Permalänk
Medlem

Rövsvett och du

Halloj!
Är det någon som har tips för hur man får bukt på ovanstående? Har sån sjuk svettning i de nedre regionerna speciellr nu på sommaren. Jobbar inom hotell och restaurang där det är skitvarmt...

Någon som har några tips eller fina huskurer för att få bukt på det här?! Är jag ensam med det här problemet??

Tackar för svar!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd

Köp Absolut torr och dra på över röven? Alla har rövsvett men kanske inte så mycket att det är ett problem.
Som sagt, duscha, dra på absolut torr över natten (om man svettas mycket så ska man dra på en gång till nästa kväll) sen kommer du vara svettfri i ca en vecka sen är det bara dra på med nytt.

Permalänk
Medlem

Packa toapapper i kallingarna det funkar för mig. Det är även en stor fördel mer rövhår så raka inte röven.

Permalänk
Medlem

TS, lämpligt nick

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmoduck:

Köp Absolut torr och dra på över röven? Alla har rövsvett men kanske inte så mycket att det är ett problem.
Som sagt, duscha, dra på absolut torr över natten (om man svettas mycket så ska man dra på en gång till nästa kväll) sen kommer du vara svettfri i ca en vecka sen är det bara dra på med nytt.

Vet du hur det funkar med det på röven? Det är väl iofs nästan som under armarna men ändå.

Skrivet av Robeliboban:

Packa toapapper i kallingarna det funkar för mig. Det är även en stor fördel mer rövhår så raka inte röven.

Haha, blir det inte jävligt irriterande med det? Låter det inte när papperet gnids mot byxorna?

Skrivet av A7X:

TS, lämpligt nick

Hehe, ja det kan man kanske tycka

Det finns inga kalsonger som "andas" bra? Ingen som har koll ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pantsoff:

Vet du hur det funkar med det på röven?

Har aldrig behövt använda det på röven så kan inte svara men det är som du säger att det bör vara som under armarna, fötterna, händerna och ansiktet så det borde inte vara några problem. Det är bara köpa och testa, funkar det så funkar det annars så är det ju inte så många slantar som du blir av med om det inte funkar så det är nog värt ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det finns inga kalsonger som "andas" bra? Ingen som har koll ?

Bör väl bli absolut bäst "ventilation" utan kalsonger.....

Liksom, ska man göra något, ska man göra det ordentligt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Bör väl bli absolut bäst "ventilation" utan kalsonger.....

Liksom, ska man göra något, ska man göra det ordentligt!

Haha kan ju intr springa runt på jobbet utan kalsongen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Haha kan ju intr springa runt på jobbet utan kalsongen

Vad dom andra inte vet, har dom inte ont av, eller hur?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det verkligen är kallingarna som är problemet. Kanske du ska fixa ännu mer tajta kallingar så det inte rinner ner från ryggen?

Permalänk
Medlem

Free willy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det finns inga kalsonger som "andas" bra? Ingen som har koll ?

det finns kalsonger i funktions material, uppsök din närmaste sportbutiken så hittar du dem, funkar kanon när man löptränar mm.

Permalänk
Medlem

Det jävliga är ju att sitta ner samtidigt som det är varmt och gött. Då är det klippt.

Permalänk
Medlem

Duschar man inte varje dag efter man bajsat så har man rövsvett och det får man bara när man inte sköter sin hygien så se till att duscha lite oftare, orsaken är bajsresterna som är kvar mellan skinkorna torkar in och skapar bakterier, bakterierna skapar lukten och svetten mellan skinkorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Duschar man inte varje dag efter man bajsat så har man rövsvett och det får man bara när man inte sköter sin hygien så se till att duscha lite oftare, orsaken är bajsresterna som är kvar mellan skinkorna torkar in och skapar bakterier, bakterierna skapar lukten och svetten mellan skinkorna.

Skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Duschar man inte varje dag efter man bajsat så har man rövsvett och det får man bara när man inte sköter sin hygien så se till att duscha lite oftare, orsaken är bajsresterna som är kvar mellan skinkorna torkar in och skapar bakterier, bakterierna skapar lukten och svetten mellan skinkorna.

Om man inte använder deodorant under armarna så börjar det lukta, varför gör det det? har man bajs där också?

Permalänk
Medlem

Svett i sig luktar ju ingenting. Det är väl när bakterier har varit där det.börjar lukta?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd

Enligt min idrottslärare på gymnasiet börjar svetten lukta först efter ca 6 timmar, kan vara mer eller mindre beroende på person. Vet dock ej om det stämmer men låter vettigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gizmoduck:

Enligt min idrottslärare på gymnasiet börjar svetten lukta först efter ca 6 timmar, kan vara mer eller mindre beroende på person. Vet dock ej om det stämmer men låter vettigt.

Det beror helt på person och hur mycket du dricker

Permalänk
Medlem

Absolut torr funkar bäst. Om du finner dig själv dreglandes någon dag så dra ett varv på tungan också.

Använd inte på tungan, jag provade...

Dold text
Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Om man inte använder deodorant under armarna så börjar det lukta, varför gör det det? har man bajs där också?

Svett och dess lukt som följer skapas av bakterietillväxt, luktar du skit mellan skinkorna med svett är du skitig punkt slut.

Permalänk

Se till att vara i god fysisk form är mitt råd, problemet med fett är att det blir en värmande lager.
Annars finns det kläder av olika kvalitet, bomull är t.ex. jättebra att använda som en tvättsvamp och folk som har problem med rövsvett bör använda annat material. Vilket vet jag inte, men det finns säkerligen bra underkläder att köpa på sportbutiker, precis som det finns bättre och sämre sockar.
En artikel om bra underkläder: http://www.utemagasinet.se/artiklar/artiklar/20100604/guide-t...

Om man kan härda kroppen och vänja sig med basta är jag tveksam till, men det är något som jag skulle pröva. Sedan är bastu så förbaskat gött ändå..
Sedan är TS inte ensam om problemet, jag var på ett gym för några år sedan där jag körde spinning. I alla fall en fin primadonna satt precis bakom en man som cyklade som en galning och svettades inte inte en droppe på hela kroppen förutom ett enda ställe. Det luktade säkerligen inte, men hon gick därifrån...

Sedan att hindra kroppen att svettas tror jag inte är så lämpligt, bättre är att istället se till så att kroppen ej behöver svettas mer.

Angående lukt så har jag flera gånger hört att man ej luktar före x antal timmar, men likaväl har jag sett många exempel på att detta påstående inte alls stämmer. Där vederbörande t.ex. med nytvättade kläder och nyduschat redan börjar lukta efter 1 timma konstant löpning.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Likvid:

Duschar man inte varje dag efter man bajsat så har man rövsvett och det får man bara när man inte sköter sin hygien så se till att duscha lite oftare, orsaken är bajsresterna som är kvar mellan skinkorna torkar in och skapar bakterier, bakterierna skapar lukten och svetten mellan skinkorna.

Du måste skilja på rövsvett och rövsmör. Det du beskriver är rövsmör. Börjar det lukta bajs är det ganska enkelt pga. dålig hygien. Faktisk är toapapper rätt värdelöst då det aldrig blir helt rent. Finns många länder där man inte ens använder toapapper. Istället är det bidé eller detta som gäller:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du måste skilja på rövsvett och rövsmör. Det du beskriver är rövsmör. Börjar det lukta bajs är det ganska enkelt pga. dålig hygien. Faktisk är toapapper rätt värdelöst då det aldrig blir helt rent. Finns många länder där man inte ens använder toapapper. Istället är det bidé eller detta som gäller:

http://www.csmngt.com/400spray.jpg

Fast är inte orsaken oftast dåliga toalettledningar och brist på papper som de har såna toaletter? Där de på de exklusiva hotellen har toalettpapper för turister. Jag tänker främst på thailand.

Sedan visst blir man inte så ren med toalett papper, men för de flesta så blir de tillräckligt rena så att de ej upplever något problem. Har man mycket svett där bak, såvisst är det ej dumt att göra sig renare. Man kan ju vara olika noggrann med vanligt tolaettpapper också, där vissa tvålar in sig mer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bud_bundy:

Fast är inte orsaken oftast dåliga toalettledningar och brist på papper som de har såna toaletter? Där de på de exklusiva hotellen har toalettpapper för turister. Jag tänker främst på thailand.

Sedan visst blir man inte så ren med toalett papper, men för de flesta så blir de tillräckligt rena så att de ej upplever något problem. Har man mycket svett där bak, såvisst är det ej dumt att göra sig renare. Man kan ju vara olika noggrann med vanligt tolaettpapper också, där vissa tvålar in sig mer.

Jojo, menade bara att det fungerar bra utan toapapper. Thailänderna ska dock lära sig att en hink med vatten bredvid toan inte är ok

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Fast är inte orsaken oftast dåliga toalettledningar och brist på papper som de har såna toaletter? Där de på de exklusiva hotellen har toalettpapper för turister. Jag tänker främst på thailand.

Kan det inte vara så att de vet om turisternas vanor "hemmavid" och erbjuder sådana toaletter till dom för att få de att trivas bättre? Har dock själv aldrig sett annat än vanlig toa (och ev. nån bidé i nått badrum som ej renoverats de senaste 30 åren) alternativt utedass.

Annars så kan annat än bomullskalsonger rekommenderas. Rent generellt så om det är varmt tycker jag man kan skippa bomull helt. Jeans blir varmt det med. Tänk också på vad det är för något man sitter på, om det är en tjock kudde så blir det så klart lite mer instängt än om man sitter på en trästol utan dyna t.ex.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nightcrawl:

Kan det inte vara så att de vet om turisternas vanor "hemmavid" och erbjuder sådana toaletter till dom för att få de att trivas bättre? Har dock själv aldrig sett annat än vanlig toa (och ev. nån bidé i nått badrum som ej renoverats de senaste 30 åren) alternativt utedass.

Givetvis är det pga. turister.

Toa i Thailand:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem