Permalänk

Måla chassit!

Hej!
Jag lyckades köpa ett cooler master HAF 922 men det är jo grått inne och lite utanpå!
Hur ska jag göra för att färgen ska sitta kvar och inte försvinna?
Slipa?
Jag använder Dupli color från Swedol!
Tack!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Din fråga var lite konstigt formulerad då det ser ut som att du vill att den gråa färgen ska sitta kvar.
Men gjorde ett antagande att du vill måla om chassit och vill veta hur du ska göra för att den nya färgen ska fästa.
i såfall behöver du slipa ner den, antagligen med sandpapper.
Det har jag aldrig gjort dock, så det får du fråga någon annan om

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Din fråga var lite konstigt formulerad då det ser ut som att du vill att den gråa färgen ska sitta kvar.
Men gjorde ett antagande att du vill måla om chassit och vill veta hur du ska göra för att den nya färgen ska fästa.
i såfall behöver du slipa ner den, antagligen med sandpapper.
Det har jag aldrig gjort dock, så det får du fråga någon annan om

Ursäkta, morgon trött
Jag vill måla om dom gråa delarna till svarta men vill inte att färgen ska lossna när man tar på den.

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

slipa sedan måla typ 2 lager sen tar du klarlack 2 lager. då sitter det

Permalänk
Skrivet av Awwee:

slipa sedan måla typ 2 lager sen tar du klarlack 2 lager. då sitter det

Tack och bock!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Jag lyckades köpa ett cooler master HAF 922 men det är jo grått inne och lite utanpå!
Hur ska jag göra för att färgen ska sitta kvar och inte försvinna?
Slipa?
Jag använder Dupli color från Swedol!
Tack!

Mvh: Eric

det finns en grå färg som är till för att lacken ska
fästa bättre, kommer inte på vad det heter nu

Permalänk

primer eller grundfärg tänker du på smajly.

Permalänk

Börja med hyffsat grovkornigt våtslippapper och gå upp vart eftersom. Efter det rengör du med förtunning. Sen måla, lägg primer (grundfärg) 2-3 lager, sen 2-3 av den vanliga färgen.
Läs även på sprayflaskan så står det antagligen hur man ska måla och hur länge man ska vänta med att applicera ett nytt lager.
Kolla även lite på Youtube, borde finns några guider eller liknande där om du känner dig osäker.
Kom ihåg att förarbetet är viktigaste, om du slarvar med det blir det bara skit!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Det jag inhandlat är:
2 Burkar Matt svart
2 Burkar Matt svart Klarlack
1Burk röd ( detaljer )
Sand papper
Jag har satt dit stift där moderkortet ska monteras ( så jag vet vart )
Tagit lite maskerigs tejp och tejpa för snabbfästena ( fatta inte hur jag skulle montera bort dom )
Tejpa för saker som ej ska målas och täckt med papper!
Vad mer ska göras?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Ska du pensla eller ska du spraya på färgen?

Permalänk
Medlem

först tar du och slipar ytan med sandpapper, sen ska man hellst torka av ytan med thinner så det inte är nått fett på ytan. sen sprayar du på färgen och låter torka mellan varje lager sen sprayar du på klarlack och låter det torka över natten så du är säker på att den e torr

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Ska du pensla eller ska du spraya på färgen?

Spraya

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av Lucas95:

först tar du och slipar ytan med sandpapper, sen ska man hellst torka av ytan med thinner så det inte är nått fett på ytan. sen sprayar du på färgen och låter torka mellan varje lager sen sprayar du på klarlack och låter det torka över natten så du är säker på att den e torr

Tack så mycket!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.