Permalänk
Medlem

Klippa av 2 pin på PCI-E, Snabb fråga

Hej, sitter här och sleevar mitt nätagg för första gången, behöver lite snabbt veta vad jag ska göra med dessa 2 pins, är det bara att klippa av dem`?

Permalänk

Bara klippa av dem om du inte vill ha dem, kom ihåg att isolera dem bra bara!

Permalänk

Alltså INTE slicka på kabeln efteråt!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att ha om du nån gång kommer att köpa ett grafikkort som behöver 6+2, tänk på det

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hehe, plåster på tummen redan?

Permalänk
Sötast

De där två extra kommer du mest troligt att använda nästa gång du köper ett nytt grafikkort, vore lite onödigt att stympa kabeln

Permalänk
Medlem

Men jag vet inte hur jag ska sleeva den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Men jag vet inte hur jag ska sleeva den...

och du kan inte låta den vara som den är?
Är riktigt segt om du vill uppgradera i framtiden.

Permalänk
Medlem

Men en 6+2 kabel är väll ändå bara en 6 kabel bara att det ska se snyggare ut? Menar istället för en 6+2 så kan man väll köra en åtta istället?

Man kan inte klippa av den då och spara den sedan om man behöver den igen så tar man bara och skalar båda ändarna och tvinnar ihop och löder lite sedan krympslang över lödningen och sedan över med lite sleeve och krympslang?

TS: Bara att plocka bort kabeln från dem två stiften och köra på en liten 2cm sleeve och lite krympslang i båda ändar? Alternativt skita i den och bara stripa upp den under dem sleevade sen när den sitter på graffekortet?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Slutade med att den gick av iallafall, första gången jag sleevar, fick klart 4 sladdar på över 5 timmar, de med dubbla på tänkte inte gå in och stanna i kontakten, testade lite och tillslut lossnade pci-e stiftet i hållaren, samt en av de andra sladdarna inte kunde gå in med krympslang på.
Fick den där konstiga känslan när något går fel som jag inte vet hur man fixar

en bild, stort misslyckande....

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så att jag ersatte den kabeln, dvs det är i ena änden 1 pin och i andra änden 2st pin?

Ersatte kabeln med en som hade vars en pin på varje sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hej, sitter här och sleevar mitt nätagg för första gången, behöver lite snabbt veta vad jag ska göra med dessa 2 pins, är det bara att klippa av dem`?

http://img707.imageshack.us/img707/5264/img9609u.jpg

Japp, desssa går att klippa av, men gör det noga isf, ta bort kabeln från kontakten och klipp så nära pinen det går
Hur ser det ut på kontakten till nätagget?