Permalänk
Medlem

Sweclockers TRÖGA medlemmar

Är så fruktansvärt trött på de medlemmar, säkert uteslutande <16 år, som inte kan följa reglerna på forumet och bara "skräpar ner". Att "låna andras trådar" och posta frågor om någonting helt annat än det tråden var avsedd för, publicera tävlingsbidrag på fel ställen (typ galleriet...) eller välja helt åt h*lvete fel forumkategori är alla exempel på handlingar som bara sänker kvalitén något oerhört på forumet. Jag börjar bli riktigt trött på det, nyss fick jag mail om ett nytt inlägg i tråden "Dagens fynd" (för övrigt världens i särklass bästa forumtråd som har bidragit till flera fynd), besökte genast tråden i vanlig ordning men kunde den här gången istället för ett fyndtips läsa ett inlägg av typ "Morgan97" som handlade om vilken dator han skulle köpa för X kronor. Det känns som om forumet håller på att fullständigt invaderas av småglin som inte orkar läsa eller bry sig om reglerna. Kan inte medlemmar som bryter mot dessa typer av regler bannas direkt? Hade sparat moderatorerna otroligt mycket jobb. En annan idé är kanske att man måste inneha en viss ålder för att få registrera sig över huvud taget?

* Att hålla sig till topic borde väl alla medlemmar över 6 år klara av.
* Att posta i rätt forumkategori kan vissa gånger vara lite småklurigt, men ofta går det att hitta en vettig kategori om man lägger ner mer än ~8 sekunder. (Är man hemskt osäker kan man ju alltid fråga någon snällt om var man bör posta istället.)

En annan sak som slog mig är alla fruktansvärt meningslösa album i galleriet som bara ligger och tar plats och slösar intresserade medlemmars tid. Snälla, tänk efter en gång innan ni postar en lågupplöst bild på ett HP-chassi från fyra meters håll och gör ett galleri av det. INGEN, jag menar verkligen _INGEN_, bryr sig.

Så, vad är egentligen problemet? Kan vi inte hitta något sätt som underlättar för moderatorer och administratörer att börja sålla bland allt pack på forumet?

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Avstängd

Något jag stör mig extremt på är folk som tar citera på en inlägg som är precis ovanför.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Något jag stör mig extremt på är folk som tar citera på en inlägg som är precis ovanför.

Menar du om det är första svaret i tråden som tar citera eller som jag gör nu? Som jag gör nu är ju för att du ska hitta tillbaka och kunna svara / hålla en diskussion.

Håller för övrigt med om TS på alla punkter. Det börjar likna flashback med slappare regler. Ge folket 18+

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Bara så att du vet, det är inte bara folk under 16år som inte håller sig till "on-topic". Jag har sett många folk som är 20år eller mer göra "off-topic" inlägg i någon tråd. Visst, jag har 1-3 gånger skrivit "off-topic", men har alltid bett om ursäkt.
Du skrev "Kan inte medlemmar som bryter mot dessa typer av regler bannas direkt?" Well, då skulle vi inte ha ett community här på Sweclockers

Sen en fråga till alla svenskar: HUR många är det som läser regler och sånt man ska läsa och sedan klickar "jag har läst detta och godkänner det" ? Skulle inte tro att alla er har gjort det. Så det är oftast därför folk blir bannade. Men det är självklart att man uppför sig, inte bumpar trådar på forum runt om i Sverige och hela världen.

Sedan så tror jag inte det finns tid eller ork hos administratörer och moderatorer att hålla koll på alla trådar om någon skriver ett off-topic inlägg. Det bästa är att NI som ser någon ny här på forumet göra ett off-topic inlägg, så ska ni berätta VART man ska posta och inte klaga som nå barnungar om någon ny har skrivit en post/ett inlägg i fel forumdel.. Ni måste också tänka på att när ni var ny på forumet, så var ni säkert inte helt säker vart man skulle skriva ett inlägg?

(Bara så att ni vet, det finns folk som är 7-15år gammal som uppför sig bättre än folk som är 20år eller äldre, om ni ens har tänkt på det???)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Bara så att du vet, det är inte bara folk under 16år som inte håller sig till "on-topic". Jag har sett många folk som är 20år eller mer göra "off-topic" inlägg i någon tråd. Visst, jag har 1-3 gånger skrivit "off-topic", men har alltid bett om ursäkt.
Du skrev "Kan inte medlemmar som bryter mot dessa typer av regler bannas direkt?" Well, då skulle vi inte ha ett community här på Sweclockers

Sen en fråga till alla svenskar: HUR många är det som läser regler och sånt man ska läsa och sedan klickar "jag har läst detta och godkänner det" ? Skulle inte tro att alla er har gjort det. Så det är oftast därför folk blir bannade. Men det är självklart att man uppför sig, inte bumpar trådar på forum runt om i Sverige och hela världen.

Sedan så tror jag inte det finns tid eller ork hos administratörer och moderatorer att hålla koll på alla trådar om någon skriver ett off-topic inlägg. Det bästa är att NI som ser någon ny här på forumet göra ett off-topic inlägg, så ska ni berätta VART man ska posta och inte klaga som nå barnungar om någon ny har skrivit en post/ett inlägg i fel forumdel.. Ni måste också tänka på att när ni var ny på forumet, så var ni säkert inte helt säker vart man skulle skriva ett inlägg?

(Bara så att ni vet, det finns folk som är 7-15år gammal som uppför sig bättre än folk som är 20år eller äldre, om ni ens har tänkt på det???)

Låt mig gissa, du är under 16 va? För det första tog du väldigt personligt på åldersanklagelsen, för det andra finns det ingen över 13 som använder tre utropstecken - det räcket med ett, så förstår man att det är en fråga.

Jag är av tron att åldern har en stark koppling till den bristande kvaliteten på forumet, men det kanske bara är jag?

Dessutom är jag rätt övertygad om att man inte behöver ha läst reglerna på sweclockers forum för att fatta att man ska hålla sig till topic, inte låna trådar etc, allt det där jag nämnde i mitt första inlägg. Lite sunt förnuft borde räcka och bli över, tycker jag.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Något jag stör mig extremt på är folk som tar citera på en inlägg som är precis ovanför.

Då har du inte förstått funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Låt mig gissa, du är under 16 va? För det första tog du väldigt personligt på åldersanklagelsen, för det andra finns det ingen över 13 som använder tre utropstecken - det räcket med ett, så förstår man att det är en fråga.

Jag är av tron att åldern har en stark koppling till den bristande kvaliteten på forumet, men det kanske bara är jag?

Dessutom är jag rätt övertygad om att man inte behöver ha läst reglerna på sweclockers forum för att fatta att man ska hålla sig till topic, inte låna trådar etc, allt det där jag nämnde i mitt första inlägg. Lite sunt förnuft borde räcka och bli över, tycker jag.

Fråga: Vart ser du 3 utropstecken? Förlåt, men du värkar inte se någon skillnad på utropstecken ( ett ! dvs) och frågetecken ( ett ? dvs), skillnaden fick man lära sig på förskolan.

Sorry dude, är 16 Jag tar inte personligt på åldersanklagelsen bara så att du vet, jag säger bara att det finns ungdomar som uppför bättre än vuxna. Men om du är vuxen(That's the question) så vågar ni väll knappast erkänna det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Fråga: Vart ser du 3 utropstecken? Förlåt, men du värkar inte se någon skillnad på utropstecken ( ett ! dvs) och frågetecken ( ett ? dvs), skillnaden fick man lära sig på förskolan.

Sorry dude, är 16 Jag tar inte personligt på åldersanklagelsen bara så att du vet, jag säger bara att det finns ungdomar som uppför bättre än vuxna. Men om du är vuxen(That's the question) så vågar ni väll knappast erkänna det?

Yes, my mistake. Var det förresten inte på förskolan, på tal om den, som man fick lära sig att stava verkar (i den bemärkelsen du använder ordet) med e? Samt väl med ett l?

Hur som helst, jag tror att du förstår min poäng. Självklart finns det som du säger säkert en drös ungdomar som beter sig bättre än vuxna, men över lag tror jag att kidsen slarvar mer än de äldre. Någon svar på frågan lär vi väl dock aldrig få.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att svaret på frågan är att banna alla som bryter mot reglerna av misstag. Då skulle vi inte ha samma stora community som vi har nu.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Vart hittar man dagens fynd tråden?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Anmäl inlägg som ni tycker inte hör hemma i forumet eller för att uppmärksamma oss på medlemmar som har ett tvivelaktigt eller mindre moget uppträdande i forumet så tar vi en titt på det så snart som möjligt. Vi har tyvärr inte möjlighet att läsa alla inlägg som skrivs i forumet med tanke på hur mycket som skrivs varje dag.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||