Diablo II - D3 må vara skit men D2 är fortfarande grymt!

Permalänk
Medlem

Diablo II - D3 må vara skit men D2 är fortfarande grymt!

Några andra på Swec som lirar D2 igen/fortfarande? D3 var juh en besvikelse men det fick mig sugen på Diablo igen så jag körde igång en ny ladder char i D2 (om inte annat för att ens andra karaktärer hade försvunnit).

Endast level 31 eller 32 hittils med min Hammerdin, som tur var hade jag lite FG kvar på D2JSP så kunde köpa en enigma. Dock behöver jag farma ihop resten själv, lyckats fixa en insight so far men inte mycket annat.

Måste säga, D2 är fortfarande riktigt jäkla bra. Enda jag verkligen saknar är 16:9 FOV, HD res vore juh supersexigt men inget av det är särskilt troligt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Sök på d2multires.
Och japp jag håller med.
D3 var roligt att spela igenom men lvl 60 cappen sabbar allt spel när man väl kommit dit.
Inferno i all ära men det är bara en fråga om att ha tillräckligt bra grejer.
Och glädjen när man hittat ett bra baalrun/CS gäng kommer aldrig att infinna sig i D3 då singleplayer är betydligt lättare och mer belönande.
Plus att det enda man behöver vid lvl 60 är guld, och det droppar från alla mobs.
Känslan när en unik hydrabow, eller ett colossus sword droppar är nånting som aldrig kommer infinna sig i D3.
Och om man skulle ID eller inte, och om man gör ID vilka stats dom skulle få !
Eller när en höglvl runa droppar och i sin tur öppnar upp för en hel massa runewords du kan göra, och den efterföljande jakten på det perfekta sockade vapnet/riutningen.
Visst kan du hitta bra grejer i D3 såklart, men innan ID så ser det ut som de 2000 andra rares du redan har hittat.

D2 är helt enkelt ett bättre och roligare spel, numera fult som attan och besvärligt att spela, men fortfarande roligare.
Bliz har snackat om hur mycket flexiblare D3 egentligen är men det är ju som alla vet bullcrap.
Deras mått på felxibilitet är en grym inflation av stats, jämfört med D2's betydligt konservativare mängder.

D2 har även en betydligt friare handel, jag menar hur länge var inte SOJ's en defakto valutaenhet ?
Eller p-gems, eller på senare tid runor.
Bliz försöker ju med D3 att styra handeln mot guld, och naturligtvis så pekar alla pilar mot RMAH där du såklart kommer att kunna köpa just guld.
Och vi det alla redan nu att bliz kommer lägga upp bra saker du kan köpa = ren vinst för dom...
Men redan nu ser man hur handeln tenderar att gå mot ren byteshandel, saker med t.ex all res, attackspeed, goldfind/MF blir så dyra att det är ointressant hur mycket guld dom kan säljas för och ett byte mot ett liknande item som passar din nästa klass blir mer attraktivt.

Permalänk
Medlem

jag skulle seriöst köpa en ny kopia av diablo 2 om dem gjorde om det med bättre " dagens kunnskap" av grafik. och småfixar emellan op klasser osv. en nyare version av diablo 2 skulle vara något som alla blizzfan skulle köpa direkt utan frågan.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jag skulle seriöst köpa en ny kopia av diablo 2 om dem gjorde om det med bättre " dagens kunnskap" av grafik. och småfixar emellan op klasser osv. en nyare version av diablo 2 skulle vara något som alla blizzfan skulle köpa direkt utan frågan.

Tyvärr så hatar ju bliz moddare och bannar flitigt när någon har hittat på nånting kul.
För vem blir egentligen drabbad om någon körde t.ex ett maphack i D2 ? (förutom dom som fick lite extra saker med i installationen).
Bottar kan jag ju förstå att dom måste bekämpa då dom direkt påverkar servrarna och därmed spelet för många andra.

Och när pvp introduceras kommer samma saker vi sett (och ser) i WoW omedelbart att hända.
D.v.s ändlöst gnällande på vissa skills och hur "OP" vissa saker är.
Och det slutar alltid med att bliz ändrar nånting och gnällandet fortsätter med 100% säkerhet från någon annan sida.
I slutändan blir den vanliga spelaren (som struntar totalt i pvp) lidande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tyvärr så hatar ju bliz moddare och bannar flitigt när någon har hittat på nånting kul.
För vem blir egentligen drabbad om någon körde t.ex ett maphack i D2 ? (förutom dom som fick lite extra saker med i installationen).
Bottar kan jag ju förstå att dom måste bekämpa då dom direkt påverkar servrarna och därmed spelet för många andra.

Och när pvp introduceras kommer samma saker vi sett (och ser) i WoW omedelbart att hända.
D.v.s ändlöst gnällande på vissa skills och hur "OP" vissa saker är.
Och det slutar alltid med att bliz ändrar nånting och gnällandet fortsätter med 100% säkerhet från någon annan sida.
I slutändan blir den vanliga spelaren (som struntar totalt i pvp) lidande.

jo men maphack är inget. jag snackar om duplicate och diablo 2 clone ip finder och bottar, det ska gå spela och finnas en anledning till att spela det. det ska inte vara nå idupe for u 001 . cy later thx for item n00b då någon har gjort townkill på en så alla items droppar från inventoryn eller tradescam program som byter item direkt man trycker på trade knappen.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

jo men maphack är inget. jag snackar om duplicate och diablo 2 clone ip finder och bottar, det ska gå spela och finnas en anledning till att spela det. det ska inte vara nå idupe for u 001 . cy later thx for item n00b då någon har gjort townkill på en så alla items droppar från inventoryn eller tradescam program som byter item direkt man trycker på trade knappen.

Såklart ska rena fusk bekämpas.
Men som det är nu behandlas ju även de oskyldigaste moddarna på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Såklart ska rena fusk bekämpas.
Men som det är nu behandlas ju även de oskyldigaste moddarna på samma sätt.

sant men det ska finnas en gräns flr vad som ska vara tillåted att använda .speciellt i multiplayer

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Bliz har snackat om hur mycket flexiblare D3 egentligen är men det är ju som alla vet bullcrap.
Deras mått på felxibilitet är en grym inflation av stats, jämfört med D2's betydligt konservativare mängder.

Själv tröttnade jag på vanilla LoD efter nåt år, utan föredrog Singleplayer med moddar istället. PlugY var ju ett måste.
Apropå inflation i stats... Jag startade upp D2- XML(modd) igen efter något års uppehåll. Jag kom inte ihåg en enda av skillsen eller vad min gubbe gjorde i Akt2. Sprang runt lite innan jag kolla på mitt inventory.
Mitt bälte hade typ 3823 i Defense.
Då var jag bara nivå 92 (av typ 110) och hade inte nått högsta svårighetsgraden ännu.

Den modden kanske är lite over-the-top men det finns gott om ställen att dö på i alla fall.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Några andra på Swec som lirar D2 igen/fortfarande? D3 var juh en besvikelse men det fick mig sugen på Diablo igen så jag körde igång en ny ladder char i D2 (om inte annat för att ens andra karaktärer hade försvunnit).

Endast level 31 eller 32 hittils med min Hammerdin, som tur var hade jag lite FG kvar på D2JSP så kunde köpa en enigma. Dock behöver jag farma ihop resten själv, lyckats fixa en insight so far men inte mycket annat.

Måste säga, D2 är fortfarande riktigt jäkla bra. Enda jag verkligen saknar är 16:9 FOV, HD res vore juh supersexigt men inget av det är särskilt troligt.

Jag är fortfarande fast på D3 men jag är rätt säker att det bara är en tidsfråga innan jag tar en vända i D2 :). Precis som jag gjort de senaste 12 åren.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är så jävla sämst. Zzz. Skulle kunna dra en lång lista över saker som är dåligt.
Men känner inte för det nu.
Stänger av skiten och återvänder när de gjort något vettigt med det.