Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Corsair K90 Modifikation

Moddade mitt Corsair K90 för att få det lite tystare och mer dämpat. Resultatet blev bättre, och dämpningen gör att det känns härligare att skriva på.

Finns färdiga sound-dampening pads att köpa, men jag tyckte att de var något dyra. Beställde hem 100st O-ringar (5,1mm) från Trelleborg Sealing Solutions genom jobb för bråkdelen av priset.

Corsair K90 Modifikation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

Är känslan densamma? Blev det mycket tystare?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Vettefan om detta är värt ett galleri, men men.. Det är ju inte direkt någon mod, det är ungefär som att göra ett galleri av sina nya glidz till musen.

Skrivet av Lordh:

Är känslan densamma? Blev det mycket tystare?

Tangentbordet blir mkt tystare, slaglängden på tangenterna kortas även av mycket. Jag personligen klarar bara av o-ringar på switchar som har taktil feedback, alltså blå eller bruna switchar, på röda och svarta känns det bara konstigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2010

Intressant, har länge varit sugen på ett mekaniskt tangentbord men har inte införskaffat ett pga att det låter. kanske är värt att invenstera i ett nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2009

Så vad kostade ringarna?

Lwl

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Rolig ide. Själv tycker jag att det är härligt när det klickar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av huttala:

Vettefan om detta är värt ett galleri, men men.. Det är ju inte direkt någon mod, det är ungefär som att göra ett galleri av sina nya glidz till musen.

Tangentbordet blir mkt tystare, slaglängden på tangenterna kortas även av mycket. Jag personligen klarar bara av o-ringar på switchar som har taktil feedback, alltså blå eller bruna switchar, på röda och svarta känns det bara konstigt.

Mjo, jag har ett Mk-80 med blåa brytare så det var därför jag undrade =).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vendelsömalm
Registrerad
Feb 2010

Underbart tangentbord!

Never trust a computer you can't throw out a window

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Shit! snacka om pillerjobb

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • 8GB Kingston Hyper X memory • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB• Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Aug 2011

Känns inte riktigt värt men min orginal HP tangentbord...

AMD FX-6100, 8GB ram 1600MHz, Asus DirectCU II GTX580, 500GB Seagate, 500W random gammalt nätagg, 3,14 Hallon modell B

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av racso:

Intressant, har länge varit sugen på ett mekaniskt tangentbord men har inte införskaffat ett pga att det låter. kanske är värt att invenstera i ett nu!

ja men! det tar ju inte bort något ljud från det mekaniska i en brytare som är clicky. tex cherry Mx blue! tänk på det : )

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag