Permalänk
Medlem

Bilstereo och ljud.

Hejsan, köpt igår en baslåda till bilen, samt ett slutsteg, av bra märke båda.
Nu är det bara så att jag är på jakt efter en stereo, som klarar av att köra det utan att det låter skit då, så alltså är typ stereos från Clas Ohlsson utslutna.
Har ni något tips?
Landar gärna kring 1000 kr för tillfället, för kan köpa mig en nyare senare när jag fått lön.

Mvh

Visa signatur

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Permalänk
Medlem

En av mina favoriter är Lava CRM-8410 som är en kapabel bilstereo om den går att få tag i fortfarande. Lava är väl Alpines "budget"-märke om jag minns rätt.
Vilka finesser vill du ha? USB? Aux i fronten? MP3 bör ju vara standard på alla vettiga bilstereos

Förslagsvis kollar du på prisjakt i den kategorin, bockar för de tillval som du vill ha och sen sätter du en max prislapp. Gå sedan igenom listan och är det några modeller du är intresserade av så kan du antingen fråga här i tråden eller så googlar du efter recensioner.

Jag brukar undvika märken som United (edit: och Denver)

Länk till Lava: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=35409

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag gillar pioneer, billigare modeller känns lite plastiga men låter bra

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil1:

Hejsan, köpt igår en baslåda till bilen, samt ett slutsteg, av bra märke båda.
Nu är det bara så att jag är på jakt efter en stereo, som klarar av att köra det utan att det låter skit då, så alltså är typ stereos från Clas Ohlsson utslutna.
Har ni något tips?
Landar gärna kring 1000 kr för tillfället, för kan köpa mig en nyare senare när jag fått lön.

Mvh

Så Pioneer blir dåliga när de säljs på Classe?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Jag har den äldre och lite lyxigare modellen av denna (typ) http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/bilstereo/huvudenhet/b...
Dock har min 3 par lågnivå ut, SD-kortläsare och endast röd knappbelysning, men den låter riktigt bra och laddar låtar från USB och SD-kort fort som fan.
Med fort som fan menar jag att du knappt hinner plugga in USB-minnet innan den börjar spela första låten, byta låtar går på någon millisekund och den klarar gapless playback

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″