tips på vad man kan göra en hel sommar?

Permalänk
Medlem

tips på vad man kan göra en hel sommar?

Tjena

Det är så att jag inte har något planerat för hela sommarlovet (i skolan) så tänkte kolla med er om ni har några tips på vad man kan göra?
Och jag är i körkorts stadiet, så har ni tips på jobb man kan göra så skulle det uppskattas (har sökt massor, dock resultatlöst)?:)

Så alla tips är välkoma!

Mvh Viktor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Körkort kan du ju alltid försöka med men brukar vara svårt att hitta tider osv under sommarn pga Semester mm. När jag tog körkort för några år sedan (2010) så kuggade (körningen) jag första tror det var typ 10 juni och fick inte tid igen förrän sent i augusti Körlektioner och sånt är nog lättare att hitta tider däremot.

Annars finns det ju paintball och annat kul du kan göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Körkort kan du ju alltid försöka med men brukar vara svårt att hitta tider osv under sommarn pga Semester mm.

joo, det är sant.
Dock funderade jag lite på att köra privat, dock är mina föräldrar lite åt automat hållet, så det är helt kört. :/
Men satt lite i tankar att köpa en billig bil (5-7K, typ) och ha det också som första bil.
Men är dock lite tveksam, så tips är välkommet:)

Men blir till en funderare:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Men är du alltså ute efter att jobba eller har du pengar så du kan ha roligt hela sommarlovet? Du är väl lite sent ute för sommarjobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Men är du alltså ute efter att jobba eller har du pengar så du kan ha roligt hela sommarlovet? Du är väl lite sent ute för sommarjobb.

Ja, såg nu att jag skrev lite skumt:)
Men är ute efter tips på saker man kan göra själv för att tjäna en liten "hacka"... men också tips på vad man kan göra, typ proejkt, lära sig java eller liknande:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid höra med släktingar om de klassiska sakerna som klippa gräs måla staket fixa datorer om du kan sånt osv.

Orkar du med att lära dig java och har intresse så varför inte? Finns la alltid grejer man kan göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

gör som jag skaffa extraknäck.

ska lägga om ett tegeltak lär la ta 3-4 veckor beroende på hur dåligt skick teglet är och hur ruttet underlaget är.
gjorde samma sak förra jobbperioden fast på en ladugård. skönt att få jobba lite sen är de ju 48v semester på vanliga jobbet som gäller igen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

gör som jag skaffa extraknäck.

ska lägga om ett tegeltak lär la ta 3-4 veckor beroende på hur dåligt skick teglet är och hur ruttet underlaget är.
gjorde samma sak förra jobbperioden fast på en ladugård. skönt att få jobba lite sen är de ju 48v semester på vanliga jobbet som gäller igen

Ja hjälpa till med att byta tak är alltid uppskattat! Kan vara rätt tungt dock om det lutar mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tjena

Det är så att jag inte har något planerat för hela sommarlovet (i skolan) så tänkte kolla med er om ni har några tips på vad man kan göra?
Och jag är i körkorts stadiet, så har ni tips på jobb man kan göra så skulle det uppskattas (har sökt massor, dock resultatlöst)?:)

Så alla tips är välkoma!

Mvh Viktor

Lär dig dansa nån cool dans! Träna varje dag och överraska skolan när du börjar igen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kan ju alltid höra med släktingar om de klassiska sakerna som klippa gräs måla staket fixa datorer om du kan sånt osv.

Orkar du med att lära dig java och har intresse så varför inte? Finns la alltid grejer man kan göra.

Joo, tänkte att se om det finns något tips på vad man kan extraknäcka med. men tänkte java om jag inte har nått bättre för mig:)
fixa staket kan ju funka, och datorer är ju rena drömmen.. dock blir det tyvärr sällan problem med det men man får ta chansen när det kommer:)

Skrivet av Rouge of Darkness:

gör som jag skaffa extraknäck.

ska lägga om ett tegeltak lär la ta 3-4 veckor beroende på hur dåligt skick teglet är och hur ruttet underlaget är.
gjorde samma sak förra jobbperioden fast på en ladugård. skönt att få jobba lite sen är de ju 48v semester på vanliga jobbet som gäller igen

Det låter ju som man får åka runt och kolla upp lite om någon kanske behöver ett nytt tak;)
Min far bygger hus för tillfälllet, dock tror jag det blir svårt med jobb där:) men man kan ju alltid kolla upp det:)

Tack för tipset, ska kolla upp lite mer om det:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Lär dig dansa nån cool dans! Träna varje dag och överraska skolan när du börjar igen!

Hehe, varför inte träna till "balen" om runt 1 år:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

fixa staket kan ju funka, och datorer är ju rena drömmen.. dock blir det tyvärr sällan problem med det men man får ta chansen när det kommer:)

Lär du dig programmera osv kan du ju göra skadlig kod som du planterar på släktingars datorer när du besöker dem och på så vis skapa jobb åt dig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

joo, det är sant.
Dock funderade jag lite på att köra privat, dock är mina föräldrar lite åt automat hållet, så det är helt kört. :/
Men satt lite i tankar att köpa en billig bil (5-7K, typ) och ha det också som första bil.
Men är dock lite tveksam, så tips är välkommet:)

Men blir till en funderare:)

Skriv in dig på intensivkurs med körkortet och du är klar på 2-3 veckor. Kör bil hela sommaren, ragga brudar, drick kall öl, grilla, häng med polarna, bygg en båt och dra ut och fiska, skaffa flickvän (sluta ragga när du gjort detta!).

Klipp grannarnas gräsmattor för extra pengar. (till öl, bensin och grillmaterial)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lär du dig programmera osv kan du ju göra skadlig kod som du planterar på släktingars datorer när du besöker dem och på så vis skapa jobb åt dig

Hehe, det var ju ett bra tips;) eller jag menar fyy, så skulle jag aldrig göra:D

Skrivet av Eptk:

Skriv in dig på intensivkurs med körkortet och du är klar på 2-3 veckor. Kör bil hela sommaren, ragga brudar, drick kall öl, grilla, häng med polarna, bygg en båt och dra ut och fiska, skaffa flickvän (sluta ragga när du gjort detta!).

Klipp grannarnas gräsmattor för extra pengar. (till öl, bensin och grillmaterial)

Hehe, anledningen till jobben var för att jag är luspank för tillfället.
Och jag fyller inte år förrens i mitten på september (18 år):)
Men vet du vad intensivkurs kostar typ?:)

Men bygga båt får jag nog testa, och ragga flickvän är nog också en bra grej:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ska du ragga flickvän se till att de inte är just flickvänner du raggar på utan singlar

Om du har till september på dig (om du måste ha det dagen efter du fyller)tycker jag inte du bör behöva en intensivkurs. köp ett paket på körskolan med 5-10 lektioner eftersom ni inte hade manuell växellåda hemma kanske du behöver mer, Vissa påstår att de klarar det helt privat osv men de är nog väldigt få och har föräldrar som är riktigt duktiga på att lära ut. Snitt kostnaden för körkort har jag för mig är typ 15000 och jag som kuggade en gång klarade mig på runt 11 000.
Angående bil så tycker jag du kan vänta med det ett tag i alla fall om du har möjliget att låna föräldrars bil osv du lär ju inte ha mycket till inkomst att lägga på bil antar att du lever på studiebidrag på 1050 ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hmm gör som jag.
Fötterna upp på bordet, fram med grilljäveln, sleva på ett par kilo kött och en bacar...äöhum...kall pepsi

Fasen sommaren är ju då man odlar hemorrojder i solstolen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ska du ragga flickvän se till att de inte är just flickvänner du raggar på utan singlar

Om du har till september på dig (om du måste ha det dagen efter du fyller)tycker jag inte du bör behöva en intensivkurs. köp ett paket på körskolan med 5-10 lektioner eftersom ni inte hade manuell växellåda hemma kanske du behöver mer, Vissa påstår att de klarar det helt privat osv men de är nog väldigt få och har föräldrar som är riktigt duktiga på att lära ut. Snitt kostnaden för körkort har jag för mig är typ 15000 och jag som kuggade en gång klarade mig på runt 11 000.
Angående bil så tycker jag du kan vänta med det ett tag i alla fall om du har möjliget att låna föräldrars bil osv du lär ju inte ha mycket till inkomst att lägga på bil antar att du lever på studiebidrag på 1050 ?

Hehe, soppas är jag allt med
Jaa, intensiv kurs kan man ju avvakta lite med, då det inte gör någon nytta nu.
Får ta mig över till trafikskolan och snacka lite med dom, borde ju gå och fixa nått bra där:)
Mina föräldrar är väll "medelklass" på att köra bil, ungefär som alla andra:)
Men får räkna lite på egen bil, och vet att försäkringen är väldigt dyr (om man är 18 bast) men man kanske kan ställa den på någon av mina föräldrar? (vet inte nått om sånt)

Kollade lite snabbt på blocket, tänkte mig i en sådan här om man ska försöka fixa egen:http://www.blocket.se/jonkoping/HYUNDAI_ATOS_GLS__Bes___Skatt...
Borde väll funka?:) (om man har råd, vill säga):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm gör som jag.
Fötterna upp på bordet, fram med grilljäveln, sleva på ett par kilo kött och en bacardi breezer.

Fasen sommaren är ju då man odlar hemorrojder i solstolen

Hahaha, fasen att jag inte tänkte på det:D
Ska dock se till att ha en bra och ren solstol:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, det var ju ett bra tips;) eller jag menar fyy, så skulle jag aldrig göra:D

Hehe, anledningen till jobben var för att jag är luspank för tillfället.
Och jag fyller inte år förrens i mitten på september (18 år):)
Men vet du vad intensivkurs kostar typ?:)

Men bygga båt får jag nog testa, och ragga flickvän är nog också en bra grej:)

Tror min intensiv kurs gick på 7k eller någonting. Men det är ytterst personligt, då kuggade jag aldrig på teori eller uppkörning. Vill du veta mer om körkortet så kolla in körkortstråden angående hur folk klarat det osv Du kan även på mycket tips och stöd av andra där. Tråden är nog långt bakåt nu men såg den för någon månad sen, bara söka så finner du.

Och självklart så håller du raggandet endast till singeltjejer ;). Finns ju en "träffa tjejer-tråd" du kan kolla in om du inte varit där.

Finns massvis att göra under sommaren

Fan vill också vara ung igen..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Fan vill också vara ung igen..

Allt är vad man gör det till
Bara dra på dig kort-kort , tugga hubba-bubba och snurra på håret med ena fingret så omaijgaad liksom.

Nae,men förstår dig.
Sommarloven var ju lyx som tusan, man gjorde nada banana, cykla ner till sjön å bada, snegla på tjejer...fan va livet var glassigt då

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm gör som jag.
Fötterna upp på bordet, fram med grilljäveln, sleva på ett par kilo kött och en bacardi breezer.

Fasen sommaren är ju då man odlar hemorrojder i solstolen

Grabben är inte ens 18 än, uppmuntra inte till olagligheter!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Grabben är inte ens 18 än, uppmuntra inte till olagligheter!

Ok, då säger vi en kall pepsi istället.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Tror min intensiv kurs gick på 7k eller någonting. Men det är ytterst personligt, då kuggade jag aldrig på teori eller uppkörning. Vill du veta mer om körkortet så kolla in körkortstråden angående hur folk klarat det osv Du kan även på mycket tips och stöd av andra där. Tråden är nog långt bakåt nu men såg den för någon månad sen, bara söka så finner du.

Och självklart så håller du raggandet endast till singeltjejer ;). Finns ju en "träffa tjejer-tråd" du kan kolla in om du inte varit där.

Finns massvis att göra under sommaren

Fan vill också vara ung igen..

Okej, ska kolla upp den tråden:)
Men om jag tar ett körkort nu under sommaren så mycket jag kan/får, hur mycket finns det kvar att göra som måste göras efter man är 18 år?:)
Men 7K låter ju ruskigt bra, men det hänger väll också på att du var ruskigt bra:)
är inne i "träffa brud tråden" och läser ofta, dock är jag singel än:)

Jag vill gärna vara äldre då jag "hatar" skolan, men älskar jobba:)
Kanske beror på att jag jobbat för kort tid:P

Skrivet av Toivo83:

Allt är vad man gör det till
Bara dra på dig kort-kort , tugga hubba-bubba och snurra på håret med ena fingret så omaijgaad liksom.

Nae,men förstår dig.
Sommarloven var ju lyx som tusan, man gjorde nada banana, cykla ner till sjön å bada, snegla på tjejer...fan va livet var glassigt då

Hehe, livet är för gött i vissa åldrar asså:)
Speciellt brudarna:D

Skrivet av scienta:

Grabben är inte ens 18 än, uppmuntra inte till olagligheter!

Ja bacardi breezer är ju olagligt gott;) (har jag hört...)

Skrivet av Toivo83:

Ok, då säger vi en kall pepsi istället.

Den går också bra:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Allt är vad man gör det till
Bara dra på dig kort-kort , tugga hubba-bubba och snurra på håret med ena fingret så omaijgaad liksom.

Nae,men förstår dig.
Sommarloven var ju lyx som tusan, man gjorde nada banana, cykla ner till sjön å bada, snegla på tjejer...fan va livet var glassigt då

Haha ja, sommarloven var episka. Dra fram cykeln, en glass i truten och cykla till sjön och bada i flera timmar tillsammans med gänget, spana in flickorna och bara njuta av ledigheten. Kunna sitta uppe hela nätter med gött samvete och veta att man inte hade någonting som väntade dagen efteråt som man var tvungen att passa..

Fy fan, ni som är unga, passa på och njut för sen blir de andra bullar

Skrivet av bourne94:

Okej, ska kolla upp den tråden:)
Men om jag tar ett körkort nu under sommaren så mycket jag kan/får, hur mycket finns det kvar att göra som måste göras efter man är 18 år?:)
Men 7K låter ju ruskigt bra, men det hänger väll också på att du var ruskigt bra:)
är inne i "träffa brud tråden" och läser ofta, dock är jag singel än:)

Jag vill gärna vara äldre då jag "hatar" skolan, men älskar jobba:)
Kanske beror på att jag jobbat för kort tid:P

Jag hade kört en del, såklart men nöt hemma. Såg att dina päron gillar automat men kör ändå. Växlingen kommer du in i snabbt ändå. Du kan göra allt förutom uppkörningen innan du är 18 år. Tror du kan göra teoriprovet innan (någon får rätta mig om jag har fel). Men allt annat går i alla fall att fixa. Teoriprov och uppkörningen skall dock göras inom några veckors marginal för att de fortfarande ska gälla, men de hjälper trafikskolan dig med.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Haha ja, sommarloven var episka. Dra fram cykeln, en glass i truten och cykla till sjön och bada i flera timmar tillsammans med gänget, spana in flickorna och bara njuta av ledigheten. Kunna sitta uppe hela nätter med gött samvete och veta att man inte hade någonting som väntade dagen efteråt som man var tvungen att passa..

Fy fan, ni som är unga, passa på och njut för sen blir de andra bullar

Jag hade kört en del, såklart men nöt hemma. Såg att dina päron gillar automat men kör ändå. Växlingen kommer du in i snabbt ändå. Du kan göra allt förutom uppkörningen innan du är 18 år. Tror du kan göra teoriprovet innan (någon får rätta mig om jag har fel). Men allt annat går i alla fall att fixa. Teoriprov och uppkörningen skall dock göras inom några veckors marginal för att de fortfarande ska gälla, men de hjälper trafikskolan dig med.

Hehe, det är alles för gött att vara ung ibland;)
Men jag har hört att man absolut inte får övningsköra med automat, men har jag hört helt fel?
Men ska kolla upp lite mer sen exakt vad jag kan göra innan jag är 18, för det gör man ju mer än gärna nu innan sommaren:)
Ska kolla upp mer med trafikskolan om hur det bästa är att göra, och priser och så också:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, det är alles för gött att vara ung ibland;)
Men jag har hört att man absolut inte får övningsköra med automat, men har jag hört helt fel?
Men ska kolla upp lite mer sen exakt vad jag kan göra innan jag är 18, för det gör man ju mer än gärna nu innan sommaren:)
Ska kolla upp mer med trafikskolan om hur det bästa är att göra, och priser och så också:)

Klart du får övningsköra med automat hemma, men det är ju att föredra manuell. Finns de ingen bil ni kan låna annars då?
Halkan och så kan du i alla fall göra innan du är 18

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Klart du får övningsköra med automat hemma, men det är ju att föredra manuell. Finns de ingen bil ni kan låna annars då?
Halkan och så kan du i alla fall göra innan du är 18

Hehe, då blir det till att fixa "handledarutbillningen" så man kan få fart på körkortet (... och bilen;))
Låna kan bli svårt, men ska kolla upp lite bland släktingar och vänner:)

Det börjar ju se ut som jag får nått att göra under sommarlovet trots allt:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, då blir det till att fixa "handledarutbillningen" så man kan få fart på körkortet (... och bilen;))
Låna kan bli svårt, men ska kolla upp lite bland släktingar och vänner:)

Det börjar ju se ut som jag får nått att göra under sommarlovet trots allt:)

Kort och gott: Lev livet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Kort och gott: Lev livet.

Hehe, kunde inte fått in så mycket info i så lite text:D
Tack för tipsen!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Fy fan, ni som är unga, passa på och njut för sen blir de andra bullar

Plugga utomlands är ett alternativ, tjena fyra månaders sommarlov

Skrivet av bourne94:

Jag vill gärna vara äldre då jag "hatar" skolan, men älskar jobba:)

Kan nog vara så

Skrivet av bourne94:

Men jag har hört att man absolut inte får övningsköra med automat, men har jag hört helt fel?

Jag lärde mig ratta, blinka, gas, bromsa mjukt och så vidare. Dvs grundläggande körning kanske två timmar i en automat vilket faktiskt var ganska smidigt iom att det blir en massa att tänka på samtidigt och att ta bort det moment som de flesta har svårast för i början är inte nödvändigtvis en dålig ide och det kan nog spara in ett par lektioner hos körskolan som är helt i onödan.

Visa signatur

Simlärare