Behöver hjälp med att hitta en begagnad bok

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att hitta en begagnad bok

Hej swec. Jag är på jakt efter en bok publicerad av NordJem (kursade på slutet av 80 eller tidigt 90 tal) som heter 'Handbok i överlevnad' av Chris Grönlund. Men får panik på att leta efter den. Finns det något bra ställe man kan sätta upp en köpes annons på eller liknande? Jag behöver 3-4 ex av denna bok, så att annonsera på blocket i 30 dagar eller liknande känns inte riktigt hållbart. Någon som gått igenom något liknande eller bara är en haj på att hitta begagnade böcker som kan ge en några tips?

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen aning om hur du ska gå till väga. Mer nyfiken är jag dock på varför du är på jakt efter denna bok, och i 3-4 ex?

En annan tanke som kanske kan hjälpa dig är att fundera över i vilka kretsar denna bok kan ha förekommit?

www.utsidan.se är ett aktivt community med många friluftsmänniskor och nog finns det många gamla rävar där som säkerligen har gått igenom en stor del av allehanda överlevnadsböcker. Kanske finns det också någon där som har den i sin ägo.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Provat några antikvariat? Du vet, irl?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Provat några antikvariat? Du vet, irl?

Nån som snodde mitt ex, har letat efter ett ex till och från i typ 10-15 år

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har tyvärr ingen aning om hur du ska gå till väga. Mer nyfiken är jag dock på varför du är på jakt efter denna bok, och i 3-4 ex?

En annan tanke som kanske kan hjälpa dig är att fundera över i vilka kretsar denna bok kan ha förekommit?

www.utsidan.se är ett aktivt community med många friluftsmänniskor och nog finns det många gamla rävar där som säkerligen har gått igenom en stor del av allehanda överlevnadsböcker. Kanske finns det också någon där som har den i sin ägo.

Det är min pappa som skrivit boken, och jag letar efter ett exemplar till varje barn nu när han är bortgången.
6 barn, ett exemplar i familjen, beställde en igår och ringde bokhans idag men han hade sålt sitt ex
Det är ingen lätt uppgift precis! Såg nyss att NordJem hade öppnat upp igen som handelsbolag.
Tänkte höra med dom om dom har kvar några exemplar på måndag.

Tack för länken, ska ta mig en titt där

Skrivet av fizzdan:

Provat några antikvariat? Du vet, irl?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det har jag, men antikvariat brukar inte ha pocketböcker, bara bundna böcker.
Någon dag kanske jag har tur!

Skrivet av ParaZide:

Nån som snodde mitt ex, har letat efter ett ex till och från i typ 10-15 år

/Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, det där känner biblioteken också till! Så fort den blev småpopulär i jägarkretsar och liknande började dom försvinna från hyllorna.
Lycka till med din jakt, det verkar inte vara ett överflöd av böckerna precis. Minns inte hur många som trycktes, men det var inte så många.
Om jag hittar ett extra exemplar (eller ett i värre skick än jag vill ge bort till ett syskon) så lovar jag att höra av mig

Permalänk

om du kan, kolla upp vem konkursförvaltaren var när företaget kursade för dom kanske vet var inventarierna tog vägen

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MilkDrop:

Det är min pappa som skrivit boken,...

Men om det är din far som har skrivit boken, du vet möjligtvis inte vad bokförläggaren hette ? Det står visserligen på boken kom jag på, men ett tips är ju att du vänder dig till dom och hör efter dom inte har någon ex liggandes som du kan få köpa till en bra penning ? Då det ändå var din far som skrev boken menar jag.

Kan ju vara värt en chansning och höra efter.

Annars så har jag tyvärr inte så mycket att komma med förutom det här.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

om du kan, kolla upp vem konkursförvaltaren var när företaget kursade för dom kanske vet var inventarierna tog vägen

Skrivet av Liv&helvete:

Men om det är din far som har skrivit boken, du vet möjligtvis inte vad bokförläggaren hette ? Det står visserligen på boken kom jag på, men ett tips är ju att du vänder dig till dom och hör efter dom inte har någon ex liggandes som du kan få köpa till en bra penning ? Då det ändå var din far som skrev boken menar jag.

Kan ju vara värt en chansning och höra efter.

Annars så har jag tyvärr inte så mycket att komma med förutom det här.

Ska ner till förlaget på måndag, eller det handelsbolaget med samma namn. Borde ju vara samma person bakom det.
Får se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

Vem äger rättigheterna? Finns det ett bättre sätt att hylla farsan än en nyutgåva?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Vem äger rättigheterna? Finns det ett bättre sätt att hylla farsan än en nyutgåva?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning vem som äger dom faktiskt. Men ska det bli nyutgåva så blir det långt senare, inte nu