illustrerad vetenskap, män har större hjärnkapacitet än kvinnor.

Permalänk
Avstängd

illustrerad vetenskap, män har större hjärnkapacitet än kvinnor.

För några år sedan läste jag en artikel i illustrerad vetenskap där de visade att män har större hjärnkapacitet än kvinnor. Det rörde sig bara om några %. Denna artikeln hittar inte jag men skulle behöva den för att visa några feminister som inte håller med mig. Någon som vet var jag kan hitta den?

Permalänk

Varför ens diskutera med feminister? Hur mycket belägg du än har kommer du oavsett ha fel

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Men nu kan jag ju bevisa att jag har rätt Men ja jag vet att jag fortfarande kommer att ha fel men kan lika gärna visa artikeln så får de bli sura

Permalänk
Medlem

Bevisa att du har rätt genom att länka till en artikel i Illusionerad Vetenskrap? :S

EDIT: Kan det vara denna?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bevisa att du har rätt genom att länka till en artikel i Illusionerad Vetenskrap? :S

Mer trovärdigt än allmän snubbe som påstår saker från luften? Nu läser jag inte den tidningen månadsvis men jag har inte sett än så länge några fel i deras artiklar än typos på namn, felnumrerad index och liknande - men inget felaktigti i diverse artiklarnas innehåll som framförs.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Mer trovärdigt än allmän snubbe som påstår saker från luften? Nu läser jag inte den tidningen månadsvis men jag har inte sett än så länge några fel i deras artiklar än typos på namn, felnumrerad index och liknande - men inget felaktigti i diverse artiklarnas innehåll som framförs.

Det går att ljuga utan att undanhålla sanningen.
Anyhow, IllVet är ju bättre än inget men om man lyckas spåra källan så kan man ju dra till med't istället för populärvetenskapens aftonbladet.
Men det duger nog gott i en argumentation på the Internets och på puben.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″