Fredagspanelen 39: Allt från Computex, Windows 8 och straffskatt på IE

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 39: Allt från Computex, Windows 8 och straffskatt på IE

Det blir ett minst sagt fullspäckat avsnitt av Fredagspanelen när Jonas och Emil sammanfattar årets Computex i Taiwan och dessutom går igenom de senaste veckornas nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Perfekt uppladdning inför Sverige - England!

Vårt fotbollslag tog aldrig en titt på Fredagspanelen innan avspark vilket kostade segern(Bara Olof Mellberg var smart nog)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Observera att Youtube fortfarande bearbetar videon, 720p kommer så snart servrarna hinner med.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Mysigt!
Btw, 10000 subs

Permalänk
Medlem

YES äntligen går snabbt med fiber också

Permalänk
Sötast

Reklam av energidryck?

Permalänk

:'( har ni en pajj pixl eller har någon pajjat bakgrunden... är det bara jag som stör mig på den? precic brevid Jonas Huvud
/döda pixlar är värre än migrän

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Observera att Youtube fortfarande bearbetar videon, 720p kommer så snart servrarna hinner med.

Phu, blev lite orolig ett tag faktisk väntar tills 720P är klar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Observera att Youtube fortfarande bearbetar videon, 720p kommer så snart servrarna hinner med.

Dumpa youtube. Gå över till http://vimeo.com/

Permalänk
Medlem

720p verkar klar då jag tankar den ett par MB/s

Blir perfekt att se när jag fixat klart maten \o/

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Gött att kolla på när man dricker kall cola, synd man inte hade marabou också

Permalänk
Medlem

Fantastiskt humorfylld inledning som passar perfekt till fredagkvälls ölen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

En fredagsspecial om trenden/utvecklingen mot allt mindre prestanda datorer vore inte helt fel, mATX verkar ha blivit relativt vanligt och Mini ITX blir allt mer mainstream.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

Alltid trevligt med en fredagspanel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus.klang:

:'( har ni en pajj pixl eller har någon pajjat bakgrunden... är det bara jag som stör mig på den? precic brevid Jonas Huvud
/döda pixlar är värre än migrän

Trodde först att det var min skärm

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Alltid trevligt med fredagspanel! Perfekt med en sammanfattning av mässans högpunkter också

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Bara att tejpa över burken! Eller en kopp?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Så ni menar att man kan få tillbaka sina pengar för sitt 520 utan att lämna tillbaka det?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Trodde först att det var min skärm

samma här, sånt kan riktigt skrämma upp en

Permalänk
Medlem

Om ni ska dricka Pk då och vill dölja det då kan ni ju ta kaffe kopp ni behöver ju inte ta ett glass och hälla upp det i

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jonas & Emil: En ide är att använda (vad jag anar att ni har på redaktionen/testlabbet) kaffe koppar med "SweClockers.com"-logga?

Permalänk

Problem med kameran eller hur uppkommer den här fläcken? Till vänster om Jonas där.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Skit i fotbolls EM, fredagspanelen 4 life

Permalänk

Ni får göra ett "Skin" med SweC loggan som ni sätter runtom PK burkarna tillsvidare

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Blommen-:

Problem med kameran eller hur uppkommer den här fläcken? Till vänster om Jonas där.
http://2.imgland.net/NOZ5fi.png

Är det bara jag eller är det fler som inte Ser någon fläck?

Edit: Ja, nu ser jag. En vit fläck. Vad jag kan se så försvinner den när Jonas flyttar huvudet "över" fläcken. Tror det är på väggen som fläcken sitter.

Permalänk
Skrivet av devdel:

Är det bara jag eller är det fler som inte Ser någon fläck?

Edit: Ja, nu ser jag. En vit fläck. Vad jag kan se så försvinner den när Jonas flyttar huvudet "över" fläcken. Tror det är på väggen som fläcken sitter.

Jag har svårt att se den, för mig är fläcken på jonas när han flyttar sig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Äntligen fan vet jag vad det är Jonas har tatuerat på armen. Insåg aldrig riktigt vad det var, men kände igen det. Under Jonas sarkastiska "Jag har ju protoss tatuerat på armen" så slog det mig att det ju självklart var alliance starbird. Har ju fan växt upp på Star Wars, skäms lite över att jag inte insåg vad det var direkt.

Permalänk
Medlem

Som vanligt jättebra. Hoppas ni upplevde Asien på rätt sätt LOL

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Medlem
Permalänk

Mycket trevlig Fredagspanel det tackar man för.

Måste hålla med Emil när det gäller Macbook Pro 13" förstår inte hur Apple har tänkt när det gäller 1280 x 800 upplösningen, det skulle skulle ju sitta som hand i handske att få en högre upplösning på denna eminenta bärbara dator verkar hel korkat att inte uppdatera skärmen och innan jag blir ihjälslagen av alla Apple fanboys så kan jag säga att jag har haft ett antal Macs i mitt liv, mycket bra arbetsdatorer överlag, lite dyra och tyvärr har en del gått sönder för mig (måndags ex kanske) men annars mycket nöjd.

När det gäller spel så kolla upp dessa: Watch Dogs, Metro: Last Light & The Last of Us (tror tyvärr inte detta kommer till PC) såg väldigt intressant ut på E3 i år.