Permalänk

SSD overload?

Jag skall gå rakt på sak. Skaffade en SSD härom dan på 32GB(den var gratis) Helt oanvänd och i förpackning.

Satte i den i mitt externa kontroller kort och allt var fri o fröjd tills jag nu sitter med windows och surfar.

Det ända som ligger på den är lite diverse program så som: CCCP, UX, Skype och lite annat som drivrutiner. Men varje gång jag använder webläsaren och säg att jag går in på Battlelog så fryser webläsaren men det går fortfarande att navigera sig runt i windows utom när jag skall in på SSDn

Detta börjar driva mig till vansine då detta aldrig hände på min vanliga Raid0 aray jag körde med innan

Faktum är att Raid0 gick grymt mycket snabbare och frös aldrig.

Som nämt tidigare så sitter SSDn på ett separat kontrollerkort och typen är av IDE(mm, jag vet...)

vad kan problemet vara? AHCI är inställt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

vilken ssd? vilket kontrollerkort? typ marwell krets?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Nepp, Jmicron Sata II kontroller

Trancend 32GB IDE disk är det jag har!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Nepp, Jmicron Sata II kontroller

Trancend 32GB IDE disk är det jag har!

SSD med IDE?

Troll?

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Jag skall gå rakt på sak. Skaffade en SSD härom dan på 32GB(den var gratis) Helt oanvänd och i förpackning.

Satte i den i mitt externa kontroller kort och allt var fri o fröjd tills jag nu sitter med windows och surfar.

Det ända som ligger på den är lite diverse program så som: CCCP, UX, Skype och lite annat som drivrutiner. Men varje gång jag använder webläsaren och säg att jag går in på Battlelog så fryser webläsaren men det går fortfarande att navigera sig runt i windows utom när jag skall in på SSDn

Detta börjar driva mig till vansine då detta aldrig hände på min vanliga Raid0 aray jag körde med innan

Faktum är att Raid0 gick grymt mycket snabbare och frös aldrig.

Som nämt tidigare så sitter SSDn på ett separat kontrollerkort och typen är av IDE(mm, jag vet...)

vad kan problemet vara? AHCI är inställt!

http://www.dustinhome.se/product/5010118411/transcend-32gb-ss...

Kolla läs och skriv hastighet.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför den var gratis

Edit: Vad är grejen med denna SSD? Tänkte på priset samt lagringsutrymmet men även de otroligt dåliga hastigheterna.

Vad är det som gör denna prisvärd? Det kan väl inte finnas något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

SSD med IDE?

Troll?

Nej då, det finns. Inte jättevanliga men, funkar bra bland annat i industriella tillämpningar

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Släng skiten för fan, den är ju långsammare än en hårddisk!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av morxy49:

Släng skiten för fan, den är ju långsammare än en hårddisk!

SSD-enheter är hårddiskar.. Men jag tar för givet att du menade en HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

SSD-enheter är hårddiskar.. Men jag tar för givet att du menade en HDD.

Jag tar för givet att du menar flashdisk

Permalänk

Jo, slängas kommer denna jävla skiten att göras... fy fan vad jag avskyr den... någon som vill ha den?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Jo, slängas kommer denna jävla skiten att göras... fy fan vad jag avskyr den... någon som vill ha den?

Jag vill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qMetal:

Jag tar för givet att du menar flashdisk

Man kan säga SSD-hårddisk. Kärt barn har många namn.

Permalänk

Aja, slänger upp en annons på SSDn

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Man kan säga SSD-hårddisk. Kärt barn har många namn.

Solid State Drive-hårddisk?
Känns lika fel som att säga cd-skiva.. (compact disc-skiva)

Permalänk
Inaktiv

Så du menar att LCD-display också är fel.. Jag vet att det blir som om man sätter två ord rakt efter varandra (Liquid Crystal Display Display) men det används ändå dagligen. Det blir till sist en del av språket och det kan inte hjälpas..det kommer att användas hur dåligt det än blir i teorin. Förkortningarna blir helt enkelt mer som ett namn. Och om något ord/fras/mening etc börjar användas av folket så har det blivit en del av språket. Logic? Det är en del av språkens utveckling som man måste acceptera. (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

SSD-enheter är hårddiskar.. Men jag tar för givet att du menade en HDD.

Förklara gärna hur?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |