Radeon 5770. Vilken producent eller märke är bäst

Permalänk

Radeon 5770. Vilken producent eller märke är bäst

Hej jag tänkte införskaffa en radeon 5770. Min fråga är vilken tillverkare och modell som kan tänkas vara bäst att vilja. Tänker inte ge extra pengar för någon påkostad modell tänkte bara fråga vilket radeon 5770 som är bäst att välja.
Ifall någon har ett sådant kort skriv till mig så kanske det blir en deal

Permalänk

Kan inte svara just på 5770, men jag har haft Gigabyte på både min gamla 4850 och min nuvarande 6850, och är väldigt nöjd med dem. Har fungerat utan problem, och dessutom gått enkelt att klocka. (Litegrann i alla fall, jag är inte den som har tålamodet att hitta exakta maxklocken, jag lägger mig på en 24/7-klock som ger 10-15% mer prestanda)

Permalänk
Skrivet av Adrenochrome:

Kan inte svara just på 5770, men jag har haft Gigabyte på både min gamla 4850 och min nuvarande 6850, och är väldigt nöjd med dem. Har fungerat utan problem, och dessutom gått enkelt att klocka. (Litegrann i alla fall, jag är inte den som har tålamodet att hitta exakta maxklocken, jag lägger mig på en 24/7-klock som ger 10-15% mer prestanda)

Nej för mig är det lungt jag behöver inte klocka eller något men vet att 4850 inte är så bra dom blir väldigt varma har en kompis vars ofta gå upp till nästan 100 C trotts att han har massa fläktar och ett tower chassi Därav vill jag hitta ett 5770 eftersom det är ungefär den prestandan men med lägre temperatur )
jag har kollat lite på något som heter sapphire vapor x vet inte om den är bra eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Nej för mig är det lungt jag behöver inte klocka eller något men vet att 4850 inte är så bra dom blir väldigt varma har en kompis vars ofta gå upp till nästan 100 C trotts att han har massa fläktar och ett tower chassi Därav vill jag hitta ett 5770 eftersom det är ungefär den prestandan men med lägre temperatur )
jag har kollat lite på något som heter sapphire vapor x vet inte om den är bra eller inte

Vapor-X är väldigt bra. Hade ett innan.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Vapor-X är väldigt bra. Hade ett innan.

Tack så hemskt mycket ska kolla upp det det verkar vara en sån jag kan få tag på

Permalänk
Skrivet av dontmakeme:

Nej för mig är det lungt jag behöver inte klocka eller något men vet att 4850 inte är så bra dom blir väldigt varma har en kompis vars ofta gå upp till nästan 100 C trotts att han har massa fläktar och ett tower chassi Därav vill jag hitta ett 5770 eftersom det är ungefär den prestandan men med lägre temperatur )
jag har kollat lite på något som heter sapphire vapor x vet inte om den är bra eller inte

Ville inte rekommendera ett 4850, utan ett Gigabyte, eftersom de tenderar att slänga på bra kylare på sina modeller - har aldrig haft några temp-problem med mina kort (utom när jag glömt att göra rent flänsarna på damm...). Ingen aning om hur Sapphire-korten är, men de är ju en välkänd tillverkare, så borde inte vara några problem, antar jag.

Permalänk

Är det bäst om ett Grafikkort har ett slutet hölje och en fläkt som bara blåser ut ur chassit eller utan ett slutet hölje och en större fläkt som bara blåser direkt på gpu kärnan och liknande. Såg en radeon 5770 med slutet hölje och en vapor x med öppet. vilken kan tänkas vara bäst?

Permalänk
Skrivet av Adrenochrome:

Ville inte rekommendera ett 4850, utan ett Gigabyte, eftersom de tenderar att slänga på bra kylare på sina modeller - har aldrig haft några temp-problem med mina kort (utom när jag glömt att göra rent flänsarna på damm...). Ingen aning om hur Sapphire-korten är, men de är ju en välkänd tillverkare, så borde inte vara några problem, antar jag.

Jaha, jag tror min kompis har ett powercolor radeon 4850 inte säker. Men tror du det kan vara värt att lägga till lite mer pengar och få ett 6770 eller är det ungefär samma prestanda eller rent av bara omdöpt? Jag vill egentligen bara kunna köra sc 2 och d3 i 720p

Permalänk

Var ska du få tag på ett 5770 menar du?

Skrivet av dontmakeme:

Jaha, jag tror min kompis har ett powercolor radeon 4850 inte säker. Men tror du det kan vara värt att lägga till lite mer pengar och få ett 6770 eller är det ungefär samma prestanda eller rent av bara omdöpt? Jag vill egentligen bara kunna köra sc 2 och d3 i 720p

6770 är ett omdöpt 5770 ja, fast med nyare HDMI-version.
Och de säljs fortfarande, till skillnad från 5770.

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Var ska du få tag på ett 5770 menar du?

6770 är ett omdöpt 5770 ja, fast med nyare HDMI-version.
Och de säljs fortfarande, till skillnad från 5770.

Jag tänkte köpa radeon 5770 på begangnat marknaden. Jag behöver inget nytt grafikkort vill bara att det fungerar sen om det är nytt eller från 2009 gör ingen skillnad för mig
Låter som om 5770 är en bättre deal då eftersom 6770 antagligen kostar en del mer än 5770 vilket känns onödigt för uppdaterad HDMI eftersom min tv jag använder som skärm endast klarar av 720p

Permalänk
Skrivet av dontmakeme:

Jag tänkte köpa radeon 5770 på begangnat marknaden. Jag behöver inget nytt grafikkort vill bara att det fungerar sen om det är nytt eller från 2009 gör ingen skillnad för mig
Låter som om 5770 är en bättre deal då eftersom 6770 antagligen kostar en del mer än 5770 vilket känns onödigt för uppdaterad HDMI eftersom min tv jag använder som skärm endast klarar av 720p

Om du ska kolla begagnat så kolla efter 6770 samtidigt. Det är ju samma kort så det kan lika gärna säljas för en femtilapp mindre.
Priset lär ligga runt 400-500 kr för de två korten begagnat.