Ny caster tar tempen på HoN

Permalänk
Medlem

Ny caster tar tempen på HoN

Tjenare alla SweClockare

En polare, BremmaN som driver BremmaNTV, började nyligen casta HoN samt StarCraft II och söker nu fler casting möjligheter, både i form av livestream, replays, eller irl games, detta gäller självklart även turneringar! Så om någon av er känner att det vore ballt om ert lag blev castade, eller kanske till och med har en turnerning pågång och behöver en caster, online eller irl, och få lite uppmärksamhet på youtube, borde definitivt dra iväg ett mail till honom på bremmantv@gmail.com!

Som hans "manager" är min uppgift delvis att förbättra hans teknik , därför ber jag er att ge oss all form av konstruktiv kritik på hans casting skillz samt om ni har några idéer på hur vi kan marknadsföra BremmaNTV bättre

Anledningen till att jag skriver detta här är också för att vi behöver veta om han skall fortsätta med HoN casting, dvs. om ni tycker det är intressant och vill ha mer av detta, eller om han skall koncentrera sig på StarCraft II.

Förövrigt så borde jag även meddela att vi jobbar på att få till en logga, intro, avslutning, samt en hemsida! Allt detta kommer inom kort

Självklart måste jag då även be er att subscriba på kanalen om ni redan nu tycker det verkar intressant, eller tror att detta kan bli något och vill supporta oss! Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Dålig ljudkvalite/mic. Det låter som att din vän sitter i en garderob samt att man hör när han smackar och andas. Jag får ibland känslan av att han tänker "oj, vad ska jag säga nu?" men flytet kommer med övning. Vill han komma upp till de stora grabbarna får han lägga ner väldigt mycket tid. Som det ser ut nu, 6 videor på 3 månader, funkar tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moomin:

Dålig ljudkvalite/mic. Det låter som att din vän sitter i en garderob samt att man hör när han smackar och andas. Jag får ibland känslan av att han tänker "oj, vad ska jag säga nu?" men flytet kommer med övning. Vill han komma upp till de stora grabbarna får han lägga ner väldigt mycket tid. Som det ser ut nu, 6 videor på 3 månader, funkar tyvärr inte.

Får börja med att tacka så mycket för ditt svar

Ljudkvalitén är mycket bättre nu på de senare videosarna, dock ännu inte helt perfekt så att säga... Vi jobbar på det
Håller helt med dig med flytet i talet, har nog mycket att göra med att hans engelska inte är den bästa, jobbar självklart på detta också, dock så går ju inlärning av språk inte över en natt
Ja precis, det har varit väldigt få videos hittills, detta beror på att BremmaN startade denna kanalen under sista terminen i 3an på gymnasiet då allting med skolan var väldigt stressigt. Han skall dock ta studenten om ca. 1 vecka, efter det skall han ligga i som bara den för att få ut många BRA videos

Vad tyckte du om idén då? Vore det trevligt med lite HoN casts eller skall han hålla sig till SC II?

Permalänk
Medlem

HoN är ett utdöende spel, så skulle satsa på sc2!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är jag inte direkt typen som kollar på sånt här, men nästan allt jag sett tidigare har haft ingame-ljud som bakgrund till kommentatorn, skulle föreslå att ni kör med det, det blir så tyst och tomt annars.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Flytta mic1 från munnen och slå på ljudet.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

HoN är ett utdöende spel, så skulle satsa på sc2!

I alla fall för stunden då kanske... Blir väl Dota 2 sen om det faller mr. BremmaN i smaken

Skrivet av Phukkitt:

Nu är jag inte direkt typen som kollar på sånt här, men nästan allt jag sett tidigare har haft ingame-ljud som bakgrund till kommentatorn, skulle föreslå att ni kör med det, det blir så tyst och tomt annars.

Bra idé! Vi har snackat om detta och har inte riktigt bestämt oss, men eftersom du nu ber om det så kan vi testa att ha med ingame-ljud, dock relativt lågt då antar jag, bara så att det aldrig blir helt tyst, var väl kanske det du menade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Flytta mic1 från munnen och slå på ljudet.

Du menar så att vi får med både rösten och ingame-ljud? Då är du inte ensam om att tycka så Blir nog något sådant i framtiden eftersom vi såhär fort har fått denna kommentaren två gånger

Permalänk
Medlem

ingame ljud... finns ingen anledning att inte ha det på i bakgrunden? så vitt jag vet har alla casters det dessutom så varför inte ni?

sen vet jag inte om sc2 är en så bra marknad att röra sig in på... vet inte hur bra han är på sc2 men känns lite som att det finns en hög med sånna redan... Måste ha en del kunskaper känns det som och en bra analytisk förmåga för att få det att funka. alternativt humor antar jag... Men visst om han verkligen vill hålla på med det så by all means lixom

Permalänk
Medlem
Skrivet av fryguy:

ingame ljud... finns ingen anledning att inte ha det på i bakgrunden? så vitt jag vet har alla casters det dessutom så varför inte ni?

sen vet jag inte om sc2 är en så bra marknad att röra sig in på... vet inte hur bra han är på sc2 men känns lite som att det finns en hög med sånna redan... Måste ha en del kunskaper känns det som och en bra analytisk förmåga för att få det att funka. alternativt humor antar jag... Men visst om han verkligen vill hålla på med det så by all means lixom

3e om ingame-ljud nu Kan nu lova dig att detta kommer Vi, eller snarare jag, tänkte att det bara skulle störa... Men det verkar jag vara ensam om att tycka!

mmhmm det är ju en hel hög SC II casters nu, men det är det han gillar mest så just nu blev det så, med lite HoN också då såklart... Blir väl Dota 2 också sen när det kommer ut hoppas jag