Permalänk

Metanol motor problem

Tjenare har fått lite problem med min metanol motor
Det första är att jag inte hittar någon manual till den så jag vet inte vad factory inställningarna är
och sen sitter ett litet drev löst, precis som på den här filmen http://www.youtube.com/watch?v=qielzrECGWM
någon som vet en lösning?

Edit : Motorn är en kyosho GX-15

Permalänk

Liten update!
Tagit reda på att det är kopplingklockan som sitter löst

Permalänk

Tips till ett bra forum Hoppas du får ordning på den Min bil är under renovering
http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=132

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

fick du ordning på dragstarten? du borde gör en rc tråd kan det inte vara så att klockan behöver bytas eller lagrena?

Skrivet av Tommy_enstaberga:

Tips till ett bra forum Hoppas du får ordning på den Min bil är under renovering
http://rsb.se/arena/forumdisplay.php?f=132

är det inte ganska dött där nu för tiden?

Permalänk
Skrivet av cebet:

fick du ordning på dragstarten? du borde gör en rc tråd kan det inte vara så att klockan behöver bytas eller lagrena?

är det inte ganska dött där nu för tiden?

japp det bytte bara snöret i dragstarten mot ett annat snöre och förlängde den
så motorn startar lättare.
Klockan testade jag att byta men det är samma sak där,en manual till motorn hade varit perfekt
men hittar inte ens det på kyoshos hemsida

Permalänk
Medlem

sitter det inte lager där med? dom ska nog bytas

Permalänk
Skrivet av cebet:

sitter det inte lager där med? dom ska nog bytas

Hittade inga lager och kan inte ta reda på om det ska det utan sprängskiss på motorn men det är tveksamt eftersom inget ska hållas tätt eller hålla någon vätska

Permalänk
Medlem

jag tror vi har hittat ditt problem. jag tror det ska vara lager där framme där skruven är eller hur man ska förklara

vad har du för bil?

Permalänk

Det är en kyosho pure ten alpha 3 med en kyosho gx-15 motor

Permalänk
Medlem

har du tagit bort klockan? om inte så gör det och kolla om det är några lager inne i klockan för det ska finnas där framme vid dreven

Permalänk
Skrivet av cebet:

har du tagit bort klockan? om inte så gör det och kolla om det är några lager inne i klockan för det ska finnas där framme vid dreven

Tagit bort den nu men det finns inget lager inne i klockan. Har dock en liten påse med tillbehör och tror det finns ett lager där i som kan passa

Permalänk
Medlem

kolla tror det ska vara ett inne och ett ute sen en bricka sen skruven

Permalänk
Skrivet av cebet:

kolla tror det ska vara ett inne och ett ute sen en bricka sen skruven

Nepp det passade inte, fick inte på clipset som håller ihop allt när det var på :/

Permalänk

Hittade dom här delarna http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www...
Den stora brickan ligger mot kopplingen sen är kullagret på den runt själva pinnen sen kopplingsklockan på den och sen brickan o clipsen för att hålla fast det

Permalänk
Medlem

ja så såg det ut på din. men tror det kan vara lagret som är dåligt om du har något på

Permalänk
Skrivet av cebet:

ja så såg det ut på din. men tror det kan vara lagret som är dåligt om du har något på

Jo det stämde, bytte lagret längst ut mot ett lite tjockare så nu glappar den nästan ingenting
Nu är det bara att ta reda på factory inställningarna på förgasaren och testköra

Permalänk
Medlem

det ska glappa lite

det var några år sedan man höll på med bilarna men när man inte visste org inställningarna så skruva in dom sen ut lite och börja där tills den går bra

Permalänk
Skrivet av cebet:

det ska glappa lite

det var några år sedan man höll på med bilarna men när man inte visste org inställningarna så skruva in dom sen ut lite och börja där tills den går bra

Alla inställningsskruvar är inskruvade till max eftersom jag har rengjort den