Permalänk

TJ08-E plocka bort fläkt

Hej,
Jag har ett Silverstone TJ08-E.

Jag funderar på att göra vissa modifieringar, varav en kräver att 180mm fläkten plockas bort. Jag har sökt och försökt lista ut om detta är möjligt.

Går fläkten att plocka bort? Om ja, hurdå?

Tacksam för svar!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ser ut på den i verkligheten, men det lär ju gå att plocka bort fronten antingen drar man den försiktigt rakt ut eller
så sitter den med clips eller skruvad du får kolla lite

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomten_alle:

Hej,
Jag har ett Silverstone TJ08-E.

Jag funderar på att göra vissa modifieringar, varav en kräver att 180mm fläkten plockas bort. Jag har sökt och försökt lista ut om detta är möjligt.

Går fläkten att plocka bort? Om ja, hurdå?

Tacksam för svar!

Ja det är inga större problem att blocka bort frontfläkten. Börja med att ta bort själva frontpanelen, den sitter med 6st små skruvar i bakkant, kan vara lite pilligt. När fronten är borta så kommer du lätt åt skruvarna som håller fläkten på platts. Sedan måste man ta bort själva rpm switchen som sitter med två små skruvar. Det underlättar väldigt mycket om hårddiskburen är borta med.

Permalänk
Skrivet av 1kolli:

Ja det är inga större problem att blocka bort frontfläkten. Börja med att ta bort själva frontpanelen, den sitter med 6st små skruvar i bakkant, kan vara lite pilligt. När fronten är borta så kommer du lätt åt skruvarna som håller fläkten på platts. Sedan måste man ta bort själva rpm switchen som sitter med två små skruvar. Det underlättar väldigt mycket om hårddiskburen är borta med.

Perfekt! Precis vad jag behöver!

Hårddiskburen använder jag inte. Jag har gömt min SSD På annan plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2