Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Ja, fast gärna med klocken också. Vilket inte finns med i valideringen..
Så jag synar din bluff

Edit:

Du vet inte hur man skapar en validering med gpu-z föräns någon förklarar, typ. Men du lyckas flasha om ett bios med egna nivåer för spänningar osv?
Ser du vad jag försöker komma fram till?

Kan man göra en Fake validering på GPU-z menar du? Knasigt isåfall!!!!

Jag dömmer ingen förens jag får bevis! har varit med om konstigare grejor än att gpuer blir klockade till 2ghz........... eller kanske inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Ja, fast gärna med klocken också. Vilket inte finns med i valideringen..
Så jag synar din bluff

Edit:

Du vet inte hur man skapar en validering med gpu-z föräns någon förklarar, typ. Men du lyckas flasha om ett bios med egna nivåer för spänningar osv?
Ser du vad jag försöker komma fram till?

Aa, att jag är bättre med hårdvara än vad jag är med mjukvara, alltså, vad vet du om mig? Jag kanske hållt på med just sånt här förut och kanske första gånger jag leker såhär med klockfrekvenser på mjukvara? Första gången jag pillat vid Cpu-Z så inte så konstigt att jag inte förstår direkt vad man ska göra, om du är så grym, förklara istället. Känns som att du är rädd för att bli så snuskigt ägd att du försöker driva bort det.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av -GufuX-:

Kan man göra en Fake validering på GPU-z menar du? Knasigt isåfall!!!!

Jag dömmer ingen förens jag får bevis! har varit med om konstigare grejor än att gpuer blir klockade till 2ghz........... eller kanske inte

Läs min post på sida 1, längst ner. Där har du ett bra exempel. Egentligen validerar man inte fake på så sätt att man själv kanske fuskar, utan det är snarare GPU-Z som läser av fel. Och pillar man med drivrutinerna så går det att få till värden som inte stämmer alls. Detta går inte med t.ex CPU-Z som hanterar hämntningen av informationen på ett helt annat sätt, ACPI m.m.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Läs min post på sida 1, längst ner. Där har du ett bra exempel. Egentligen validerar man inte fake på så sätt att man själv kanske fuskar, utan det är snarare GPU-Z som läser av fel. Och pillar man med drivrutinerna så går det att få till värden som inte stämmer alls. Detta går inte med t.ex CPU-Z som hanterar hämntningen av informationen på ett helt annat sätt, ACPI m.m.

Ahh, du skrev det inlägget medans jag skrev mitt.... okej förstår! Konstigt att dem inte lägger ner lite tid, pengar och energi på att fixa det om det nu är ett känt fel för överclockare?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Sorry grabben men jag lånar tråden lite, broshan hade inte låst dataN så jag passade på med det här...

http://ladda-upp.se/data/ggvshlplpihzvm/

Onödig tråd.

Dold text

http://www.techpowerup.com/gpuz/fzzf9/

p12

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Hedersmedlem

Ge dig nu!!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ge dig nu!!

Varför ska han "ge sig nu"? Att kalla någon P12 efter de förolämpat honom tycker jag är rimligt, hans som citerades skämtade med TS och påstod att han fake:at överklockningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför ska han "ge sig nu"? Att kalla någon P12 efter de förolämpat honom tycker jag är rimligt, hans som citerades skämtade med TS och påstod att han fake:at överklockningen.

Han citerade tillbaka med en validering som inte är korrekt. Överklockningen är buggad. Du skyddar TS medans Jalle försöker få fram att TS bara driver på med en överklock som "inte är okej".

Och den är inte okej.
Ska vi sätta pricken över i:et och call it a day kanske?

Mer förolämpningar eller liknande göder inget annat än moderatorerna som till slut låser tråden och delar ut varningar. Onödigt för sånt att ske.

Visa signatur

Star Citizen ❤