Nå...!......äter ni nypotatis, matjesill och gräddfil midsommarafton?

Permalänk
Medlem

Nå...!......äter ni nypotatis, matjesill och gräddfil midsommarafton?

Och nubbe så klart!

Permalänk
Medlem

Njet. Fast lilla nubben slinker väl ner. Jobbar hela helgen och så är man vegetarian, men tja sådär i övrigt...

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk

Vad annars? Sedan brukar vi komplettera med fler inlagda sillsorter. Det finns även folk kompletterar med surströmming, men det kan kvitta för min del.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Ja.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Senapssill, köttbullar, färskpotatis och lit bärsa räcker för min del.
Det är riktigt fin mat det...skulle man kunna bju en kung på!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Entusiast

Självklart men tycker inte om matjes så äter annan inlagd sill istället. Helst morsans egna sillar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Man har nyss lärt sig tycka om sill efter lång inlärning, ioma barndomen bestod av potatis doppad i sillake. Nubben byts ut mot mjölk. Skål, ala.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Sill i alla dess former => munorgasm!
Nubben ställer jag mig dock tveksam inför, dricker den mest så att ingen misstänker att mina manlighetspoäng skulle vara < 9000

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Sill i alla dess former => munorgasm!
Nubben ställer jag mig dock tveksam inför, dricker den mest så att ingen misstänker att mina manlighetspoäng skulle vara < 9000

Det är manligt att falla för grupptrycket

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Helt klart! Vill du fira midsommar med mig, mjölk låter ganska mysigt faktiskt

Permalänk

Nypotatis med mycket dill och en rejäl klick smör ackompanjerat av Abbas Bohusmatjes, gräddfil och gräslök. Till detta serveras troligen någon form av lageröl samt Hallands Fläder.

Permalänk
Medlem

Sill i alla dess former är underbart. Ni som är tveksam till nubbe bör testa Ålborgs Jubileumsakvavit. Den ska helst legat i frysen så länge att den blir "trög" att hälla upp, underbart gott ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Nå...!......äter ni nypotatis, matjesill och gräddfil midsommarafton?
På det så svarar jag, "Ja".

Nubbe är ett måste, även om det smakar helvete om jag får säga mitt. Men ner, ..det går den ändå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nypotäter e gôtt!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Såklart, fast föredrar vanlig grädde över gräddfil, samt gärna lite fler olika sillsorter!

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Fast om jag ska vara ärlig så tar jaq ingen nubbe till maten;D Men senare på kvällen så.....

Permalänk

nix, brukar käka räkor och kräftor i mängder.
resten i min familj som jag brukar fira med käkar det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Själv blir det troligtvis en fin köttbit som ska grillas, stekt potatis, sallad och någon god dressing till. Och så klart Coca-Cola och en god efterrätt

Permalänk
Medlem

Färskpotatis med gräddfil (i vilken det blandas gräslök, salt och lite svartpeppar) är ett måste. Sillen går visserligen ned, men jag ersätter den gärna med en köttbit, exempelvis en bit vinmarinerad kassler. En skål jordgubbar med grädde hör också till.

Nubben har jag inget emot, men den har aldrig blivit tradition för mig...däremot måste det finnas ett par kalla öl till maten.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Man kan inte bli annat än hungrig när man läser här;)

Permalänk
Medlem

Nej nej, här äts dopp-i-kopp på sommaren, nypotatis som doppas i smällt smör med lök, nom nom.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Nej nej, här äts dopp-i-kopp på sommaren, nypotatis som doppas i smällt smör med lök, nom nom.

Med Rönnbäcks inlagda sill! Det vattnas i munnen!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Med Rönnbäcks inlagda sill! Det vattnas i munnen!

Sluta nu, inge sånt där från vattnet

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Sill o potatis + en jävla massa brännvin ÄR ju "Midsommar"!! =D

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Skrivet av Noxxer:

Sill o potatis + en jävla massa brännvin ÄR ju "Midsommar"!! =D

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Börjar dagen med silllunch.Matje & Inlagdsill gräddfil +gräslök & nypotatis samt ägghalvor. Hårt tunnbröd med västerbottensost. Kall öl och snaps. Efter maten en stor bit gräddtårta med jordgubbar:) På eftermiddagen grillparty med jobbarpolarna nere vid sjökanten.Marinerad entrecote med färsk potatissallad. Massor av kall öl & ett bra rödtjut:) Eventuellt en bra Singel Malt senare på kvällen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Sill=äckligt;)

Det andra är gott

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Blir en romantisk middag med tjejen, då vi firar våran årsdag på midsommar. Ingen fisk eller något sådant här tyvärr.
Istället blir det en trerätters med; Grillad Halloumi, Grillad Käsekrainer med sommarsallad, och hemmagjord maräng och jordgubbstårta.
Detta sköljs ner med Äppelvin och vatten.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Äter nypotatis med gräslök, dill och smör. Sillen har jag aldrig fått smak för D:

> stolt mjölk drickare <

haha vafan

Permalänk
Medlem

ingen fisk i min munn, dom skall man "leka" med eller ha i akvariet.
Resten går bra dock

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds