Problem med HD video uppspelning (AMD Radeon HD 6320)

Permalänk
Medlem

Problem med HD video uppspelning (AMD Radeon HD 6320)

Hej. Jag har köpt en HTPC. Blev tipsad på forumet om moderkortet AMD E45M1-M pro. Mina krav var HD film och musik. Inget annat

Mitt problem är att när jag spelar upp 1080 film så hackar det och flimrar. Som om grafikkortet inte pallar. Jag har installerat drivrutinerna från Skivan som följde me. Har svårt att tro att en uppdatering om det möjligtvis finns nån annanstans skulle göra hela skillnaden. Men å andra sidan är jag verkligen inte kunnig.

Grafikkortet som är itegrerat i moderkortet är AMD Radeon HD 6320. Har försökt hitta drivrutier på de på AMDs hemsidan men hittar ingenting. Kanske måste jag leta upp moderkortet och att dom på något sätt är ihopsatta i 1 fil. Jag har ingen aning. Men jag antar att grafikkortet är dåligt eller sönder?

MVH Adrian

Permalänk
Medlem

Hur löste detta sig? Sitter med samma problem.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Det första ni bör göra är att uppdatera alla drivrutiner till de senaste på AMDs hemsida..

Se sedan till att ni använder er av dxva samt spelar upp i rätt refreshrate. Är det en ex vis bluray skall de spelas upp i ca 24hz. Sök runt lite på forumet då det finns massor av trådar om just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekken:

Det första ni bör göra är att uppdatera alla drivrutiner till de senaste på AMDs hemsida..

Se sedan till att ni använder er av dxva samt spelar upp i rätt refreshrate. Är det en ex vis bluray skall de spelas upp i ca 24hz. Sök runt lite på forumet då det finns massor av trådar om just det.

Jag har försökt att hitta lösningar men jag kan fortfarande inte få det att fungera. Drivrutinerna tankade jag från amds hemsida så de är förhoppningsvis rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Jag har försökt att hitta lösningar men jag kan fortfarande inte få det att fungera. Drivrutinerna tankade jag från amds hemsida så de är förhoppningsvis rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en 1080p bluray så ska den spelas upp i 23.976 hz. Det får du (så nära det går) genom att :

1. Gå in i catalyst center och lägg till 1080p24hz i hdtv.
2. Sen beroende på mediaspelare så kan du antingen ändra till 23! hz på skrivbordet eller om du använder xbmc välja typ "adjust refresh rate to source"

Vad använder ni för spelare till detta?