Permalänk

Misstänkt bomb i brev?

Hej Hej, jag har varit orolig dom senaste 2 till 3 dagarna för att jag tror att jag har fått en bomb hemskickad till mitt lokala konsum. Det är så att jag har fått bred från Tele2 och detta brev är 22 x 16 x 15 CM stort och väger 1.1KG, detta anser inte jag vara realistiskt.... om det inte är en bomb så är det en sten.
adressen som den är skickad från är en från borås men om man kollar upp den så är den fake / den finns inte alls, det finns dock en adress som man hittar men den är i estland. Kan dock tänka mig att det var en estländare som skickade brevet för att jag har ett par rivaler där nere.

Vad ska jag göra??? Ringa polisen? hämta brevet? låta det vara? eller något annat?

Tack på förhand.

MVH Kichto.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Hej Hej, jag har varit orolig dom senaste 2 till 3 dagarna för att jag tror att jag har fått en bomb hemskickad till mitt lokala konsum. Det är så att jag har fått bred från Tele2 och detta brev är 22 x 16 x 15 CM stort och väger 1.1KG, detta anser inte jag vara realistiskt.... om det inte är en bomb så är det en sten.
adressen som den är skickad från är en från borås men om man kollar upp den så är den fake / den finns inte alls, det finns dock en adress som man hittar men den är i estland. Kan dock tänka mig att det var en estländare som skickade brevet för att jag har ett par rivaler där nere.

Vad ska jag göra??? Ringa polisen? hämta brevet? låta det vara? eller något annat?

Tack på förhand.

MVH Kichto.

Ring och fråga Tele2 om de har skickat ett brev till dig?

Annars kan det ju kanske vara en felregistrering/inknappning av vikt?

Lite OT: men vad pysslar man med om man misstänker att folk skickar bomber till en?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Ring och fråga Tele2 om de har skickat ett brev till dig?

Annars kan det ju kanske vara en felregistrering/inknappning av vikt?

Lite OT: men vad pysslar man med om man misstänker att folk skickar bomber till en?

Tack för ditt svar, ska kanske ringa men har klippt tele kabeln så att dom inte kn hitta mig via signalerna som kommer från telefonen

Jag pysslar mest med att stoppa upp djur, kan vara allt från rävar möss fåglar och allt sådant, jag jobbar med högskolan.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk

Kan säga att adressen till avsändaren är 50509 borås, som inte finns.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Tack för ditt svar, ska kanske ringa men har klippt tele kabeln så att dom inte kn hitta mig via signalerna som kommer från telefonen

Jag pysslar mest med att stoppa upp djur, kan vara allt från rävar möss fåglar och allt sådant, jag jobbar med högskolan.

Kanske någon djurrättsaktivist?

Kom att tänka på:

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Kanske någon djurrättsaktivist?

Kom att tänka på:
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/987/Nope...

HA!

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk

Det kan ha varit en tjej som har skickat en fin tårta till dig? Vägen till mannens hjärta går igenom hans mage som det heter, vilket hon har tagit fasta på.

Nå som Nightcrawl sa ring till telia och fråga, sedan beroende på hur hotad du känner dig så kontaktar du polisen. Jag tror dock inte på bomb, men eftersom du stoppar upp djur så kan du ha fått något dritt skickat till dig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Det kan ha varit en tjej som har skickat en fin tårta till dig? Vägen till mannens hjärta går igenom hans mage som det heter, vilket hon har tagit fasta på.

Nå som Nightcrawl sa ring till telia och fråga, sedan beroende på hur hotad du känner dig så kontaktar du polisen. Jag tror dock inte på bomb, men eftersom du stoppar upp djur så kan du ha fått något dritt skickat till dig.

Jag hade en kärring skicka mig en död kalv en gång, fy fan i satan säger jag.... bor på landet så fick det hemskickat med något traktor eller något... tror hon heter amanda eller något, gammal kärlek från 50 talet.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Om du seriöst tror att det är en bomb så ska du naturligtvis kontakta polis så att de professionellt ta hand om paketet. Nämn att du fått en halv kalv skickad till dig tidigare. Ropa inte varg för många gånger bara. Och jaga inte upp personal på konsum i onödan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Om du seriöst tror att det är en bomb så ska du naturligtvis kontakta polis så att de professionellt ta hand om paketet. Nämn att du fått en halv kalv skickad till dig tidigare. Ropa inte varg för många gånger bara. Och jaga inte upp personal på konsum i onödan.

är inte därr eller så men jag tror nog att det är nå¨got mysko eller så, har tänkt på att bara springa in och ta paketet och sedan springa ut och stoppa det under något stort objekt och sedan tända eld eller dylikt, ska man göra så?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Självklart ska man kontrollera med den angivna avsändaren. Men som i ditt fall där du redan varit utsatt en gång så kontakta polisen. Men det är nog inga problem att hämta paketet för den behandlingen skiljer sig inte från postens? Sedan kan man fråga sig hur långt steget mellan död kalv och brevbomb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men sluta larva dig för fan... hur fan kan man ens misstänka att det är en bomb... paranoid?

Permalänk
Skrivet av Tweak:

Men sluta larva dig för fan... hur fan kan man ens misstänka att det är en bomb... paranoid?

ja som fan...

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

är inte därr eller så men jag tror nog att det är nå¨got mysko eller så, har tänkt på att bara springa in och ta paketet och sedan springa ut och stoppa det under något stort objekt och sedan tända eld eller dylikt, ska man göra så?

Först tänkte jag säga "Javisst, gör så!". Men så kom jag på att du kanske inte är vid dina sinnens fulla, så jag säger istället "Vad tror du händer om det skulle visa sig vara dynamit och du lagt det under en stor sten för att tända på tvåhundra meter ifrån konsum?". Om du är på riktigt orolig så kontaktar du polisen. Om det visar sig vara extra tunga vantar, misstänk inte en brevbomb igen. Brevbomber är superovanliga. Du kommer drunkna och bli blind innan du stöter på en brevbomb.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaihai123:

Jag hade en kärring skicka mig en död kalv en gång, fy fan i satan säger jag.... bor på landet så fick det hemskickat med något traktor eller något... tror hon heter amanda eller något, gammal kärlek från 50 talet.

Lite intressant att du som tydligen är 16 år har en "gammal kärlek från 50 talet".
Men om du uppriktigt tror på delen med bomben så ska du givetvis kontakta polisen (eller snarare larmcentralen, det är ju akut) innan det smäller i någon stakars kassörs ansikte.
Kom ihåg att det är olika saker att trolla på swec och i samtal med polisen bara

Permalänk
Sötast

Jo, man ska akta sig för estländska troll har jag hört....

Permalänk
Skrivet av burk404:

Lite intressant att du som tydligen är 16 år har en "gammal kärlek från 50 talet".
Men om du uppriktigt tror på delen med bomben så ska du givetvis kontakta polisen (eller snarare larmcentralen, det är ju akut) innan det smäller i någon stakars kassörs ansikte.
Kom ihåg att det är olika saker att trolla på swec och i samtal med polisen bara

Man kan ju alltid använda sig av fake ålder?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jo, man ska akta sig för estländska troll har jag hört....

DOm är aggressiva som fan. har f.ö fått ett lamm hemskickat i förrtigårt också.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Avstängd

Om du tror att det är en bomb är det antagligen en bomb. Finns inget som tyder på motsatsen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Om du tror att det är en bomb är det antagligen en bomb. Finns inget som tyder på motsatsen.

vill du ha ett diablo 3 guest pass?

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk

leave this trÅd nu, obvious troll >.<

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers