Permalänk
Medlem

Kan anmäla mig till detta oxå
Bor centralt i örebro, kan hämta upp mot ersättning.
Har inga problem med vattenkylning så det är ingen fara..
Kan bistå med moddning dock står ni för iden..
Större projekt så talar vi igenom evt ersättning

All hjälp bistås då JAG har tid över så släng iväg ett pm så synkar vi ihop oss

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

Umeå/Vännäs skriver väl upp sig på listan ännu en gång.

Överklockning/Montage och ev. kan jag väl sätta ihop ett datorpaket också.

Följande sammanfattar min inställning ganska bra

Skrivet av NoK:

Jag jobbar som bäst när det finns fika i anslutning samt att personen som önskar hjälp är social, trevlig och intresserad under bygget.

Äger inget ESD-band och har byggt flertalet idag ännu felfritt fungerande maskiner. Om användning av ESD-band önskas får den som vill ha hjälp ordna detta på egen hand.

Jag är självklart försiktig med alla komponenter men jag tar INGET ansvar om några skador eller problem skulle uppstå.

Jävel på kabeldragning också om det skulle vara aktuellt, ingår givetvis i icke-priset om jag monterar en dator åt dig

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Jag kan väl anmäla mig också. Bor i Lund men kan transportera mig inom cykelavstånd därifrån, säg 2-3 mil eller så. Har byggt en del datorer de senaste åren, flera ITX-system men även ett par fullstora. Har även lite erfarenhet av vattenkylning. Har ESD-armband.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Anmäler mig oxå till detta, bor mellan Nora, Lindesberg och Örebro så de går bra. Byggt en del byggen tidigare, använder esd armaband, Även modding och sådant håller jag på med om så är önskan Mestadels byggt stora byggen.

Permalänk

Anmäler mig med.
Bor södra sidan av stan, grenslar mellan Nynäshamns kommun och Haninge kommun. kan ta mig allt vad kollektivtrafiken har att erbjuda/bil (dock kräver jag soppapeng ev. tull om jag skall ta bil)

Byggt ihop totalt 6 datorer, uppdaterat flertal äldre burkar med mer minne, grafikkort mm. E-ATX, ATX. ITX och Mini-ITX Har jag hanterat.
Erfarenhet av vattenkylning och multi-gpu lösningar i både vatten och luft. Dock tar jag avstånd från färgning av vatten, då det tar jag inget ansvar för. Dock kan assistera i det. (Varför jag skippar färgning är om "konsistensen/färgen blir fel" och vill undvika att bli anklagad!)

Mindre "Getthomodd's" kan även hjälpas med, dock står du för materialkostnaden (Så som kapskivor, borr, popnit, plåt, relä'n eller likande). Har det mesta hemma. Värktyg kan jag stå för dock

ESD-armband används självklart!

EDIT: Stripes(Buntband), dubbelhäftande kuddar (För kabeldragningen) har jag i mängder. Erbjuder Svart eller vitt. (Dock kuddarna har jag bara i vita)

Permalänk

Ännu en medlem bosatt i Umeå anmäler sig! Har erfarenhet från x antal datorbyggen men inget ESD-armband har använts, vill du ha det får du lösa det. PM:a vid intresse så kan vi nog ganska snabbt komma fram till ett datum!
MVH

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Hjälper gärna till om någon här i Skellefteå behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad! Jag finns i norra Kalmar län, eller rättare sagt i Vimmerby!

Visa signatur

Asus ROG Strix Z390-F Gaming, i9 9900K, Corsair 32GB 3200mhz, Aorus RTX 3080 Master, Asus ROG Strix LC 360, Be Quiet Dark Power Pro 12 1200W, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 500 GB, Samsung QVO 2TB, Lian Li PC-011 Dynamic
MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vara med på listan, Hur kan man tacka nej till att bygga datorer gratis?
Kan göra simpel felsökning, lite överklockning och inköpsråd!
Bor i Ulricehamn!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Helt klart intresserad av att hjälpa andra i nöd! Jag befinner mig i Lund i Skåne. Jag kan tyvärr inte ta mig hem till den som behöver hjälp, så den som behöver hjälp får ta sig till mig.

Jag kan montera datorsystemet, med eller utan standardkylare för cpu, installera windows om så önskas, osv..
Kan också till viss mån hjälpa till med felsökning om så önskas av en färdigmonterad dator.
Tar mig också an andra önskemål om ingrep i mjukvara/hårdvara.

Jag gör detta gratis och med förbehåll för att jag ej tar ansvar för senare fel på datorn. Jag har monterat samtliga datorsystem jag själv haft i ägo, samt så har jag arbetat heltid med att bygga datorer ett tag. Skicka PM om intresse finns och då ger jag ut mitt nummer där vi går vidare med ärendet.

Permalänk
Avstängd

Lundabo här med, extensiv vetskap över system...
Felsökning, moddning med mera! Har väl ca 14 års erfarenhet eller så inom gamet.

Har en del kunskap av vattenkylning med.

Permalänk
Medlem

Jag kan också tänka mig och hjälpa till med bygge av datorer, Har stor erfarenhet av vattenkylning. Jag kan nås vilken tid som helst på dygnet. Finns i Skaraborgs-län. Jobbar natt men ska inte vara några problem att hitta tid! bara att höra av sig!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att SideWinder86 har blivit avstängd hur skulle folk kunna ta kontakt med han då? Kanske får ta bort han från listan om han inte visar sig här igen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Inaktiv

Lägg till mig också, Rönninge (Stockholm).

Bra datorvana och kabeldragningsfetischist, bygger snyggt!

Permalänk
Medlem

Hmm, den här rörelsen gillar jag. Skriv upp mig. Bor i Borlänge vid Skräddarbacken.

Har ESD-armband och monterar tredjepartskylning förutom vattenbyggen (sluten vattenkylning är okej) och på grafikkort.
Finns det lite val för kabeldragning försöker jag hitta lösningar på det (gillar rent inuti)
Tar inget ansvar för ev. skadade komponenter.

-Undain

Permalänk
Medlem

Riktigt fint initiativ!

Bor i Borlänge i Nygårdsdalen och hjälper gärna till och bygger. Har ESD-armband.

Ej Vattenkylning då jag aldrig pillat ihop något sådant förut. Är van att bygga ihop datorer.

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Med tanke på att SideWinder86 har blivit avstängd hur skulle folk kunna ta kontakt med han då? Kanske får ta bort han från listan om han inte visar sig här igen!

Stämmer detta fortfarande? Tar i så fall bort honom, tack för att du tar upp det!

Har nu äntligen uppdaterat listan igen, helt otroligt att så många vill hjälpa till!
Att göra framöver:
* Länk till varje post (har redan börjat göra detta)
* Sortera listan efter städer, förslag på detta?
* Önskemål?

Tack till Tedwallpro för att han hörde av sig om tråden!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Jag ställer gärna upp. Personen jag bygger åt ska dock vara närvarande när jag bygger och jag tar inget ansvar för trasiga komponenter osv. Byggt min egen dator, två andra gamingdatorer samt två andra kontorsdatorer. Om det är intressant så har jag även läst kursen Persondatorer på gymnasiet. ESD-armband och alla nödvändiga verktyg har jag hemma. Tar dock inte på mig vattenkylning och andra specialsaker.

Håller till i Ånge (Västernorrland), men jag har inget emot att bygga åt folk som kommer en bit ifrån men byggandet sker hemma hos mig, ingen annan stans.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av arganis:

OBS: Innan du tar kontakt med någon i listan, läs detta inlägg först.

Eftersom många i Sweclockers marknad har visat intresse för gratis montering av datorer till andra medlemmar tycker jag att det är dags att skapa en tråd där vi kan lista alla som kan tänka sig att bistå med hjälp vid montering av datorer så att man enkelt kan kontakta varandra i forumet när man behöver hjälp!

Regler:

Kontakt sker över privata meddelanden i forumet Kontakta en person i din stad i taget, är personen upptagen kan du kontakta nästa Använd alltid antistatiskt armband > Ingen av de som står med på listan är kontrollerade eller godkända av SweClockers. > Skulle något gå fel eller gå sönder är det den som bygger och den som äger datorn i fråga som har ansvaret, inte SweClockers.

Medlemmar som ställer upp hittills:

Listan är ordnad efter anmälningsdatum, senast uppdaterad 2012-06-11 Medlem Stad arganis Malmö VeteraneN Partille Tunezz Oskarshamn Deba Örebro qarek100 Växjö m45t3rm1nd Vallentuna Tuxsux Skara macroy Leksand grasp247 Malmö tedeman1998 Skanör track_666 Hallandsåsen SideWinder86 Kristianstad Deathdancer Stockholm folmeroN Älmhult DanneBern Växjö rockabilly65 Ludvika devhdc Kristinehamn Falcon Karlstad Tappi Växjö Trizi Skövde/Skaraborgs län _vanilla Stockholm/Täby/Danderyd Grayson Umeå Post roykio Ängelholm/Klippan Aids130 Alvesta hejkk Vänersborg tcntad Botkyrka/Salem Post Anton_Cimex Bollnäs chipsfingers Lidingö Post norowner Lund T1taN Ulricehamn Razor199 Borås elklazor Härnösand/Sundsvall Adammcintosh Karlstad Pantsoff Umeå unbound Höör swehunter2000 Östersund SkuM Mjölby Absurd Ludvika pettiz Norrköping aekblom Stockholm saltiiz Ånge, Västernorrland (med omnejd) Burks Son, Norge Rådström Gävle Post jocke92 Karlshamn NoK Linköping Post Aiwzor Halmstad Niczo Stockholm Västerort Post Dr.Swed =D Östersund transa Karlstad FelixLiao Mariannelund Nattmannen Malmö Post Willekillen Stockholm Innerstan ioskin96 Stockholm/Västerås/Köping/Trosa ErsdaHL06 Västernorrland (Sollefteå/Näsåker/Junsele) NinjaFisk Eskilstuna M4STERM1ND Falkenberg Reyintaz Norrköping lindbergski Gävle Post Hasseman84 Mölnlycke CaptainCarl Gävle Ohlert90 Trelleborg Jontonia Mariestad simonwellander Karlskoga/Degerfors waveer Lindome (Göteborg) etermos Örebro Post Fragdeath Vännäs Post Lunait Lund Post Johnny71 Nora/Lindesberg/Örebro Post Tedwallpro Nynäshamn/Haninge Post gammsateh Umeå Post timpan95 Skellefteå Post Wisdof Vimmerby/Kalmar Post Malawie Ulricehamn Post Nizor Lund Post ORanje Lund Post Karlduck Skaraborg Post Maedas Röninge (Stockholm) Post Undain Borlänge Post ZeebbZ Borlänge Post

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig.

Har du förslag till regler eller vad som, skriv i tråden!

Jag kan bistå med hjälp till den som befinner sig i sundsvall nu under sommaren fram till mitten på augusti, sedan är det i skellefteå som jag finns

Jag gick teknik it /nätverk på gymnaiset och pluggar numera nätverk på Ltu (Luleå tekniska universitet)
har byggt ihop och byggt om min egna dator ett par gånger, hjälp ett antal polare med deras burkar
är inte jättenoga med esd, har dock aldrig förstört något vid ihopbyggnation men använder självklart esd om så önskas

en bra sak kan vara att man kommer överens innan om vem som har ansvaret om nåot skulle gå sönder osv så att allt sådant är kristallklart innan byggnation påbörjas

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk

Även jag ställer upp om det är någon som behöver hjälp i mitt området.
Finns i Strängnäs, med omnejd, dvs allt från Enköping, Södertälje, Eskilstuna m.m

Kan bistå med att välja ut komponenter, montering och även felsökning i allmänhet om de är någon i närheten som skulle ha problem med något inom dator/teknik.

Är noggrann med ESD och innehar eget armband

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk

Gillar grundidén starkt.

Tänk om vi får minst en medlem från varje stad i Sverige som är villiga att hjälpa till. Det skulle vara häftigt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

även jag ställer upp bor i sala har byggt ihop en del datorer genom åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Stämmer detta fortfarande? Tar i så fall bort honom, tack för att du tar upp det!

Har nu äntligen uppdaterat listan igen, helt otroligt att så många vill hjälpa till!
Att göra framöver:
* Länk till varje post (har redan börjat göra detta)
* Sortera listan efter städer, förslag på detta?
* Önskemål?

Tack till Tedwallpro för att han hörde av sig om tråden!

Han verkar inte vara avstängd längre. Så han fick nog bara en kort semester efter någon spydig kommentar i forumet.

Jo sortera listan efter städer. Anmälningsdatum ser man om man läser personens post, att sortera på anmälningsdatum ger inte så mycket

Permalänk
Medlem

Ställer gärna upp bor i Kumla och kan hålla mig inom Örebro-Kumla-Hallsberg kommunerna.

Permalänk
Medlem

byggde min första idag, 7850, FX, Bitfenix shinobi.
Gick hur bra som helst! vi skiljdes båda mycket nöjda!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

Lägger till mig i listan för Datorbygge för Göteborg och det i de centrala delarna. Byggt ett antal datorer och har varit med i Inets datorbyggartävlig för ett antal år sedan som jag dessutom gjorde väldigt bra. Allt utom vattenkylning om du inte är villig att ha ditt system som testsystem :).

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

Kan hjälpa till. Finns i Mölndal och har byggt otaliga burkar sen mitten av 90-talet.

Jag kan även utföra reparationer på laptops som exempelvis moderkorts eller skärmbyte, dock mot en smärre muta

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Fenix, det andra du skrev e lite onödigt i denna tråden iallafall.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Skrivet av SuperMupster:

Jag kan bistå med hjälp till den som befinner sig i sundsvall nu under sommaren fram till mitten på augusti, sedan är det i skellefteå som jag finns

Jag gick teknik it /nätverk på gymnaiset och pluggar numera nätverk på Ltu (Luleå tekniska universitet)
har byggt ihop och byggt om min egna dator ett par gånger, hjälp ett antal polare med deras burkar
är inte jättenoga med esd, har dock aldrig förstört något vid ihopbyggnation men använder självklart esd om så önskas

en bra sak kan vara att man kommer överens innan om vem som har ansvaret om nåot skulle gå sönder osv så att allt sådant är kristallklart innan byggnation påbörjas

finns det garanti på sakerna så är det lugnt men blir det fysiska skador gjorda av han som bygger så skall han stå för ansvaret, då det inte går andvända garantin på fysiska skador, om det visas.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon136857:

Lägg till mig också, Rönninge (Stockholm).

Bra datorvana och kabeldragningsfetischist, bygger snyggt!

En till rönningebo? Ha awesome.

TS lägg till felsökning på mig av enkel sort