Vilken grafikorts kylare är tystast?

Permalänk
Medlem

Vilken grafikorts kylare är tystast?

Hej, jag undrar vilken kylare till grafikort som är tystast i dagsläget? Asus DC2 eller MSis Twin frozr? Har på plan att snart köpa ett kort men har inte bestämt mig på modell än (Antingen ett 680 eller ett 7970, kan även tänka mig ett 670 eller 7950). Ska bygga en tyst rigg i ett Fortress 2 chassi.

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Nästan helt säker på att Asus kylaren är tystast

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Gigabytes Windforce är ju ganska tyst med. Hur tyst jämfört med dom andra vet jag dock inte

Permalänk
Medlem

6990 MED REFERENS ELLER 480 MED REFERENS FFS!

Näh, men asus CU2 kylare och Twin Frozr kylaren tenderar att vara de tystaste, men också de dyraste

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Enligt Sweclockers testet på 680 så var väl TF3 snäppet tystare än DC2. Sen var väl asus lite mer klockvänligt, så ja, om du skall ha ett 680 så tyst som möjligt så är det väl TF3 som gäller.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hej, jag undrar vilken kylare till grafikort som är tystast i dagsläget? Asus DC2 eller MSis Twin frozr? Har på plan att snart köpa ett kort men har inte bestämt mig på modell än (Antingen ett 680 eller ett 7970, kan även tänka mig ett 670 eller 7950). Ska bygga en tyst rigg i ett Fortress 2 chassi.

Sägs att Twin Frozr III är den tystaste för 680 iaf, enligt sweclockers. Äger ett 560Ti med en sådan kylare, den är bra tyst, speciellt efter att man gör en egen fläktkurva.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Enligt Sweclockers testet på 680 så var väl TF3 snäppet tystare än DC2. Sen var väl asus lite mer klockvänligt, så ja, om du skall ha ett 680 så tyst som möjligt så är det väl TF3 som gäller.

Skrivet av Deaflong:

Sägs att Twin Frozr III är den tystaste för 680 iaf, enligt sweclockers. Äger ett 560Ti med en sådan kylare, den är bra tyst, speciellt efter att man gör en egen fläktkurva.

Nej.

Skillnaderna är minimala. Personligen så känns det som att Gigabytes och Asus har ett bättre ljud då MSI:s har 2 mindre fläktar

Permalänk
Medlem

När det skiljer sig så pass minimalt så blir det nog den en TF3 kylare för att den är mindre.. har på planer att sätta in ett ljudkort i riggen, men fins säkert moderkort som är stora nog för att få plats med en DC2 och ett ljudkort med..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!