Permalänk
Medlem

6970 eller 570?

Tjena, nu är de så att jag har en polare som har fått för sej att jag är ett proffs på datorer, men osäker som jag är vänder jag mej till er på sc.

Så ja som rubriken lyder vilket kort är bäst för cod serien, bf3, D3 och HoN?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ToyBoB:

Tjena, nu är de så att jag har en polare som har fått för sej att jag är ett proffs på datorer, men osäker som jag är vänder jag mej till er på sc.

Så ja som rubriken lyder vilket kort är bäst för cod serien, bf3, D3 och HoN?

Skickades från m.sweclockers.com

6970 har mer minne och är snabbare

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Tjena, nu är de så att jag har en polare som har fått för sej att jag är ett proffs på datorer, men osäker som jag är vänder jag mej till er på sc.

Så ja som rubriken lyder vilket kort är bäst för cod serien, bf3, D3 och HoN?

Skickades från m.sweclockers.com

6970 för bf3, 570 för hon d3

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Ett 7850 kanske är ett alternativ då, då det har en rätt så bra överclockning potentiall ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

6970 för bf3, 570 för hon d3

Vilket är bäst overall då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Ett 7850 kanske är ett alternativ då, då det har en rätt så bra överclockning potentiall ?

Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av att klocka grafikkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du kommer inte att ha några problem att spela varken HoN eller D3 på högsta inställningarna med ett 6970. Jag använder 6950 och har aldrig haft problem med något av spelen, det är i så fall BF3 som bör prioriteras och där är som sagt 6970 vassare. Kör på det.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av att klocka grafikkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Överclocka grafikkort är busenkelt! Ladda ner t.ex PrecisionX, där är det två inställningar du ändrar, minnesfrekvens och GPU frekvens. Sedan ändrar du fläkt hastigheten efter hur varmt kortet blir i load. Jag är ingen haj på överklockning egentligen men sånt här begriper jag lätt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToyBoB:

Vilket är bäst overall då?

Hugget som stucket. Ska du köra spel som käkar mycket videominne på höga grafikinställningar (BF3) är nog HD 6970 att föredra, men skillnaderna i övrigt är minimala.

Kan tillägga att jag sitter med ett GTX 570 och kan spela BF3 med de flesta grafikinställningarna på Hög, och några på Ultra och sjunker sällan under 55 fps, så det är inte så att det märks någon markant skillnad så länge du inte drar allt till max. Även där bör ett GTX 570 nog klara sig hyfsat så länge det inte är allt för många personer på skärmen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarD90:

Du kommer inte att ha några problem att spela varken HoN eller D3 på högsta inställningarna med ett 6970. Jag använder 6950 och har aldrig haft problem med något av spelen, det är i så fall BF3 som bör prioriteras och där är som sagt 6970 vassare. Kör på det.

Enligt sc tester har 570 ca 200 poäng mer i 3dmark?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Överclocka grafikkort är busenkelt! Ladda ner t.ex PrecisionX, där är det två inställningar du ändrar, minnesfrekvens och GPU frekvens. Sedan ändrar du fläkt hastigheten efter hur varmt kortet blir i load. Jag är ingen haj på överklockning egentligen men sånt här begriper jag lätt.

Då blev 7850 genast intressant...
Vilket av alla 3 kort då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Hugget som stucket. Ska du köra spel som käkar mycket videominne på höga grafikinställningar (BF3) är nog HD 6970 att föredra, men skillnaderna i övrigt är minimala.

Kan tillägga att jag sitter med ett GTX 570 och kan spela BF3 med de flesta grafikinställningarna på Hög, och några på Ultra och sjunker sällan under 55 fps, så det är inte så att det märks någon markant skillnad så länge du inte drar allt till max. Även där bör ett GTX 570 nog klara sig hyfsat så länge det inte är allt för många personer på skärmen.

Hur är 7850 då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Då blev 7850 genast intressant...
Vilket av alla 3 kort då?

Skickades från m.sweclockers.com

6970 skulle jag nog säga. Bäst prestanda för pengarna.

Visa signatur
Permalänk

Du kommer garanterat inte märka någon skillnad. Ta 6970, utifall att du skullr bli sugen på eyefinity

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Enligt sc tester har 570 ca 200 poäng mer i 3dmark?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, kommer du att spela 3Dmark mer än BF3 så kör på 570 istället.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToyBoB:

Hur är 7850 då?

Liiite sämre än HD 6970, men långt ifrån dåligt. Däremot är det ganska mycket strömsnålare vilket gör att det förmodligen är tystare än 6970 rent generellt. Med lite överklockning går det nog om 6970 i prestanda.

7850 är nog mer prestanda för pengarna, såvida du inte hittar ett 6970 på utförsäljning med nedsatt pris.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Liiite sämre än HD 6970, men långt ifrån dåligt. Däremot är det ganska mycket strömsnålare vilket gör att det förmodligen är tystare än 6970 rent generellt. Med lite överklockning går det nog om 6970 i prestanda.

7850 är nog mer prestanda för pengarna, såvida du inte hittar ett 6970 på utförsäljning med nedsatt pris.

Hittade ett 6970 för 2100, ska jag tipsa min kompis om de?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

GTX570 - Stabil och har physX för vissa spel
HD6970 - Stabil och snäppet snabbare än GTX570 i vissa spel, långsammare i andra.
HD7850 - Inte så stabil än, drar väl en 1/3 del mot vad GTX570 drar och är inte långt ifrån i prestandan. Överklockar som en gud i jämförelse mot ovanstående alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Hittade ett 6970 för 2100, ska jag tipsa min kompis om de?

Skickades från m.sweclockers.com

Slå till! 6970 är ett grymt kort med 2gb vram så han kmr bli nöjd troligtvis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Hittade ett 6970 för 2100, ska jag tipsa min kompis om de?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle hoppat. speciellt med tanke på att 7850 går att få tag på för 2000 nytt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1157803)

Permalänk
Medlem

2100kr är lite för mycket. Max 1700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

2100kr är lite för mycket. Max 1700.

6970 2gb versionen för 1700 låter osannolikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Jag skulle hoppat. speciellt med tanke på att 7850 går att få tag på för 2000 nytt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1157803)

Men 6970 är ju vassare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ToyBoB:

6970 2gb versionen för 1700 låter osannolikt?

Inte om man söker på begagnatmarknaden. Är kortet sprillans nytt direkt från butik har jag svårt att tro att man får ett bättre kort till det priset du nämnde.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Men 6970 är ju vassare?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du helt rätt i även fast det inte skiljer mer än 4.5 enheter på SweC prestandaindexet.

Det jag mest syftar på är att om detta är det priset som gäller för det begagnade 6970 så är det alla dagar värt det att köpa ett nytt grafikkort som är lite sämre men samtidigt håller lägre temperatur och strömförbrukning imo. 6970 är då ett begagnat för ett högre pris där du inte vet om det kan finnas dolda fel eller om det missköts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Har du helt rätt i även fast det inte skiljer mer än 4.5 enheter på SweC prestandaindexet.

Det jag mest syftar på är att om detta är det priset som gäller för det begagnade 6970 så är det alla dagar värt det att köpa ett nytt grafikkort som är lite sämre men samtidigt håller lägre temperatur och strömförbrukning imo. 6970 är då ett begagnat för ett högre pris där du inte vet om det kan finnas dolda fel eller om det missköts.

Men de för 2100 är sprillans nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBoB:

Men de för 2100 är sprillans nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då Tycker ändå att 7850 är ett kort att föredra iom generationsbytet. Om du vill ha ett 6970 är mitt tips att leta upp ett billigare, tror att du kan hitta ett bättre begagnat för bättre pris som är mer försvarbart.

Permalänk

120+ fps i d3, 6950. Så du har nog inga problem.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Okej då Tycker ändå att 7870 är ett kort att föredra iom generationsbytet. Om du vill ha ett 6970 är mitt tips att leta upp ett billigare, tror att du kan hitta ett bättre begagnat för bättre pris som är mer försvarbart.

Vart kan man hitta ett billigt 7870 då? Och hur är 7870 mot 6970?

Skickades från m.sweclockers.com