Permalänk
Avstängd

när släpps AMD 12.5 ?

Hej undrar bara när 12.5 ska komma ut på AMDs sida? någon som vet? kör just nu med 12.6 betan men tror inte att betor är lika bra Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Betor är visst lika bra, det betyder egentligen att dom inte är testade ordentligt.. alltså att du kan uppleva att saker och ting krashar osv, men dom är lika bra om inte bättre..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeathAdder89:

Hej undrar bara när 12.5 ska komma ut på AMDs sida? någon som vet? kör just nu med 12.6 betan men tror inte att betor är lika bra Mvh.

har du frågat amd? för detta är inte amd´s forum

Permalänk
Medlem

Allt att döma så kommer inte 12.5 utan näata version är 12.6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

Betor är visst lika bra, det betyder egentligen att dom inte är testade ordentligt.. alltså att du kan uppleva att saker och ting krashar osv, men dom är lika bra om inte bättre..

där grävde du din egen grav, haha

så enligt dig så är en beta lika bra som en färdig produkt/program? källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

där grävde du din egen grav, haha

så enligt dig så är en beta lika bra som en färdig produkt/program? källa på det?

Precis, dom är lika bra som en färdig produkt... men INTE lika stabila. Tänker inte ge dig någon källa, du får tro vad du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Precis, dom är lika bra som en färdig produkt... men INTE lika stabila. Tänker inte ge dig någon källa, du får tro vad du vill

Om dom nu inte är lika stabila så är dom per definition inte lika bra.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Precis, dom är lika bra som en färdig produkt... men INTE lika stabila. Tänker inte ge dig någon källa, du får tro vad du vill

fast då är den ju inte lika bra eller är en produkt inte dålig om den tex krashar var 5:e minut.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Om dom nu inte är lika stabila så är dom per definition inte lika bra.

Du tycker vad du vill, jag tycker att betor är bättre men inte lika stabila, dock så har jag aldrig haft problem att dom är ostabila heller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

fast då är den ju inte lika bra eller är en produkt inte dålig om den tex krashar var 5:e minut.

Inte lika stabil ,betyder inte att den krashar mer, det kan göra det då en beta är inte lika mycket testad som en vanlig.. den behöver inte göra det och oftast gör den inte det heller.

Permalänk
Skrivet av add9400:

Du tycker vad du vill, jag tycker att betor är bättre men inte lika stabila, dock så har jag aldrig haft problem att dom är ostabila heller så.

Du tycker att betor är bättre men inte lika stabila? Så om man tar en beta version av 12.6 och testar den ordentligt och fixar eventuella buggar, och stoppar krascher (fixar stabiliteten alltså) så är de inte lika bra längre? xD

Haha, du råkade skriva lite konstigt i ditt första inlägg, och istället för att förklara det så gräver du dig bara längre ner i skiten xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Inte lika stabil ,betyder inte att den krashar mer, det kan göra det då en beta är inte lika mycket testad som en vanlig.. den behöver inte göra det och oftast gör den inte det heller.

Så den färdiga produkten som kommer efter betan är inte bättre än betan?
Visst har man inga problem med stabilitet osv med en beta så är den ju bra men en beta kan aldrig vara bättre än dess efterträdande utmanglade variant.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Hej undrar bara när 12.5 ska komma ut på AMDs sida? någon som vet? kör just nu med 12.6 betan men tror inte att betor är lika bra Mvh.

som jag förstått det så kommer 12.5 aldrig komma, utan är 12.6 som kommer härnäst, har ingen aning om när. Skulle ju bli rätt konstigt om 12.5, alltså maj månads drivers skulle komma i mitten av juni.

Om du inte har några problem med 12.6 så är det väl bara att fortsätta att använda den, det de gör nu är förmodligen mest att fixa eventuella problem de hittar, och om du inte har några av dem så är det ju inget problem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Bör ju tilläggas att en beta inte behöver vara ostabil. Speciellt inte när den, som i regel med drivrutiner, är baserad på tidigare version.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Please my fine sir, upplys mig om vad ostabil betyder i din värld. För när något är stabilt så är det ja stabilt det funkar som det ska utan att krångla när något är ostabilt så är det motsatsen till stabilt vilket blir ...? En sämre produkt

Du min herre, kan ha 2 drivisar på ett bord säger vi den ena är beta den andra är en färdig produkt, du säger då direkt att betan är sämre bara för att den KAN vara mer ostabil men behöver INTE VARA, om betan fungerar bra utan krasher osv varför då tvingas med att säga att den fungerar sämre bara för att den är otestad?

om betan fungerar bra så varför hålla på och tjafsa om att den fungerar sämre bara för att den råkar ha namnet beta ?? om en viss beta drivrutin krashar osv då är den sämre, men en beta behöver inte göra det utan dom varnar för att en beta KAN GÖRA DET, men om den fungerar bra så då gör den det.. vet inte vad jag ska säga, ibland verkar folk tycka en sak och det tycker dom oavsett vad nån säger..

jag drar mig ur diskussionen nu med åsikten att en beta är lika bra som en färdig produkt MEN, med risk för att den är ostabil men i 99% av fallen så är den inte det.

Tack och hej.

Mvh.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

har du frågat amd? för detta är inte amd´s forum

DU! du har blivit kickad från sweclockers redan en gång, kommer nästa snart kanske? SKÄRP DIG!!

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av add9400:

Du min herre, kan ha 2 drivisar på ett bord säger vi den ena är beta den andra är en färdig produkt, du säger då direkt att betan är sämre bara för att den KAN vara mer ostabil men behöver INTE VARA, om betan fungerar bra utan krasher osv varför då tvingas med att säga att den fungerar sämre bara för att den är otestad?

om betan fungerar bra så varför hålla på och tjafsa om att den fungerar sämre bara för att den råkar ha namnet beta ?? om en viss beta drivrutin krashar osv då är den sämre, men en beta behöver inte göra det utan dom varnar för att en beta KAN GÖRA DET, men om den fungerar bra så då gör den det.. vet inte vad jag ska säga, ibland verkar folk tycka en sak och det tycker dom oavsett vad nån säger..

jag drar mig ur diskussionen nu med åsikten att en beta är lika bra som en färdig produkt MEN, med risk för att den är ostabil men i 99% av fallen så är den inte det.

Tack och hej.

Mvh.

jag vet inte men jag kan inte överklocka och få det stabilt med domma drivrutinerna kanske är mina kort som inte gillar att klockas längre så det behöver ju inte vara drivarn.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkHo:

Bör ju tilläggas att en beta inte behöver vara ostabil. Speciellt inte när den, som i regel med drivrutiner, är baserad på tidigare version.

EXAKT, tack..

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

haha nej det är du som säger tvärt om, du sa att nått som är ostabilt är lika bra som något som är stabilt

I quote

Förstår dig inte, jag sa att dom var lika bra och oftast lika stabila men i vissa fall mer ostabila, jag anser då att dom är lika bra.. nu kommer jag inte att svara mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Förstår dig inte, jag sa att dom var lika bra och oftast lika stabila men i vissa fall mer ostabila, jag anser då att dom är lika bra.. nu kommer jag inte att svara mer.

Behöver inte vara men är oftast pga nya saker och förbättringar som införs. Nyttjar du inte dessa nya saker så är det minst lika stabilt som innan då du inte stöter på eventuella buggar som till 90% finns i alla betadrivers.
Går trots allt igenom beta och andra stadier av en anledning.

En beta är alltid sönderknökad med buggar som kan orsaka instabilitet men inte nödvändigtvis gör det så att du märker av det.

Skrivet av add9400:

Förstår dig inte, jag sa att dom var lika bra och oftast lika stabila men i vissa fall mer ostabila, jag anser då att dom är lika bra.. nu kommer jag inte att svara mer.

Ditt första inlägg.

Skrivet av add9400:

Betor är visst lika bra, det betyder egentligen att dom inte är testade ordentligt.. alltså att du kan uppleva att saker och ting krashar osv, men dom är lika bra om inte bättre..

På vilket sätt säger du inte emot dig själv nu?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Det du säger är att om beta Drivrutin A kraschar 1 gång i timmen vs den färdiga release Drivrutinen B som kraschar 1 gång i halvåret är lika bra vilket inte är sant.

Det är inte det jag säger. Punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jo det är det du säger även om det verkar som att du inte inser det själv.

Eller så har du och jag bara annorlunda sätt att tänka på ? måste nån alltid ha fel eller inte inse saken själv ?? herregud..

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Eller så har du och jag bara annorlunda sätt att tänka på ? måste nån alltid ha fel eller inte inse saken själv ?? herregud..

Kommerntera ditt första inlägg och säg oss hur du egentligen menade då du har sagt raka motsatsen ett tag nu.
Hänvisar till mitt inlägg tidigare.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Eller så har du och jag bara annorlunda sätt att tänka på ? måste nån alltid ha fel eller inte inse saken själv ?? herregud..

studera din egna ord noga

Skrivet av add9400:

dom är lika bra som en färdig produkt... men INTE lika stabila.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd

Ojj vad det bråkas å tjötas här:) jag kan då inte köra med 12.6 betan med mina två 5850 i CF för jag får fel på grafiken i BF3.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeathAdder89:

DU! du har blivit kickad från sweclockers redan en gång, kommer nästa snart kanske? SKÄRP DIG!!

ja och? men killen/tjejen frågar något som bara amd kan svara på, eller hur? så lugna ner dig, eller kanske du som ska kickas

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”