Torchlight 2 beta stresstest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det stora problemet jag ser med TL2 är att det inte finns något "closed battle.net". Spelar du över internet så lär du få med fuskare, byter du items så lär du få hackade items. Surt men sant.

Sedan är jag inte jätte förtjust i denna 'tecknade' grafiken som Activision Blizzard och Runic Games båda verkar köra på...

Man kan inte köra med mods som fuskar i alla fall, eftersom spelet kommer kräva att man har samma mods installerade för att köra i samma spel. Mot hack är det inte så mycket att göra, men det finns en friends- och ignore-lista, så man kan bygga upp folk att köra med över tid (om man nu spelar det så länge alltså). Dessutom kör man mot ett konto på Runic Games för internet multiplayer, så de har möjlighet att banna riktiga fuskare.

När det gäller grafikstilen tror jag du får spana på Grim Dawn som är mer gritty och görs av folk som gjorde Titan Quest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kan inte köra med mods som fuskar i alla fall, eftersom spelet kommer kräva att man har samma mods installerade för att köra i samma spel. Mot hack är det inte så mycket att göra, men det finns en friends- och ignore-lista, så man kan bygga upp folk att köra med över tid (om man nu spelar det så länge alltså). Dessutom kör man mot ett konto på Runic Games för internet multiplayer, så de har möjlighet att banna riktiga fuskare.

När det gäller grafikstilen tror jag du får spana på Grim Dawn som är mer gritty och görs av folk som gjorde Titan Quest.

Ett ytterligare "dessutom" är att om en person har en (troligen dålig) person blockerad i ett spel så kommer den inte in alls i spelet, även om dom andra inte har honom/henne blockerad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Man kan inte köra med mods som fuskar i alla fall, eftersom spelet kommer kräva att man har samma mods installerade för att köra i samma spel. Mot hack är det inte så mycket att göra, men det finns en friends- och ignore-lista, så man kan bygga upp folk att köra med över tid (om man nu spelar det så länge alltså). Dessutom kör man mot ett konto på Runic Games för internet multiplayer, så de har möjlighet att banna riktiga fuskare.

När det gäller grafikstilen tror jag du får spana på Grim Dawn som är mer gritty och görs av folk som gjorde Titan Quest.

Redan köpt Grim Dawn (Kickstarter), förbeställt Lineage Eternal med mera... Lirar Path of Exile nu lite halvt om halvt...

Men detta stoppar mig inte från att vilja lira TL2. Tycker dock personligen att de allt kunde tillhandahålla ett stängt multiplayer system, och ett öppet. Då detta inte kan vara helt omöjligt att ordna, och skulle ge ett stort mervärde.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Låter helt klart intressant, köpte ettan och spelade ett bra tag. Enda som var rörigt var alla kombinationer av stats, det blev väldigt svårt att värdera om saker var uppgradering eller inte, så man körde på lite hursomhelst bara

Dock så lär jag vara upptagen med D3 ett tag till framöver, eftersom jag är väldigt nöjd över förbättrningarna de gjort mot 2an, det enda jag saknar är runewords egentligen, de var lite roliga att kämpa ihop, annars gillar jag att man kan ändra om sina skills och byta uppsättning utan att låsa sig som i 2an.

Multiplayer i Torchligt ska bli skoj iaf, hoppas de städar upp lite i alla stats som sagt, det blev lite väl rörigt, men det kanske folk gillar, vad vet jag

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

"Multiplayer-delen verkar ha blivit mycket bättre"
Skillsystemet görs om bland annat, det är inte bara *lägg till poäng så ökar några av värdena*, utan attackerna kan få nya egenskaper också.

Tror iofs att vissa skills fick förändrades även i betan, men det gick ju inte att se utan att maxa skillen. Det ska bli lättare att se vilka uppgraderingar skillsen kan få längre fram. Sen var det ett problem att första poängen i en ny skill gav så mycket mer än att fortsätta pumpa poäng i en äldre skill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Tror iofs att vissa skills fick förändrades även i betan, men det gick ju inte att se utan att maxa skillen. Det ska bli lättare att se vilka uppgraderingar skillsen kan få längre fram.

Rapport från E3
http://www.ign.com/articles/2012/06/07/e3-2012-torchlight-ii-...

Citat:

Runic is reworking the system so skill upgrades will be a little more interesting at higher levels.
After putting in a certain number of points, skills will now gain different effects as they’re leveled.

Permalänk

ångrar så bittert att jag köpte d3... Detta verkar mycket bättre