Torchlight 2 beta stresstest

Permalänk

Torchlight 2 beta stresstest

Många torchlight-kandidater spelar väl ett visst annat spel, men är det någon som är inne och kör torchlight 2 stress-test betan nu i helgen?
Vad tycker ni?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hittills har det varit okej, som ettan med en del förbättringar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Låter bra, ettan var en riktig höjdare, gick tillbaka till ettan efter lite d3 och är sugen på 2:an.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hade gärna betatestat det, men nyckelgudarna verkar inte vara på min sida

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Jag körde precis lite och kan säga att så långt jag kommit har det varit ett mycket trevligt spel

Permalänk

Synd att dom inte höll usprunglig release-plan, hade nog sålt bra som uppvärmning för D3, men svårt att lansera strax efter, dock så är jag mer sugen på detta än D3.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Oh, hittade beta-nyckel i skräpposten idag, klart imponerad, nu samlar jag tankarna för att styra hit regn-väder

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på betanyckel? Skulle man förbeställt spelet?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Räcker att ha ett konto hos runic games. https://secure.runicgames.com/
Nöjd med beslutet att inte köpa D3 efter ha testat d3 med guest-pass och tl2-betan. Har förbeställt tl2

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag skall köra för klass ännu. Bygger hela tiden hybrider verkar det som. Får se vad det blir vid release. Men spelet är klart najs. Det har samma grundkänsla som ettan, bara förfinat. Testade att köra Elite, men gick inget vidare att överleva där. Å andra sidan är inte H'n'S mitt forte.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Blir lätt lite hybrider, men bara man inte spretar över för många skills så. Började med en berserker, klart undehållande klass, barbarian-klasserna i andra spel brukar bli lite tråkiga. Men dom andra klasserna ser lockande ut allihop.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Inaktiv

Förbeställde Torchlight 2 för att få Torchlight på köpet. Helt ok spel, märks att De här killarna var med och gjorde Diablo & Diablo 2. Körde betan idag och är hur nöjd som helst Ett prisvärt spel helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev sugen på detta spelet efter att testat d3 med guestpass.
Förbokade t2 på stem och fick första med på köpet.
Så nu sitter jag och spelar torchlight och d3 om vart annat.
Dock så är tyvärr d3 mer givande just nu.
Ser helt klart fram emot torchlight 2

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett mysigt spel
Blir helt klart värt de 150 kronorna eller vad det är när det släpps.

Hade de förbättrat grafiken alls sen första spelet? Tycker inte 2an såg bättre ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är nog exakt samma grafikmotor. Kommer köpa det när det släpps till konsoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är nog exakt samma grafikmotor. Kommer köpa det när det släpps till konsoll.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_1UXt6...!
Där säger dom att det är högre polycount och lite tweaks men samma motor och bör gå att köra på mer eller mindre allt likt första spelet.

Ser inget dåligt i det dock.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Bah missade betan -_- körde ettan enormt mycket riktigt skönt spel faktiskt Nej grafiken tycker jag var bra i ettan för att vara hack n slash så för mig så kommer det bli fin fint

Hur är det med classer kommer det någon ny eller är det samma 3?

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_1UXt6...!
Där säger dom att det är högre polycount och lite tweaks men samma motor och bör gå att köra på mer eller mindre allt likt första spelet.

Ser inget dåligt i det dock.

Håller med. Det viktigaste i sånna här spel är att man ser vad man gör och att det flyter på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Bah missade betan -_- körde ettan enormt mycket riktigt skönt spel faktiskt Nej grafiken tycker jag var bra i ettan för att vara hack n slash så för mig så kommer det bli fin fint

Hur är det med classer kommer det någon ny eller är det samma 3?

Dom förlängde betan tills på torsdag, så har du registrerat dig så kan du säkert fortfarande få en invite från dom ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Hur är det med classer kommer det någon ny eller är det samma 3?

Det är fyra helt nya klasser, och så har de använt de gamla klasserna i storyn istället.

Permalänk

Fick en beta nyckel igår så nu blir det att spela!

Visa signatur
Permalänk

Skulle vara guldläge ifall man kunde spela Torchlight 2 nu när Diablo 37 har extrema problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Skulle vara guldläge ifall man kunde spela Torchlight 2 nu när Diablo 37 har extrema problem...

Tråkigt med D3, hoppas de löser det snabbt.

Tror de väntar med att släppa TL2 ett tag till. De håller på och jobbar på att förbättra skills och skillsystemet bland annat.
http://www.runicgamesfansite.com/content/1377-post-beta-skill...

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Torchlight.se och läste om uppgraderingarna från det första spelet. Jag får känslan av att det inte är så mycket som förändrats sen tidigare. Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre, men annars? Någon som spelade under stresstestet och kan uttala sig?

Permalänk
Skrivet av Kalla A:

Jag var inne på Torchlight.se och läste om uppgraderingarna från det första spelet. Jag får känslan av att det inte är så mycket som förändrats sen tidigare. Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre, men annars? Någon som spelade under stresstestet och kan uttala sig?

Jag gjorde det. Tyckte, som du sa, att det inte var så stora skillnader. Inte för att jag körde extremt mycket heller, men det var intrycket jag fick

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalla A:

Jag var inne på Torchlight.se och läste om uppgraderingarna från det första spelet. Jag får känslan av att det inte är så mycket som förändrats sen tidigare. Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre, men annars? Någon som spelade under stresstestet och kan uttala sig?

Tycker det känns mer som en uppfräschad version av Torchligt 1 än en verklig uppföljare. Dock behöver det inte betyda att det är något dåligt, speciellt med tanke på att T2 bara kostar 180kr.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre"

Från att inte finnas så är det ett rätt stort steg i sig ^^ Multiplayer är ju inget man slänger in över en kafferast.

Men generellt, ja, det är inte sådär jättemycket som ändrats. Däremot så gör dom en hel del ändringar baserat på feedbacken dom fick under betan.

Skillsystemet görs om bland annat, det är inte bara *lägg till poäng så ökar några av värdena*, utan attackerna kan få nya egenskaper också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

mage/sorc/whatever var väldigt kul att spela, gillade attacken man började med väldigt mycket. gillade inte torchlight 1 (tyckte det var tråkigt att bara vara i en dungeon) men torchlight 2 ser riktigt lovande ut. det var dock en aning för lätt (spelade på normal utan problem och sen på svåraste utan allt för stora problem). spelade under betan för en månad sen eller så, saker kanske har ändrats sen dess.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Kalla A;12354692]Jag var inne på Torchlight.se och läste om uppgraderingarna från det första spelet. Jag får känslan av att det inte är så mycket som förändrats sen tidigare. Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre, men annars? Någon som spelade under stresstestet och kan uttala sig?[/QUOTE]

Det är en uppföljare på ett spel som inte gjordes för så länge sen, därför är inte skillnaderna så stora grafiskt eller spelmässigt (som t.ex. mellan D2 och D3). Men en hel del är ändrat, och som sagt, priset är fortfarande väldigt lågt.

  • Från ingen multiplayer alls till riktigt bra och stabil multiplayer man kan köra över nätet eller LAN.

  • Helt nya karaktärer och skills. Karaktärer kan ändras utseendemässigt litegrann och spelas som m/f.

  • Massor av nya vapen och loot (först spelet hade knappt tvåhandsvapen, inga Greatswords etc).

  • Mycket större kampanj i tre akter, öppna områden och massor av nya dungeontyper (allt med random maps fortfarande)

  • Bättre animationer och detaljer.

  • Nya map-events och triggers (kul händelser och lite små-pussel på kartan helt enkelt).

Permalänk
Medlem

Det stora problemet jag ser med TL2 är att det inte finns något "closed battle.net". Spelar du över internet så lär du få med fuskare, byter du items så lär du få hackade items. Surt men sant.

Sedan är jag inte jätte förtjust i denna 'tecknade' grafiken som Activision Blizzard och Runic Games båda verkar köra på...

Har redan köpt spelet dock, och längtar efter releasen. Blir roligt att testa

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010