(DayZ) Vad krävs för att någon ingame ska dö egentligen?

Permalänk
Medlem

(DayZ) Vad krävs för att någon ingame ska dö egentligen?

Tjenare

Dog en väldigt obehaglig död innan idag. Min polare blev skjuten och dödad av en kille i flight tower i Balota Airstrip, bestämmde mig därför för att blåsa huvudet av denna kille, när jag ändå var i närheten. Satt och campade utanför i skogen och skulle skjuta han med min ljuddämpade MP5SD6. Blev otålig så smög mig in i tornet. Hörde då hur han satt och åt där uppe, så smög upp. Där såg jag 2 lik, samt han som satt med ryggen mot mig. Tömde snabbt HELA magasinet på 30 kulor i ryggen på honom. Men han dog inte! Han vände sig om och drog 2-3 skott med sin soft air gun aka Makarov och jag dog.

Seriöst? Är MP5SD6 verkligen så här svag, eller vad hände? Säker på att jag träffade iaf 95% av alla kulor, eftersom jag körde burst, och han var bara 2m från mig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

"Dog en väldigt obehaglig död innan idag." Detta och trådnamnet gjorde mig otroligt förvirrad tills jag såg forumsdelen "Arma"... hehe
Det krävs olika mycket beroende på vart du träffar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Du missade alla dina skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

"Dog en väldigt obehaglig död innan idag." Detta och trådnamnet gjorde mig otroligt förvirrad tills jag såg forumsdelen "Arma"... hehe
Det krävs olika mycket beroende på vart du träffar.

Samma här, blev lite chockad

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Shadow: hahha

Siktade mitt i ryggen. Känns inte som att jag missar på 2m då

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Även jag blev förvirrad, men jag fick ett gott skratt :D.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

denna tråd borde ha ett nytt namn. tankarna flög runt en blodtörstig mördare på sweclockers (som även har dött ett antal gånger), innan jag fick se vilken del av forumet tråden låg i...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Shadow: hahha

Siktade mitt i ryggen. Känns inte som att jag missar på 2m då

Nja borde du inte men modden är i Alpha och är online, det finns ghosting / lite lag mellan spelarna. Antagligen otur

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ja, det kan bli lite konstigt ibland

Kanske är bäst att någon mod byter rubrik

Känns väldigt frygt om det skulle vara lagg, men bara att acceptera i guess...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Har också varit med om liknande, sköt nästan två magasin med winchester skott i bröst/huvud på en snubbe, såg att han blödde, men ramlade inte ihop, så fortsatte skjuta, och han stod mestadels stilla.

Han hade varit aggressiv innan, och nästan skjutit ihjäl mig i en kyrka precis innan, så var bestämd om att han måste dödas, även om han för tillfället verkade lite afk, men tog både tid och ammunition innan han föll ihop, skitskumt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Lagg, dvs egentligen sköt han ihjäl dig först även om det såg annorlunda ut för dig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Lagg, dvs egentligen sköt han ihjäl dig först även om det såg annorlunda ut för dig.

Korrekt, detta har hänt mig med och som Shrudder förklarar det har jag upplevt det. Alltså inte han eller "jag" som laggar utan servern som gör det, det handlar nästan bara om vem som har mest tur i sådana dueller.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk

Jag tycker det bästa sättet är att låta folk blöda ihjäl........
....
....
...

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

joina inte tomma amerikanska servrar med 200ms ping och 100~sekunders desync
Så kanske det går lite bättre för er.

Permalänk

Haha, vilken jävla rubrik!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

JAg har varit med om liknande saker många gånger. En gång var jag ungefär 3-4m ifrån en kille i en buske såg en kille kommer smygande satte sig inte lång ifrån mig och kollade i en kropp. Jag satte in 20 skott med m4 SD in i hans rygg. Han vänder sig om och sätter 1 kula med m1911 rakt in i busken och jag dog. Dock den skummaste var när jag sniprade med m107. Jag sköt en kille från 300m håll med 3 kulor av m107 alla 3 träffade då jag såg blodet spruta men han dog inte av någon av dom utan sprang bakom ett hus och sedan såg jag ej honom något mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

JAg har varit med om liknande saker många gånger. En gång var jag ungefär 3-4m ifrån en kille i en buske såg en kille kommer smygande satte sig inte lång ifrån mig och kollade i en kropp. Jag satte in 20 skott med m4 SD in i hans rygg. Han vänder sig om och sätter 1 kula med m1911 rakt in i busken och jag dog. Dock den skummaste var när jag sniprade med m107. Jag sköt en kille från 300m håll med 3 kulor av m107 alla 3 träffade då jag såg blodet spruta men han dog inte av någon av dom utan sprang bakom ett hus och sedan såg jag ej honom något mer.

Måste varit lagg så du såg blodet innan honom typ. Han du sköt med m107 dog säkert men hann runt hörnet pga av lagg sen kanske dödsmeddelanden var disablade och kroppar försvinner osv. Massa buggar som orsakar sånt här.
Annars så dör folk alltid av m107 oavsett var man träffar eller avstånd, jag har ca 50+ player kills med m107 och har aldrig varit med om att någon inte instadött av en träff.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA! Fattade ingenting innan jag såg att det var ArmA du snackade om XD

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel ändrad*

Heh, tänk gärna på att vara lite mer tydlig i rubrikerna nästa gång.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av cracko:

Måste varit lagg så du såg blodet innan honom typ. Han du sköt med m107 dog säkert men hann runt hörnet pga av lagg sen kanske dödsmeddelanden var disablade och kroppar försvinner osv. Massa buggar som orsakar sånt här.
Annars så dör folk alltid av m107 oavsett var man träffar eller avstånd, jag har ca 50+ player kills med m107 och har aldrig varit med om att någon inte instadött av en träff.

Det är på, på våran server så man ser när folk dör sen fick jag ingen murder count heller plus ingen kropp var där bakom:P

Grejen är att alla har dött av 1 skott förut även om jag skjuter dom i foten. Men han ville ej dö.

Permalänk
Medlem

Finns det mer eller mindre bra servrar man kan välja att joina?
Exempelvis servrar där det är lite koll så inga Aimbots etc kan härja fritt...där det uppskattas med lite "fair play" ( läs inte krambjörn utan vapen nu utan Fair play ) samt där det är minimalt med serverlagg eller dålig prestanda?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Finns det mer eller mindre bra servrar man kan välja att joina?
Exempelvis servrar där det är lite koll så inga Aimbots etc kan härja fritt...där det uppskattas med lite "fair play" ( läs inte krambjörn utan vapen nu utan Fair play ) samt där det är minimalt med serverlagg eller dålig prestanda?

Alla servrar som kör med Battle Eye aktiverat (vilket alla måste), är lika säkra som jag förstått det.

SE 4 och SE 6 brukar jag köra på ofta, väldigt stabilt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tappar man inte suget till viss del om man samlat på sig en massa bra saker...har skoj och utforskar MEN blir dödad av ett DC eller att servern flippar till? Vet inte om man kan spara utrustning i läger eller tält etc för att hämta upp efter man dött...men kan tänka mig att det skulle iaf kunna eleminera lite irritation om man dött av annat än en spelare eller Zombie.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Skrivet av Nompario:

Tappar man inte suget till viss del om man samlat på sig en massa bra saker...har skoj och utforskar MEN blir dödad av ett DC eller att servern flippar till? Vet inte om man kan spara utrustning i läger eller tält etc för att hämta upp efter man dött...men kan tänka mig att det skulle iaf kunna eleminera lite irritation om man dött av annat än en spelare eller Zombie.

Nja, jag tycker att det är själva jakten på bra saker som är det roliga. Känslan när man drar sig tillbaka i skogen med ett bra vapen efter att ha framgångsrikt raidat typ ett airfield är ju så sjukt tillfredsställande. När du har allt det fina är man mest rädd för att någon ska skjuta en hela tiden, nästan jobbigt att spela för man vet att man snart kommer förlora allt.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är roligast när man just spawnat, bra gear medför bara ångest haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det är ju superbt att det inte är någon evighets-livslängd på spelarna ja för då blir det inte heller någon som i slutändan sitter där med en hangar med kärnvapen och trimmad fällkniv, men det jag fastnar på är tankarna om server-lag eller dem man läser om som uppför sig som en såndär brun påse som läggs brinnande på folks trappor under halloween.

Det finns ingen konsekvens av att döda någon...än. Tror ni att det kommer balanseras in på något sätt? Exempelvis att de som kutar runt och dödar folk för nöjes skull får banditstämpel eller någon form utav konsekvens alls?

Permadeath ok...men någonstans slutar själva spelet och ett trackaserings-system tar vid. Brydde sig ingen skulle väl inte admins ha banlists eller anstränga sig för att stänga av vissa spelare...så det FINNS trots allt en gyllene gräns. Frågan är väl mest hur den ska dras för att få så mycket balans som möjligt.

För att vara en Alpha så är det väl god tid kvar att hända saker på.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Tror Rocket sagt att han vill att folk ska få döda varandra som man vill, utan konsekvenser. Men personligen så gillade jag att alla banditer fick speciella kläder

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tjenare

Dog en väldigt obehaglig död innan idag. Min polare blev skjuten och dödad av en kille i flight tower i Balota Airstrip, bestämmde mig därför för att blåsa huvudet av denna kille, när jag ändå var i närheten. Satt och campade utanför i skogen och skulle skjuta han med min ljuddämpade MP5SD6. Blev otålig så smög mig in i tornet. Hörde då hur han satt och åt där uppe, så smög upp. Där såg jag 2 lik, samt han som satt med ryggen mot mig. Tömde snabbt HELA magasinet på 30 kulor i ryggen på honom. Men han dog inte! Han vände sig om och drog 2-3 skott med sin soft air gun aka Makarov och jag dog.

Seriöst? Är MP5SD6 verkligen så här svag, eller vad hände? Säker på att jag träffade iaf 95% av alla kulor, eftersom jag körde burst, och han var bara 2m från mig.

HAHAHA No fence men på det sättet du skrev så trodde jag du menade IRL och ja bah what the fuck xD