Permalänk
Medlem

30 år. lvl 40 monk inte tröttnat än men tror jag kommer lira sporadiskt några månader, sen lägga av helt, sen spela några månader igen när det kommer en expansion...

Permalänk
Medlem

22, "klarat" spelet om det är det man ska kalla det, spelat typ 300 timmar och känns ganska trisst nu att spela 10 timmar om dan och inte få nått värt mer än 100k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

22, "klarat" spelet om det är det man ska kalla det, spelat typ 300 timmar och känns ganska trisst nu att spela 10 timmar om dan och inte få nått värt mer än 100k.

Vart farmar du då om du inte får något item värt mer än 100k på 10 timmar? :S
Farmar själv Whimsyshire och iaf vartannat run (ett run tar 30-40 minuter) får man ju nånting som kan säljas för minst 100k oavsett om de gäller en legendary eller bara ett bra magic item.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

33 år. Sjukt trött på eländet nu. Känns precis som D2, fast utan runsystemet som jag gillade. Det funkade väl förr i tiden med samma gamla banor om och om igen, men idag klarar jag inte av sånt. Spelar nu bara med kompisar - co-op är ju oftast kul vad det än är för spel och just D3 verkar många ha köpt så det är väl mest där fördelen ligger. Men som sagt - hjärtligt trött. Kan inte se att jag spelar det om 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

Börjar tyvärr tröttna. MF runs i act 1 är inte så skojj längre
Kör barbar och har fastnat i act 2 inferno.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vart farmar du då om du inte får något item värt mer än 100k på 10 timmar? :S
Farmar själv Whimsyshire och iaf vartannat run (ett run tar 30-40 minuter) får man ju nånting som kan säljas för minst 100k oavsett om de gäller en legendary eller bara ett bra magic item.

Whimseyshire är så jävla dåligt, in med 5 stacks och döda alla packs, öppna alla kistor med 350MF och får bara blått, finns nog inge sämmre ställe sen Act 3 lika värdelöst.

Permalänk
Medlem

20 år, Har tröttnat lite på det, ligger nog mest i att mina kompisar inte kör det lika mycket som jag. Spelar monk och håller på med Act 3 inferno, börjar bli riktigt segt att lira sj då det tar år för mig att döda champions

Permalänk

Har tröttnat på bottar på AH som gör det omöjligt för människor att göra bra deals.
Har tröttnat på sepe eliter som inte går att döda utan tank.
Har tröttnat på det retarderade ekonomisystemet spelet utgår ifrån och hur ostabilt det är.

Spelet är sämst i jämförelse med D1 och D2, men väldigt kul på sina egna grunder. Skaffa perfekt gear på en karaktär och göra samma sak på en ny.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

För min del är jag butter över att Blizzard kapade det roligaste med D2 genom att i princip helt slopa den gigantiska mängd Unique och Set items från D3. Saknar det grymt! Blir fortfarande i extas när jag ser att det droppas något grönt men så är det bara en förbannad bok... ;_; Blir less när jag hör dem älta att man skall fokusera på magic och rare och inte set och Unique. Vafaan! Det var ju själva drivet i D2 att farma satan och hans moster i timmar bara för att få den där kompletterande set-prylen!!

Permalänk

25 år, hardcore Demon Hunter i Act 1 Inferno. Helt tröttnat och kommer troligtvis inte spela en minut till, iallafall inte denna patch. Snacka om antiklimax.

Permalänk
Medlem

Roligt att se de som gnäller trots att de har spelat en massa timmar. Hur många saker ger så många timmars underhållning per krona? Små, bortskämda människor.

Skrivet av salicaceae:

För min del är jag butter över att Blizzard kapade det roligaste med D2 genom att i princip helt slopa den gigantiska mängd Unique och Set items från D3. Saknar det grymt! Blir fortfarande i extas när jag ser att det droppas något grönt men så är det bara en förbannad bok... ;_; Blir less när jag hör dem älta att man skall fokusera på magic och rare och inte set och Unique. Vafaan! Det var ju själva drivet i D2 att farma satan och hans moster i timmar bara för att få den där kompletterande set-prylen!!

Exempelvis hade Diablo 2 16 set när det släpptes. Diablo 3 har 13 sets från mobs och 9 sets från crafting. Jag orkar inte kolla upp hur många legendaries det finns i respektive spel men det är uppenbart så att D3 inte har mindre rakt av.

Blizzard vill heller inte att man ska fokusera på magic items. Därav den kommande buffen av legendaries så de ska bli rakt av bättre än magic. Rares vill de dock ska ha chansen att vara bäst med rätt stats. Det gör dock inte legendaries och sets värdelösa ens innan buffen. En wizard utan 2 legendaries/set items (från en viss lista) kommer inte vara så bra som den kan vara.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Roligt att se de som gnäller trots att de har spelat en massa timmar. Hur många saker ger så många timmars underhållning per krona? Små, bortskämda människor.

Exempelvis hade Diablo 2 16 set när det släpptes. Diablo 3 har 13 sets från mobs och 9 sets från crafting. Jag orkar inte kolla upp hur många legendaries det finns i respektive spel men det är uppenbart så att D3 inte har mindre rakt av.

Blizzard vill heller inte att man ska fokusera på magic items. Därav den kommande buffen av legendaries så de ska bli rakt av bättre än magic. Rares vill de dock ska ha chansen att vara bäst med rätt stats. Det gör dock inte legendaries och sets värdelösa ens innan buffen. En wizard utan 2 legendaries/set items (från en viss lista) kommer inte vara så bra som den kan vara.

Jo, för att D3 har vart ute i en månad. D2 spelade folk i mer än 8 år. Problemet är inte antalet olika items, det är hur man får tillgång till dem. Jag vill inte farma guld för att sedan köpa skiten på AH, det ger ingen tillfredställelse whatsoever. För mig blir patch 1.0.3 make-it-or-break-it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Jo, för att D3 har vart ute i en månad. D2 spelade folk i mer än 8 år. Problemet är inte antalet olika items, det är hur man får tillgång till dem. Jag vill inte farma guld för att sedan köpa skiten på AH, det ger ingen tillfredställelse whatsoever. För mig blir patch 1.0.3 make-it-or-break-it.

Om du inte vill köpa dem, gör då inte det. Hur svårt kan det vara att tänka lite själv och strunta i de modulära delar i spelet man inte gillar? Det är ju bara att man får farma prylar lite längre, men det är ju ändå det Diablo går ut på i slutändan.

Det är för övrigt 1.3 som är på väg och jag tror inte det gör akt 1 enklare, om det var balanseringen du tänkte på. Akt 1 klarade jag med den gear jag fått på Hell, plus något drop under akten. Som ranged är det inte så svårt. Man får bara inte göra för lite skada mot Butcher då han har en enrage timer.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Om du inte vill köpa dem, gör då inte det. Hur svårt kan det vara att tänka lite själv och strunta i de modulära delar i spelet man inte gillar? Det är ju bara att man får farma prylar lite längre, men det är ju ändå det Diablo går ut på i slutändan.

Det är för övrigt 1.3 som är på väg och jag tror inte det gör akt 1 enklare, om det var balanseringen du tänkte på. Akt 1 klarade jag med den gear jag fått på Hell, plus något drop under akten. Som ranged är det inte så svårt. Man får bara inte göra för lite skada mot Butcher då han har en enrage timer.

Det fungerar inte riktigt så i hardcore, Evil Peter, du valsar inte in i Inferno med gear du har hittat på egen hand i de tre föregående svårighetsgraderna och tror att du inte ska bli oneshottad av den första typen zombies i akt 1. Du verkar inte heller förstå att man inte kan strunta i de 'modulära delarna' , inte ens i softcore, Blizzard har ju själva sagt att hela förbaskade lootsystemet och droprates är byggt med AH och RMAH i åtanke. Som sagt, jag sätter mitt hopp till 1.0.3.

Permalänk
Medlem

Fast på Inferno Act2 som barbarian, har varken tid/ork/lust att grinda butcher/warden/whatever för att få gear så att man klarar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dai the Flu:

Det fungerar inte riktigt så i hardcore, Evil Peter, du valsar inte in i Inferno med gear du har hittat på egen hand i de tre föregående svårighetsgraderna och tror att du inte ska bli oneshottad av den första typen zombies i akt 1. Du verkar inte heller förstå att man inte kan strunta i de 'modulära delarna' , inte ens i softcore, Blizzard har ju själva sagt att hela förbaskade lootsystemet och droprates är byggt med AH och RMAH i åtanke. Som sagt, jag sätter mitt hopp till 1.0.3.

Det är väl klart man kan, det är bara att spendera mer tid. Om det inte går, hur kommer det sig att det finns de som klarat Inferno utan att köra nämnvärt med AH?

Ingen har sagt att det är lätt, och inte kräver mycket tid och tur, men det var heller inte heller poängen. Och det är ju inte ens meningen att du ska klara Hell och valsa rakt in i Inferno på Hardcore. Du måste se till att du är redo, vilket antingen innebär mer farmning, att köpa på AH, eller en kombination. Det är bara att ta sitt eget ansvar för sin egen underhållning och välja vad man vill göra.

Permalänk
Medlem

25 år. Har en wd som är på diablo på inferno och som har gear/build för att döda honom, behöver bara få till en bra runda. Har dock inte haft orken att sätta mig ner med det och faktiskt försöka. Gick sedan över till att spela en melee wizard som jag körde till mitten av act 2 på inferno innan jag behövde skaffa bättre gear. Så nu kör jag en eller två siegebreaker runs om dagen med en glass cannon wiz och hoppas på någon vettig loot. Röstade ja angående om jag är trött på spelet men spelar fortfarande, dock betydligt mer casual. Jag har 170-180h spelade varav 20~ är på en hc barb som jag tycker ha varit mycket roligare men inga kompisar spelar hc längre så den ligger på is.

Permalänk
Medlem

Tröttnat på att man måste köpa gear från AH för att kunna komma vidare i AcT2 inferno :/.. spenderat cirka 1 miljon på AH.. Och fortfarande på sista bossen

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Det är väl klart man kan, det är bara att spendera mer tid. Om det inte går, hur kommer det sig att det finns de som klarat Inferno utan att köra nämnvärt med AH?

Ingen har sagt att det är lätt, och inte kräver mycket tid och tur, men det var heller inte heller poängen. Och det är ju inte ens meningen att du ska klara Hell och valsa rakt in i Inferno på Hardcore. Du måste se till att du är redo, vilket antingen innebär mer farmning, att köpa på AH, eller en kombination. Det är bara att ta sitt eget ansvar för sin egen underhållning och välja vad man vill göra.

Haha, ja, och jag förklarar varför jag har tagit ansvar för min egen underhållning och valt att sluta med D3. Tack för mig i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Prövat starteversionen och tyckte det var skittråkigt. Så ja.

Född 1992 är jag.

Permalänk
Medlem

21, 3 lvl 60s. klarat spelet med min dh och munk, har även en barbar i act 3 inferno.

totalt tröttnat, förstod att det skulle hända då jag verkligen HATAR ah och speciellt RMAH.. men men, var kul så länge det varade!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är väl klart man kan, det är bara att spendera mer tid. Om det inte går, hur kommer det sig att det finns de som klarat Inferno utan att köra nämnvärt med AH?

Ingen har sagt att det är lätt, och inte kräver mycket tid och tur, men det var heller inte heller poängen. Och det är ju inte ens meningen att du ska klara Hell och valsa rakt in i Inferno på Hardcore. Du måste se till att du är redo, vilket antingen innebär mer farmning, att köpa på AH, eller en kombination. Det är bara att ta sitt eget ansvar för sin egen underhållning och välja vad man vill göra.

Ta sitt eget ansvar ska man väl alltid göra? Men i det här fallet så tycker jag att det är väldigt obalanserat och märkligt. Jag ska hålla mig undan i nån månad eller två och se vad som har hänt sen med patchar och utveckling.

Testa också Inferno act II och senare så kan du ju se om du tror att du kan fixa det utan att handla på AH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacman5:

Ta sitt eget ansvar ska man väl alltid göra? Men i det här fallet så tycker jag att det är väldigt obalanserat och märkligt. Jag ska hålla mig undan i nån månad eller två och se vad som har hänt sen med patchar och utveckling.

Testa också Inferno act II och senare så kan du ju se om du tror att du kan fixa det utan att handla på AH.

Det finns ju de som sagt att de dödat Diablo utan att använda AH speciellt mycket så det är klart det går (de som hunnit med det redan har dock bytt gear vänner emellan). Sedan är frågan om hur lång tid det tar. AH snabbar ju upp processen avsevärt (vilket då automatiskt också förkortar spelets livslängd) men du kan klara varje akt med gear som droppar på akten innan.

Men oavsett hur det går så är det ju helt rätt att inte spela om man inte tycker det är speciellt roligt.

Permalänk
Medlem

Klarade spelet på normal efter ~16 timmar, även om jag hoppade in när kompisarna var i lvl 10.
Det kändes ganska linjärt, storyn var sådär och jag kände verkligen 0 återspelningsvärde efter att jag klarat det.
Nej, detta var verkligen inte en värdig uppföljare till 2:an, som för övrigt hade ett mycket mer actionfyllt gameplay och som jag aldrig riktigt klarade ut. Jag klarade endast av halva 4:e ACTen.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem

tröttnat stenhårt eftersom det inte finns ett alternativ till AH. varför farma när du kan köpa direkt? och varför spela om du kan köpa?
spelet saknar mening just nu, enligt mig.

Permalänk
Medlem

Svar ja, jag har tröttnatt på spelet.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Har 5st 60's 39miljoner guld och alla karaktärer har passerat så mycket som act 3 inferno, Demonjägaren ligger på cirka 190k dps och är klart med inferno. 16 år och sjukt uttråkad. Ja, jag har tröttnat.

Därför lockar F4

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Just nu lockar HC. Dog dock med min level 31a nyss, känns slitet Bara att göra en ny!

Jag håller på att progressa lite Diablo - Inferno just nu. Lyckas inte ta han i P2 eftersom han teleportar hela tiden så jag får sällan chans att skjuta på honom tycker jag.

Jag tycker det är mest roligt att spela tillsammans med kompisar. Antingen HC eller progressa lite co-op inferno Vi sitter fast i Act 3 på co-op.

Edit: Eller, aa, vi har tagit Azmodan men vissa questar som är ogjorda.

Glömde skriva ålder. Jag är 21 år.

Permalänk
Medlem

36 år. Barbarian samt Wizard på Inferno Act 2 och jag har tröttnat fullständigt.
Kommer troligen inte spela det något mer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är 25 år men känner mig som 35. Lirar skitklassen barbar och tycker om spelet mycket. Men efter att ha spelat ensam genom hela spelet fram till Hell i act 3 är det tråkigt och jobbigt. Kul att dö 5-6 ggr på samma jävla elit trots bra gear och specc. Finns andra spel som lockar mer imo.

Edit: Har även slagit sönder mina "flips" under tangentbordet.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |