Första surfplattan vilken?

Permalänk
Medlem

Första surfplattan vilken?

Ska köpa min första surfplatta, är väldigt sugen på Tab 2.
http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/surfplat...

Det jag ska ha den till är endast att surfa lite, köra lite appar, se ngn film kanske och endast här hemma.

Har sett dessa plattor för ca 1k men det är väll inga vidare saker lr??
Annars är väll priset max 3500 ink frakt.

iPad är helt uteslutet pga att jag verkligen ogillar apple produkter och det är vad jag tycker så inga apple fans här nu....

Är Tab 2 ett dåligt val? Har hört en del skit om den men kmr ju inte spela ngt direkt och lite lagg i menyerna är inget jag dör av.
Gillar verkligen TouchWiz och samsungs produkter i övrigt så det är anledningen till att det mest lutar åt tab 2.

Är det kanske värt att vänta på nästa tab? När nu den kmr?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

ska du bara surfa mest och se video är inte en iPad ett problem, det kan vara lika bra egentligen. dom är inte lika permanent knutna till iTunes för uppdateringar och annat som de var längre.

plattor för tusenlappen är oftast inte så roliga främst för att de oftast har dålig touch och kort batterilängd. att klara appar och så i hyfsad fart är inte problemet.

jag skulle råda dig att gå på formen och formatet efter var och hur du tror du kommer använda den, har du speciella intressen i nått en platta erbjuder som ingen annan har? tex Sony Tablet S med sin fjärrkontroll, eller Htc flyer med pennan, Acern med den inbyggda mobiltelefonen osv.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Ipad 2 finns för den peng och är mer värd i längden tack vare Apple märket.

Permalänk
Medlem

Men det var då...., inga äckliga apple produkter sa jag.

Jag hatar apple mer än finnen du får på näsan precis innan dejten, eller hundskiten under skon precis när du trampat i en.
Jag försökte säga det snällt.... Men nej, då kmr det "iskit är jätte bra". Enligt mig så NEJ och det är MIN åsikt.

Så jag säger igen inga apple produkter som förslag iaf nu det var otydligt, och igen snälla inga INGA applefans som ska försöka säga sin åsikt för att jag tycker som jag gör och jag kmr EJ att ändra på den.

Permalänk
Medlem

applefan här, testade iPad men gillade inte den lilla skärmen
köpte en macbook air istället och e helnöjd

jag skulle rekommendera en ultrabook, kostar mer men surfplatta, liten skärm och skriva på skärmen...

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem

Den eller transformern hade jag tagit med de kraven.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147302-asus_eee_pad_t...

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

hehe applefan är givetvis välkomna om dom kmr med sådana förslag men en surfplatta var det, har redan bärbar dator.

Och så transformern lr tab 2 då alltså... gärna fler förslag och varför.

Permalänk

jag är hel nöjd med Acer A200 android platta med endast wifi dock. telia har ett fint erbjudande på den

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem

Leta upp en Galaxy Tab 10.1 - de borde vara hyffsat billiga nu när 2:an är ute. Ingen större skillnad på de två förutom att 2an har ICS (som kommer till 10.1 inom kort).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Xi:

hehe applefan är givetvis välkomna om dom kmr med sådana förslag men en surfplatta var det, har redan bärbar dator.

Och så transformern lr tab 2 då alltså... gärna fler förslag och varför.

Annars så finns det bra plattor som är billigare än Samsungen.

Dold text

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=840632

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat någon månad och införskaffat en Windows 8-platta.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Ipad 2 finns för den peng och är mer värd i längden tack vare Apple märket.

Jag tröttnade få ios efter ett tag.
Ska aldrig köpa något fån apple igen. Den börjar dessutom lagga/krångla extremt mycket när minnet börjar ta slut. Go for the Galaxy Tab!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Inaktiv

Om du orkar vänta så en W8-platta. Annars den här, utan tvekan:

http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=122081619&ref=242

Tegra 3 plus 1920x1200, mycket fint

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sökte själv efter en bra platta men ska inte köpa en längre.

Hade dock tagit en acer a500 (inte a200), transformer med docka:P eller antares.

Antares ligger runt 1500kr, acer 1800kr och transformer 2500

Edit: Blev dock kåt på tab 2 då man kan ringa med 3g modellerna sick

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av piers:

Jag hade väntat någon månad och införskaffat än Windows 8-platta.

Jag väntar på win8 tablets men det senaste är att de kommer i november. Är ganska långt kvar tills dess fortfarande. Kan komma nya uppgifter imorgon då MS har en pressrelsease om något "stort" som har med tablets att göra, kan vara en MS byggd platta...

Tycker annars att transformern ser bra ut, riktigt lång batteritid med tangentbordet på, och den blir mer nyttig med tangentbord även om man planerar att inte använda den till något "produktivt" så kan det vara skönt att ha möjligheten.

Permalänk
Medlem

roligt med så många förslag man tackar OBS jag frånser JonnyRockers lilla försök......

Vill ligga på max 3500:- ink så de förslag med pris över det är säkert bra men inte aktuellt för mig.

Permalänk
Medlem

Har själv haft de flesta paddorna som finns, och kan bara konstatera att fruktmärket utan tvekan är den bästa! Och detta säger jag fast jag verkligen är emot apple produkter, men ibland får man svälja stoltheten! Dock så beror det på hur du tänkt att använda den. Ska du bara slösurfa och så så är den idealisk, annars så tycker jag att android plattorna är mer "produktiva". Tex. så kan du ha mycket information på hemskärmarna vilket gör att du inte måste öppna massa appar för att kolla upp nånting, detta sparar otroligt mycket tid!

Har in ipad2 och en xoom för tillfället och dom används nästan lika mycket, men med xoomen är det oftast att jag håller på att pilla för att det är roligt. Ska jag bara surfa lite och titta på ngt klipp så blir det ipaden för att det helt enkelt är en böttre upplevelse att surfa på den.

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Jag tröttnade få ios efter ett tag.
Ska aldrig köpa något fån apple igen. Den börjar dessutom lagga/krångla extremt mycket när minnet börjar ta slut. Go for the Galaxy Tab!

Ok, skulle rekomendera undvika samsung för de har haft en del kvalité problem med dessa tabs.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Xi:

roligt med så många förslag man tackar OBS jag frånser JonnyRockers lilla försök......

Vill ligga på max 3500:- ink så de förslag med pris över det är säkert bra men inte aktuellt för mig.

ASUS Transformer Pad TF300.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152828-asus_transform...

Lite över budget men där får du rätt mycket för pengarna.

Recensioner:

http://www.engadget.com/2012/04/22/asus-transformer-pad-tf300...

http://www.theverge.com/2012/5/25/3041280/asus-transformer-pa...

Notera att den jag länkat till är versionen utan surfplatta. Den finns även i vit färg. Om du kan avvakta så är den beryktade Google Nexus surfplattan på väg.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Jag orkade inte läsa alla svar men jag hade inte tagit en platta med tegra 2 i dagens läge. Ta en med testa 3 eller snapdragon s4. Fast det kanske bara är jag som känner att tegra 2 år förra veckans rester när det gäller surfplattor?

Permalänk
Medlem

Nu är det spridda skurar här.... som sagt var för max 3500kr då ink frakt.

Är tab 2 det bästa valet?? ASUS ser bra ut JA men tyvär är ju priset i högsta klassen.

För de billigare ASUSplattorna ser inte lika intressanta ut.... mer förslag/tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Men det var då...., inga äckliga apple produkter sa jag.

Jag hatar apple mer än finnen du får på näsan precis innan dejten, eller hundskiten under skon precis när du trampat i en.
Jag försökte säga det snällt.... Men nej, då kmr det "iskit är jätte bra". Enligt mig så NEJ och det är MIN åsikt.

Så jag säger igen inga apple produkter som förslag iaf nu det var otydligt, och igen snälla inga INGA applefans som ska försöka säga sin åsikt för att jag tycker som jag gör och jag kmr EJ att ändra på den.

Kan du lägga lite fakta bakom varför du är så anti appleprodukter? Visst jag är Android fan men jag är inte någon som måste kranka ner på vad andra gillar.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

jag är hel nöjd med Acer A200 android platta med endast wifi dock. telia har ett fint erbjudande på den

Den är grym. Och sen har den Dolby också så det är grymt ljud när man tittar på film.

Permalänk
Skrivet av Xi:

Nu är det spridda skurar här.... som sagt var för max 3500kr då ink frakt.

Är tab 2 det bästa valet?? ASUS ser bra ut JA men tyvär är ju priset i högsta klassen.

För de billigare ASUSplattorna ser inte lika intressanta ut.... mer förslag/tips

Är det 10.1 tums varianten av Tab 2 du tänkt ta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det 10.1 tums varianten av Tab 2 du tänkt ta?

Japp

Skrivet av krushy:

Kan du lägga lite fakta bakom varför du är så anti appleprodukter? Visst jag är Android fan men jag är inte någon som måste kranka ner på vad andra gillar.

och när kranka jag ner på andra?! Jag sa bara vad JAG gilla och inte gilla, ALLA andra får gilla vad de vill.
Sen behöver jag inte ha en utläggning bara för jag tycker som jag gör för detta var inte anledningen till varför jag starta tråden, så tbx till topic.

Permalänk
Medlem

Har läst en del recensioner/test nu och det ser ut som Tab2 är ett bra/okej val i 3k klassen (om man nu inte vill ha en iPad, som inte jag vill).
ACERn verkar inte dålig den heller iof.... men det blir nog en Tab2 ändå.

Så det får bli en sådan om nu ingen kmr med ett bättre förslag.

Permalänk
Medlem

Jag har en bra idé annars, skaffa iPad 3 för dubbla priset av vad du sökte?
Eftersom jag tycker om Apple (vissa produkter) så valde jag den, men kollade också på Galaxy Tab.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Okej låter bra det Det blir en Tab 2 vit. Tror det blir bra så får man se om man kanske köper en ny när nästa Tab kmr.

För det kmr komma mer antar jag, surfplattor är väll här för att stanna?

Permalänk
Skrivet av QRS5:

Jag har en bra idé annars, skaffa iPad 3 för dubbla priset av vad du sökte?
Eftersom jag tycker om Apple (vissa produkter) så valde jag den, men kollade också på Galaxy Tab.

garanterat, dem blir bara mer och mer som bärbara

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO