120Hz med 2 X Sapphire HD7970 i eyefinity

Permalänk

120Hz med 2 X Sapphire HD7970 i eyefinity

Ursäkta om jag dubbelpostar, men jag har försökt leta efter info men hittar inget bra svar.

Har just gått över från Nvidia till ATI kort. Har köpt 2 st Sapphire HD7970 som jag nu kör i CF. Efter några dagars strul med drivrutiner och liknande så har jag fått allt och lira på mina 3 Samsung 2233RZ skärmar som endast har DVI port. BF3 funkar och även Dirt3 som jag nu har kört en del.

Det enda problemet är att jag inte kan välja 120Hz. Kör en skärm via DVI (dual link) och 2 skärmar via 2 X mini-DP till DVI via Sapphires egna aktiva adaptrar (dom som följde med paketet). Vet inte riktigt, men är det så att dom inte stöder 120Hz? Har skrivit till Sapphires support, men deras engelska är sämre än min och det säger inte lite.

Hur har ni här ute kopplat? Måste jag nu köpa 2 stycken svindyra aktiva adaptrar som jag även kopplar till USB (extra ström) för att få allt att funka? För vad jag har förstått så går det inte att använda DVI utgångarna på varje kort när jag kör CF?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Jag har också haft detta problem men jag har bara en skärm en Lg som har 120mhz ,jag bytte sladden mellan skärm och grafik kort ,jag kör också med Sapphire samma kort fast jag har duel-x men annars samma kort ,mitt funkade fint efter sladd byte ,och sen måste du kolla så att allt är inkopplat perfekt ,annars får du bara ut en liten del av vad dom kan prestera,ladda hem 12,6 Ccc och
ta hem Trixx ifrån Sapphire Clubb , det väldigt viktigt att sladden håller för det öset och att du är noga med alla kopplingar,hoppas du får det att funka ha det gott!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67, Intel i5 2500 k 8GHZ 1333 dmm3, 6970 x 2 Gigabyte+ Power-color4gb ,
ssd 120gb team x1 , wwc 1000gb 7200spinn,windows 7 64b. Home Premium, Have a Great Day!
Danneman

Permalänk

Tack!! Jag vet att jag kan köra 120Hz från DVI utgången direkt till en skärm. Där är det inga problem. Det som gör mig förbaskad är att man köper 2 kort för dyra pengar och sedan utöver det måste slänga ut ytterligare 2000:- bara för att få dom 2 resterande skärmarna att köra i 120Hz. Verkar som om det alltså är adaptrarna som är miniDP single- link till DVI och inte dual-link som jag behöver. Vore ju jäkligt bra om till tillverkarna klart och tydligt lämnar information om vad man behöver för att få allt att funka. Inte bara tala om att det går att köra i eyefinity och 120Hz 3D och sedan undanhålla info om att det kan kosta några tusen till.

Många säger säker "Byt skärmar som har andra ingångar!" men det är inte ett alternativ eftersom varje 120Hz skärm ligger på allt från 3500 kr och uppåt. Jag har som sagt var 3 okej 22" 120Hz skärmar så det blir väl till att få punga ut med ytterligare slantar misstänker jag.

Bra sugen på att lämna tillbaka korten och hävda att dom inte fungerar tillfredsställande som Sapphire utlovar.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

14 dagars ångerrätt så du behöver inte hävda något alls. ? Bara lämna tillbaka!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Tack!! Jag vet att jag kan köra 120Hz från DVI utgången direkt till en skärm. Där är det inga problem. Det som gör mig förbaskad är att man köper 2 kort för dyra pengar och sedan utöver det måste slänga ut ytterligare 2000:- bara för att få dom 2 resterande skärmarna att köra i 120Hz. Verkar som om det alltså är adaptrarna som är miniDP single- link till DVI och inte dual-link som jag behöver. Vore ju jäkligt bra om till tillverkarna klart och tydligt lämnar information om vad man behöver för att få allt att funka. Inte bara tala om att det går att köra i eyefinity och 120Hz 3D och sedan undanhålla info om att det kan kosta några tusen till.

Många säger säker "Byt skärmar som har andra ingångar!" men det är inte ett alternativ eftersom varje 120Hz skärm ligger på allt från 3500 kr och uppåt. Jag har som sagt var 3 okej 22" 120Hz skärmar så det blir väl till att få punga ut med ytterligare slantar misstänker jag.

Bra sugen på att lämna tillbaka korten och hävda att dom inte fungerar tillfredsställande som Sapphire utlovar.

Du behöver köpa en aktiv adapter med egen strömförsörjning, jag vet att Dell har en som jag har läst mkt gott om, men den kostar ju närmare 1000 lappen och du behöver 2st =/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk
Medlem

Det är som cARLBOM skriver du behöver en Mini Displayport till DVI Dual Link adapter http://www.dustinhome.se/product/5010627508/accell-mini-displ...

Samma adapter men 400kr billigare från Proshop http://www.proshop.se/Skarmkabel-%28VGA-HDMI-osv.%29/ACCELL-M...

Dell säljer denna adapter för 948kr inklusive moms och frakt http://accessories.euro.dell.com/sna/products/kablar/productd... det ser ut som om denna adapter ej har Mini Displayport.

Visa signatur

janee

Permalänk

Tack för alla länkar. Har kikat en del på nätet efter dessa adaptrar. Som sagt var så hamnar man på ca 1000:- styck vilket är mindre kul.

Dessutom köpte jag korten den 19/5 och 14 dagars returrätt gäller i obruten förpackning. Således är det kört om man inte kan hävda att drivrutinerna gör så att man inte kan köra eyefinity samt 120Hz fullt ut utan problem. Det är ju jäkligt många som har problem med just drivrutinerna (dock inte jag) Korten ska ju fungera felfritt och det är ju tveksamt eftersom drivisarna är så dåligt utvecklade.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest