ärende, men snarare bara good-will från Dustin Home efter att jag klantat till det.

Jag satt och byggde ihop "Släpbar" i signaturen, och hade beställt moderkortet från Dustin Home bland annat, hade precis monterat ihop allt och skulle sätta på locket på mitt Sugo SG07 chassi, och då utan att jag märker det sitter en av sladdarna till den ena WLAN-antennen i vägen och går AV när jag sätter på locket, vilket jag senare till mitt missnöje upptäcker. Nåväl tänkte jag och mailade Dustin och frågade om de hade möjligheten att sälja just en sådan sladd löst, vilket de tyvär inte kunde. Dock så erbjöd support-killen först att skicka mig en sådan där WLAN-USB-sticka, vilket jag sa att var snällt men jag lade till "Att det var synd att det blev så här", eftersom jag specifikt ville ha ett moderkort med riktiga antenner. Efter några fler mail så sa killen där att han hade "Lyckats trolla men knäna", Dustin Home hade gått med på att skicka ett helt NYTT moderkort, komplett och allt till mig, utan att behöva skicka in det gammla, helt utan kostnad, inte ens frakt.

Så tack så hemskt mycket Dustin Home för det, uppskattas väldigt mycket!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag har några faktiskt:

* Beställde ett HD5770 från MISCO just när det var nytt, då fanns den där "stor muspekar-buggen", detta var innan det fixades och han på MISCO jag pratade med läste någon tråd här på forumet som jag skickade i ett mail till han, och sa att jag skulle skicka tillbaka kortet så får jag pengarna tillbaka.

* Från Inet köpte jag ett Asus croshair IV som hade felmonterad kylare på kretsarna på mobot, dom skickade ett nytt direkt utan att vänta på att jag skickade in mitt jag hade. Skickade ju såklart tillbaka det sen, men behövde inte det förrän jag fått det nya.

* Inte datorrelaterat men om man får en snusdosa med tex trasiga påsar så mailar man bara til Swedish Match så skickar dom några nya och kanske lite andra smaker med, till en. Och så ska man skicka in den med trasiga.

* Snus igen, dom som gör GRANIT har även dom skickat några nya, och dom behövde inte ens ha in den gamla

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Fläkten på min bärbara HP 6510b från 2008 började gå på 100% efter ett halvår så jag ringde HP och anmälde felet. Dagen efter kom ett bud och hämtade datorn, en vecka senare kom ett bud och lämnade tillbaka datorn. Toppenservice :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Rolig tråd-idé. Annars mest negativa inlägg i den här forumgrenen.:)

Efter ca 2 år så fick jag problem med fläkten i min spellaptop. När jag ringde ASUS ställde kundsupporten inga som helst frågor om garantin, eller om hur problemet hade uppstått. Jag lämnade in datorn på deras lager en torsdag, och fick tillbaka den via personligt bud på den följande måndagen, med en sammanfattning av vad de hade förändrat. Fri frakt dessutom; hela ärendet kostade mig ingenting.

På tisdagen slog jag mig ner och skrev ett långt, positivt feedback-mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jag har även ett jag är nöjd med!

Det är typ ett garanti-ärende, men snarare bara good-will från Dustin Home efter att jag klantat till det.

Jag satt och byggde ihop "Släpbar" i signaturen, och hade beställt moderkortet från Dustin Home bland annat, hade precis monterat ihop allt och skulle sätta på locket på mitt Sugo SG07 chassi, och då utan att jag märker det sitter en av sladdarna till den ena WLAN-antennen i vägen och går AV när jag sätter på locket, vilket jag senare till mitt missnöje upptäcker. Nåväl tänkte jag och mailade Dustin och frågade om de hade möjligheten att sälja just en sådan sladd löst, vilket de tyvär inte kunde. Dock så erbjöd support-killen först att skicka mig en sådan där WLAN-USB-sticka, vilket jag sa att var snällt men jag lade till "Att det var synd att det blev så här", eftersom jag specifikt ville ha ett moderkort med riktiga antenner. Efter några fler mail så sa killen där att han hade "Lyckats trolla men knäna", Dustin Home hade gått med på att skicka ett helt NYTT moderkort, komplett och allt till mig, utan att behöva skicka in det gammla, helt utan kostnad, inte ens frakt.

Så tack så hemskt mycket Dustin Home för det, uppskattas väldigt mycket!

Dustin rockar.

När jag reklamerade min Panasonic G30 på 50" så tog dom själva initiativet att skicka en GT30 i utbyte utan mellanskillnad. Dessvärre så sålde denna slut innan reserveringen hann göras, så dom skickade en ny VT30 istället. Helt sick service imo.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Jag har ett jag är mycket nöjd med. Köpte ett par hörlurar via amazon.co.uk, vilken affär kommer jag inte ihåg. Efter något år började de glappa och slutade till slut att fungera. Jag kan utan problem laga dom men eftersom jag hade ett par andra att använda så länge tänkte jag utnyttja garantin istället. Då både affären och jag tyckte att skicka det till England skulle vara lite omständigt så jag fick lämna in det till en person som var på affärsresa i Sverige som jobbade för företaget. 1 vecka senare hade jag ett par nya på posten. Kul när affärer kan lösa rma på ett smidigt sätt

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Hedersmedlem

Har också några positiva erfarenheter..... Dustin är kanske inte så tekniskt kunniga, men dom är mycket trevliga och bråkar aldrig. Har fått flera saker utbytt även utan att behöva skicka in dom gamla grejerna. Inet har också varit bemötande och det gick även att övertyga servicekillen att man faktiskt kunde lite när det gäller felsökning Vissa företag vägrar lyssna även om det är solklart att man kan 5 ggr mer än dom.
Tycker även att butikerna tjänar på det. Tex. la jag en beställning på en vara som var väldig billig (dock inte helt orealistiskt, men nära). Fick mejl från antingen dustin eller Inet (kommer inte ihåg) att det hade blivit nåt fel, och om det gick bra att antingen ändra ordern eller makulera den. Inga problem sa jag och mådde bra efteråt. Hände samma sak med cdon men dom var allmänt otrevliga/okunniga samt väldigt svåra att kontakta. Gissa vem som krävde sin rätt och mådde extra bra efteråt

Bra service = Nöjd kund som förlåter små misstag. Dålig service = Missnöjd kund som gör allt för att jävlas.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Webhallen!

Hade en dålig SSD disk som jag fick direktiv om att skicka in. Var i samma veva påväg norrut för att vandra så jag tänkte åka förbi min lokala webhallen för att kolla om jag kunde lämna av den direkt där istället för att skicka med paket.

Jag hade däremot glömt kvittot men med ett telefonummer så var det problemet ur värden. Inte nog med det, istället för en felsökningen på disken i två veckor så fick jag en ny direkt i butiken. INTE nog med det! Jag fick byta till vilken jag ville i samma prisklass som jag köpt disken för vilket var ca. 4 månader sedan. Blev en dubbelt så snabb SSD

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

mina rosor går till dustin och BenQ jag köpte en H60 som hade fel på pumpen och förde ett elakt oväsen så jag ringde dustins support och påtalade felet och dom var väldigt hjälpsamma och trevliga och skickade en ny direkt vilken även den led av samma fel! det hela slutade med att jag fick en luftkylare istället för samma pris som fungerat fläckfritt, så dustin skall ha en stor eloge för det:) jag hade en skärm från benQ som jag köpt från inet som dog efter 2 månade och jag mailade inet och fick då till svar att jag skulle kontakta benQ direkt istället vilket jag lite motvilligt gjorde men där sände dom ut en ny skärm direkt med bud till dörren med alla lappar och sånt för att kunna sända in den gamla skärmen med bud. det var alldrig några bekymmer med det ärendet heller så deras support ska han en stor eloge dom med:D

Permalänk
Medlem

Ingenting klår Dells support skulle jag vilja hävda. Alltid hjälp inom max 2min, och UPS budet anländer med varan inom max 12 timmar båda gångerna jag använt dom. Med 12 timmar menar jag både upphämtning och leverans av produkten

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

alina, när jag fick byta ut mitt g110 mot ett g510 (fick såklart betala mellanskillnaden) trots att den var över två månader gammal.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Aedd:

Rolig tråd-idé. Annars mest negativa inlägg i den här forumgrenen.:)

Efter ca 2 år så fick jag problem med fläkten i min spellaptop. När jag ringde ASUS ställde kundsupporten inga som helst frågor om garantin, eller om hur problemet hade uppstått. Jag lämnade in datorn på deras lager en torsdag, och fick tillbaka den via personligt bud på den följande måndagen, med en sammanfattning av vad de hade förändrat. Fri frakt dessutom; hela ärendet kostade mig ingenting.

På tisdagen slog jag mig ner och skrev ett långt, positivt feedback-mail.

Tror det är viktigt som konsument att ge företagen positiv feedback, så dem får höra det, så + till feedback!

Visa signatur

Antec P280|XFX 750W Black Edition 80+ Silver|Asus Sabertooth P67|Intel i5 2500k 4,2Ghz|Thermalright MUX-120|Gigabyte Radeon HD 7970 Windforce x3 |Kingston Hyperblue 8gb 1600MHz|

Permalänk
Medlem

Min bästa erfarenhet var när min uppkoppling från Comhem dog efter att jag bytt från 10 Mbit till 200 Mbit, vilket jag ringde och meddelade dem om, killen jag hamnade hos ställde standardfrågorna tills att han insåg att jag också arbetar med bredband och felsökning. Nästkommande arbetsdag kom en servicetekniker hem till mig och bytte nätverksuttaget till ett nyare och då fungerade det direkt, och allt var helt gratis.

Permalänk

Jag hade en ett par år gammal hårddisk som strulade ur rätt rejält, jag kommer inte ihåg om den var från WD eller seagate men efter ett snabbt samtal med deras serviceavdelning i Nederländerna kom det en budbil samma dag och plockade upp den. Tre arbetsdagar senare ringde budfirman igen och jag fick tillbaks en fullt fungerande disk. Det var helt extremt snabbt i och med att de faktiskt skickat den till Nederländerna och tillbaka (jag följde paketet via budfirmans hemsida). Utöver detta kom den tillbaks med all data intakt och om den inte skulle gjort det hade jag fått tillgång till en säkerhetskopia deras serviceställe hade gjort.

Permalänk
Medlem

Webhallen. Ringde dom och frågade om det var okej att gå till butiken eftersom jag bor 500meter ifrån deras postlager, självklart var svaret så jag gick ner till butiken och lämnade moderkortet och fick ett nytt direkt. Inge krångel ingen problem

Permalänk
Medlem

Har haft liknanade upplevelser med Logitech och G35, en riktig eloge till dem!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Kul tråd!

För ~3,5 år sedan köpte jag ett Antec Signature 850W nätagg av Mr.PC Computers som tyvärr var DOA. Ringde direkt och de skickade ett nytt samma dag, utan att få in det defekta först. Det nya kom dagen efter, varpå jag skickade tillbaka det defekta. Jag = nöjd!

Till min stora lycka har jag haft tur med prylar som lyckats hålla länge. Dock är det, som andra skrivit, faktiskt kul att för en gångs skull få läsa lite positiva historier om returhantering och garantiärenden.

Permalänk
Medlem

Har alltid fått bra hjälp hos Dustinhome, Bredbandsbolaget och NetOnNet. När det strulat har det alltid gått att lösa. Nu senast elektronik köpt hos NetOnNet. En sak som var DOA. Ringde supporten och fick en ny skickad direkt. Hade den nästa dag. På Dustin har jag alltid fått tillbaka mellanskillnaden utan krångel om dom sänkt priset 0-2 veckor efter köp och returer har det aldrig varit problem med. Bredbandsbolaget har jag suttit mycket i telefonen med, men alltid fått jättebra hjälp.

Köpte även ett grafikkort från Misco och klantade mig vid installation. Trots att det var mitt fel fick jag ett nytt. Kanske var ASUS som var snälla

Permalänk
Medlem

Köpte ett OCZ-agg på Webhallen för en massa år sen. Agget la av precis innan garantin gick ut, fick ett nytt med högre effekt av Webhallen. Nåt år senare lägger det agget också av varpå jag säger till Webhallen att jag hellre tar ett Corsair-agg eftersom jag haft två från OCZ som dött. Hem kommer ett Corsair-agg som jag fortfarande har kvar idag.

Permalänk

Måste nog ge mina rosor till ASUS och Corsair. tjejens laptop började jiddra riktigt illa och den var runt 2årish så garantin var ju väck, men ASUS har ju 2års fabriksgaranti så letade fram kvittot och se på fan det var precis 2 dagar kvar från inköpsdatum till den magiska
2års gränsen så jag kastar mig på telefonen och ringer dom........men självklart var det nån helg just då så kom inte fram och sen var jag tvungen att åka till släkten i några dagar så när jag kom hem var det dagen EFTER att fabriksgarantin slutat gälla men ringde dom igen och förklarade att jag hade ringt 2 dagar innan den tog slut men att jag inte hade kommit fram till deras support då och nu hade tiden gått ut dagen före.....men det var inga problem alls supporten tog min mailaddress och medans jag pratade med support fick jag en godkänd RMA skickad med fraktsedel inkluderat och supporten frågade om jag skulle vara hemma dagen efter vilket jag skulle. Bra sa killen nu har jag bokat in en upphämtning hos dig imorgon så se bara till att packa den bra så hämtas den då...vilket den gjorde fick sen tillbaks den efter 1 vecka nyfixad och åter rolig igen;)

Sen bara för någon vecka sen la min USB sticka av helt en Corsair Survivor GTR 32gb, kollade på deras hemsida och fyllde i en RMA dagen efter hade jag en godkänd RMA i mailen med fraktsedel skickade den omgående och 4dagar senare fick jag en helt ny ersättnings USB. det var aldrig det minsta jidder om kvitto mm vilket jag hade räknat med eftersom jag självklart inte kunde hitta kvittot när den la av....

så en stor sommarbukett till ASUS och Corsair för ett exemplariskt kundbemötande
(till skillnad från 3 och Tele2 som lätt har Sverges absolut värsta och minst kompetenta support!! )

Permalänk

Hade köpt ramminnen på Alina Systems, och de gick sönder när jag skulle städa ur datorn en gång (klantigt, ja). Gick och sa som det var och de skickade hem mig med ett par nya bara sådär, utan några problem. De fick de gamla och testade dem och då sa de att de hade gått sönder, och att det gick på garantin så det var riktigt smidigt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Tycker Logitech är sjukt bra. Alltid trevliga och tillmötesgående när man har problem med deras grejer. Hade en Logitech G7 i typ 1,5 år när den plötsligt slutade fungera, så jag kontaktade dem. Vi konstaterade snabbt över mailen att den var stendöd, och de bad mig att skicka in själva mottagaren vilket jag gjorde. Eftersom G7:an slutat tillverkas fick jag välja mellan att få antingen MX Revolution eller Logitech G9, båda nya modeller vid den tiden. De skickade en G9 utan kostnad för mig, och den har jag än idag!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Jag är extremt nöjd med hur ALINA tar hand om sina leveranser och kunder.

Tar 1 dag och är lite snabbare än Inet att få sin produkter. Hade en liten skada på chassi kartongen och ringde dem och de var inga problem att fixa dock så hade chassit klarat sig så de behövdes inte. Är jätte nöjd hitills Hoppas de håller i sig.
----------------------

Megastore är dock någe helt annat, de har nu gått 2 och halv månad sen jag beställde en DVD från dom och jag har inte sett röken av den ännu. Helt jäkla absurt så nu blir de skriva arga mailet.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jodå, det senaste jag kan minnas var ett par in ear-lurar jag köpte från wawe.se (har jag i alla fall för mig de hette) för något år sedan eller så.

Ljudet i den ena luren var metalliskt och konstigt vid vissa frekvenser. Det var mycket svårt att pinpointa, men jag drog iväg ett mail om det där jag försökte förklara problemet så gott jag kunde, och förhörde mig om huruvida jag kunde få dem utbytta. Jag fick utan några vidare krusiduller eller sura miner svaret att de skulle skicka ut ett par ersättningslurar dagen därpå, och ett par dagar senare damp de ner i brevinkastet. De dåliga lurarna tyckte de att jag kunde göra vad jag ville med. Sjukt skönt att slippa krångla med returer hit och dit.

Mycket prydligt skött från deras sida enligt min åsikt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hade en eller flera....vad ska man kalla det....defekta bärbara datorer från MSI. (GT780DX).

MSI försökte göra allt för att gottgöra mig. Utan att ens själva undersöka om datorn hade något ursprungligt fel gav dom mig en "ny" (returnerad) dator dock med en uppgradering. Dock var det samma problem med den nya som den ursprungliga och MSI frågade då om jag ville ha en refund.

Det är inte alltid man kan få en refund innan en väldigt "thorough investigation" har skett. Därför är det väldigt positivt av MSI att istället för att slösa bort både min och deras tid, så gav de pengarna tillbaka och de fick lite PR utav det.

Gick direkt och köpte ett MSI 680 GTX kort med pengarna.

Permalänk
Medlem

Två st. Först Komplett.se för deras utmärkta service! Har bla köpt tre kompletta datorer av dom. Köpte nu en chassifläkt tillsammans med mitt nya chassi men den vägrade snurra. Fick en ny utan att behöva skicka in den gamla. Det är bra service=) Nr2: Inet! Köpte en processorkylare men fläkten "kvittrade". Skickade in allt och fick tillbaka den + ett par fläktar till. Då upptäcker jag att det fattas en skruv till kylaren. Jag har antagligen glömt/missat en när jag skickade tillbaka den, men Inet skickar mig en påse med skruvar och hittade ett par som passade:) Bra service! (och hallå CDON, man måste kunna ringa till er!)

Permalänk
Medlem

Samsung skickade hem folk till mig när jag anmälde sprickor i plasten på min TV.
För 40 tum och uppåt kör man med hemservice.
Det gick fort och han hade med en ny front när han kom. Bytet tog ca 20 minuter. Grymt skönt.

Nu har det uppstått sprickor igen så nu väntar jag på samtal från en reparatör inom 3-5 arbetsdagar.