Nytt Asus HD7950 kraschar

Permalänk
Medlem

Nytt Asus HD7950 kraschar

Satte ihop min första dator häromdagen allt gick hur bra som helst, så skulle jag köra 3dmark gick 1sek sen tappa skärmen signal och får starta om datorn, testa ett annat gpu test och där hänger sig programmet istället och jag får fel meddelanden att grafikkortets drivrutiner inte svarade.
Har uppdaterat till dom senaste drivisar.

Fel på kortet eller något som jag gör fel? Någon som har nån ide?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dedu87:

Satte ihop min första dator häromdagen allt gick hur bra som helst, så skulle jag köra 3dmark gick 1sek sen tappa skärmen signal och får starta om datorn, testa ett annat gpu test och där hänger sig programmet istället och jag får fel meddelanden att grafikkortets drivrutiner inte svarade.
Har uppdaterat till dom senaste drivisar.

Fel på kortet eller något som jag gör fel? Någon som har nån ide?

Har du prövat att installera om drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Jupp, hjälpte dock inte, tack endå.
Ingen annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa grafikkortet i en anna dator, det kan jo vara doa.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Doa? =S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Om du har fler än en strömkontakt på grafikkortet (6+6 eller 6+8), se till att dra dessa från olika kablar. Om de redan sitter på olika, testa att sätta dit en annan ledig, om du har dvs.

Permalänk
Hedersmedlem

Tillräckligt nätagg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Tillräckligt nätagg?

Har ett http://www.inet.se/produkt/6901506/silverstone-st50nf-500w-pa... borde ju räcka Sweclockers gjorde ett test med kortet http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950... och där tog hela systemet 300W, prövade även att klocka ner det men hjälpte inte.
Och jag borde väl inte få felmedelande om drivrutiner ifall watten inte räcker eller?

Testade nu med att ta 2 olika ström kablar från SPU men icke samma grej!

Permalänk
Skrivet av dedu87:

Satte ihop min första dator häromdagen allt gick hur bra som helst, så skulle jag köra 3dmark gick 1sek sen tappa skärmen signal och får starta om datorn, testa ett annat gpu test och där hänger sig programmet istället och jag får fel meddelanden att grafikkortets drivrutiner inte svarade.
Har uppdaterat till dom senaste drivisar.

Fel på kortet eller något som jag gör fel? Någon som har nån ide?

Hade samma problem med mitt Radeon kort för en vecka sen, men det bara försvann helt mysko.

Testat 12.5 beta drivisar? Testat äldre drivrutiner också?

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

Hade samma problem med mitt Radeon kort för en vecka sen, men det bara försvann helt mysko.

Testat 12.5 beta drivisar? Testat äldre drivrutiner också?

Du vet inte alls va du gjorde för att det skulle funka?
En annan dum fråga, vet du vart man kan ladda hem gamla drivrutiner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dedu87:

Du vet inte alls va du gjorde för att det skulle funka?
En annan dum fråga, vet du vart man kan ladda hem gamla drivrutiner?

Skickades från m.sweclockers.com

Google is your friend

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk