Permalänk
Medlem

Unamed project

Jag har precis börjat skissa på ritningar till ett chassie som ska byggas från grunden upp. Det kommer ha dimensionerna:
Höjd 41 cm, bredd 40 cm och djup 32 och kommer byggas i plexi eller vad den supergenomskinliga plasten nu heter. De understa 4 cm i höjd kommer vara som ett svart band av borstad metall runt. Byggbilder kommer komma så fort det finns några, planering och ritning tar sin tid. Det som ska sitta i ser ni i signaturen

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: den kommer byggas efter principen testbed fast med skal och cablemanagement om det säger något

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Haha. haft en liknande idé ett tag. Ska nog bli snyggt om du har rätt komponenter i den. (Och då kan man äntligen motivera ett snyggare grafikkort:))

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli spännande att se hur det här kommer att bli.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Låter kul, synd att man inte fick en liten teaser och en lite mer utförlig beskrivning bara.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Det är i planeringsstadiet just nu, jag ska försöka få ihop någon slags ritning och lägga upp. Fem tummar, alla mitt i handen har jag dock. Ska bli spännande det här

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: I helgen ska jag bygga en mock-up i kartong, blir det som jag tänkt mig beställer jag material under nästa vecka. Försöker få upp en ritning runt torsdag

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Ritningarna tar form men är inte riktigt redo att publiceras än. Jag har ingen erfarenhet av att jobba med plexi så alla tips är välkomna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Ritningarna tar form men är inte riktigt redo att publiceras än. Jag har ingen erfarenhet av att jobba med plexi så alla tips är välkomna

Nu är det ritat och klart som jag vill ha det, nu återstår proffisionella ritningar som man faktiskt kan få utsågade, hål borrade och fläktintag samt baksidan utfrästa. Fasen vad svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drefk2000:

Nu är det ritat och klart som jag vill ha det, nu återstår proffisionella ritningar som man faktiskt kan få utsågade, hål borrade och fläktintag samt baksidan utfrästa. Fasen vad svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Ge oss lite bilder då

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag skannar och skickar i morgon, men det är som sagt inga ritningar utan mer konceptbilder.
Det här var svårare än jag trodde, jag har i huvudet hur jag vill ha det men att få det på papper är verkligen skitsvårt
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drefk2000:

Jag skannar och skickar i morgon, men det är som sagt inga ritningar utan mer konceptbilder.

Skickades från m.sweclockers.com

Någonting är bättre än ingenting som man brukar säga

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Du kan värma fint kapade eller frästa ytor med en gas brännare. Då kan du få en väldigt fin transparent yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag skannar och skickar i morgon, men det är som sagt inga ritningar utan mer konceptbilder.
Det här var svårare än jag trodde, jag har i huvudet hur jag vill ha det men att få det på papper är verkligen skitsvårt
Skickades från m.sweclockers.com

varför inte skissa på sketchup? tycker att det är bättre eftersom det finns skisser på moderkort(gpu, fläktar osv) med verkliga mått och så kan du få en klarare bild hade någon skiss på ett plexichassi som jag hade tänkt göra, hittar jag den så får du den du kan kanske få några ideer
btw kommer att följas

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset, hade inte hört talas om sketchup.. Jag ska kolla det i morgon. Tack igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

bilder, skratta inte

Typ så, kom ihåg att det är konceptbilder
På bilderna från höger och vänster sida ska såklart moderkortsplattan gå mot bakväggen och på bilden på bakidan ska hål, komponenter och portar ritas in. Fyrkanten på framsidan är en fläkt. De nedersta typ 4 cm kommer vara i borstat svart metall och det kommer sitta en metallplatta över hela nedansidan av lådan på 4 cm höjd där kablar och sånt kan gömmas. SSDdiskarna kommer sitta i plasthållare och stå på högkant i framkant på lådan med tunna delen framåt så man ser dem. Det ska också in ett blåttlösrör eller liknande.. Ideér eller ännu hellre hjälp med riktiga ritningar?

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro