Permalänk
Medlem

Ny Spel dator för drygt 20K

Hej Alla suveräna hemma byggare.

Nu har det gått 2 år igen och det är dags att köpa nytt så att sonen kan få ta över den gamla datorn.
Men då det händer så mycket och jag inte kan allt detta så skulle jag uppskatta eran hjälp med att titta på min nya konfiguration.

Skärmen fick jag hem precis så den tror jag att jag är nöjd med för att spela FPS spel typ BF3 på.
Nedan är min shopping vagn:)

http://www.webhallen.com/varukorgen/36886/

Kom gärna med konstruktiv kritik.

PS! En fråga som jag inte kan hitta svar på, passar H100 i detta chassie CM Storm Trooper??

Tack på förhand för er hjälp.l

/Mvh Micke

Permalänk
Medlem

H100 ska enligt denna artikel passa i ditt chassi;

Citat:

The top of the case has support for 2x 120mm and 2x 140mm fans, both of these will support radiators up to 60mm thickness if you install the fans on the outside of the case (underneath the top panel). Going on from this it also means you would be able to fit a Corsair H100 in a push pull config, radiator and one set of fans inside then the second set on the outside underneath the top panel.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Härligt,
Några andra tankar eller har jag hittat rätt på första försöket???

Permalänk
Medlem

Blåa minnen går ju bättre ihop med moderkortet

Skämt och sido, det enda jag kan "komma på" är väl ev. ett annat nätagg med högre/bättre verkningsgrad. Detta innebär två saker, dels försvinner det mindre ström "på vägen" från uttaget till komponenterna vilket gör att datorn i sig drar mindre, och för att uppnå detta krävs bättre komponenter i nätagget. Det resulterar i sin tur i att, ja, nätagget blir säkrare i längden helt enkelt. Att satsa på minst silver är ingen dum idé, och har man pengarna guld eller platinum. Det andra tipset jag kan ge är väl att webhallen inte alltid är billigast på komponentsidan, så du kan hitta samma för en billigare peng hos andra (exempelvis cdon med sweclockers 5%-rabatt eller inet som överlag håller låga priser).

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Du kan bygga en dator med gtx 690 för under 20k

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubbozy:

Du kan bygga en dator med gtx 690 för under 20k

Han har lagt till en 27" 3D monitor med Nvidia 3D Vision paket inkluderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazz:

Han har lagt till en 27" 3D monitor med Nvidia 3D Vision paket inkluderat.

aha

Visa signatur

| CPU; i5-2500k & Antec Kühler 620 | Evga GTX 690 4GB | SSD; OCZ Agility 3 120GB | HDD; Seagate Green 1TB |
| MB; Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | RAM; Corsair Vengeance 8GB CL9 | Case Fractal Design R3 Modded |

Permalänk

Folk har uttalat sig mycket om komponenterna så hoppar på chassit, sitter själv på samma chassi. Kan på rak arm säga att det får plats 3xH100 Finns 240 i fronten, botten och toppen, samt 140 bak.
Sen tycker jag själv Ivy Bridge inte är så utvecklat än. Skulle kliva på I7 2600k nu när du har vattenkylning på den så kan du klocka den som ett monster!
Har även samma skärm! Riktigt fin!
Så skulle jag byta vissa komponenter!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1818398/mp-swede